Heeft iemand ooit al eens geprobeerd om zijn eigen (embedded) moederbord te ontwerpen? (cfr alix/soekris) Of is er iemand op de hoogte van een open source project? Ik vind vrij weinig informatie. Er zijn mensen op internet die beweren dat ze het regelmatig doen en een prototype kunnen laten bouwen voor +- €1000. Heeft iemand hier op GoT ervaring mee?
Ter zijde van of het kan, waarom zou je het willen?
Omdat de meeste designs vaak te algemeen zijn en er , naar mijn mening, verkeerde keuzes werden gemaakt qua chipsets e.d.
Bvb je wilt een 4 poort gigabit ethernet router die een standaard debian draait zonder X. Je zou zeggen, ik ga voor een net6501, maar dan haal je max 2 gigabit owv de EG20T chipset. Bovendien staan ner og interfaces op die erg veel plaats innemen, maar waar je eigenlijk weinig mee doet.
Bvb je wilt een 4 poort gigabit ethernet router die een standaard debian draait zonder X. Je zou zeggen, ik ga voor een net6501, maar dan haal je max 2 gigabit owv de EG20T chipset. Bovendien staan ner og interfaces op die erg veel plaats innemen, maar waar je eigenlijk weinig mee doet.