Ik gebruik de zoekfunctie vaak, en op zich heb ik er geen probleem mee dat de focus op het tekstveld geplaatst wordt, scrollen doe ik toch via het scrollwiel. Op een laptop is dit anders, je zit met een touchpad waardoor je moet navigeren via pg up/pg down of via de pijltjes, en als je dan door de pagina's navigeert wordt het toch wel vrij irritant. Is het misschien mogelijk om de gebruiker zelf te laten bepalen om het zoekveld focus te geven?
Welke zoekfunctie heb je het over? Die van het forum? Als het goed is zet die geen focus op het zoekveld bij het weergeven van resultaten?
Intentionally left blank
bij mij zit er wel automatisch focus op het zoekveld: http://gathering.tweakers...5D=AND&where=GoT#hitstart
Ik heb het hier in FF3.6.17 ook
- Open bovenstaande zoeklink in nieuwe tab, switch naar tab en druk op page down, input met zoekopdracht krijgt focus.
En volgens mij heeft het PW zoekveld ook standaard focus
- Open bovenstaande zoeklink in nieuwe tab, switch naar tab en druk op page down, input met zoekopdracht krijgt focus.
En volgens mij heeft het PW zoekveld ook standaard focus
In Firefox 4 kan ik het iig niet reproduceren. Er is ook niets op die pagina dat expliciet het zoekveld focus geeft.Wiethoofd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:49:
Ik heb het hier in FF3.6.17 ook
Hier iig niet (hoewel wel eens gevraagd is of dat wel zou kunnen, maar op een multi-purpose pagina is dat over het algemeen gewoon niet wenselijk)En volgens mij heeft het PW zoekveld ook standaard focus
Intentionally left blank
chrome 11.0.696.71crisp schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:11:
Welke browser?
Edit: net even de code van forum.js overlopen: kan het zijn dat chrome door een bepaalde rendervolgorde denkt dat het veld leeg is? Is enige functie dat ik gevonden heb die focus oproept zonder alert.
[Voor 42% gewijzigd door ieperlingetje op 25-05-2011 18:34]
Ook zonder zoekopdracht is het veld standaard actief in Firefox 3.6.17 en Internet Explorer 8, misschien dat dit roet in het eten gooit als er al een zoekopdracht is ingevuld?
Neem aan dat je dat wel weet, maar kan 't hier ergens af en toe buggen:crisp schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:12:
[...]
In Firefox 4 kan ik het iig niet reproduceren. Er is ook niets op die pagina dat expliciet het zoekveld focus geeft.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| function initMessageBox() { if (!target) target = document.getElementById('messageBox'); if (target) { target.focus(); if (target.createTextRange) { target.onkeyup = storeCursor; target.onclick = storeCursor; target.onselect = storeCursor; target.onselect() }; if (!is.mac && target.tagName.toLowerCase() == 'textarea') if (target.createTextRange) { target.onkeydown = shortkey } else target.onkeypress = shortkey } } |
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Pagina: 1