Heren/dames ontwikkelaars,
binnen onze webapplicatie is de wens om de werking van de <enter> toets te vervangen door de functionaliteit van de <tab> toets. Dit zodat de gebruiker met de <enter> toets door de textboxen kan 'skippen'.
"Vroeger" kon dit door middel van een stukje javascript, waarbij je de keyCode van het event overschreef tijdens het onKeyDown event. Dit ging als volgt:
waarbij je vervolgens deze functie aan een textbox koppelde d.m.v.
Maar wat merk ik nu. Sinds IE9, FF4 en de laatste Google Chrome versies, werkt dit niet meer.
Ik heb wat google zoekwerk gedaan en daarbij kwam ik het volgende tegen:
http://help.dottoro.com/ljqqripa.php
Iemand een idee om dit toch werkend te krijgen in de moderne browsers? De applicatie dient in IE (vanaf versie 7), FF (vanaf versie 3) en Chrome te werken.
binnen onze webapplicatie is de wens om de werking van de <enter> toets te vervangen door de functionaliteit van de <tab> toets. Dit zodat de gebruiker met de <enter> toets door de textboxen kan 'skippen'.
"Vroeger" kon dit door middel van een stukje javascript, waarbij je de keyCode van het event overschreef tijdens het onKeyDown event. Dit ging als volgt:
JavaScript:
1
2
3
4
5
| function enterToTab() { if (event.keyCode == 13) { event.keyCode = 9; } } |
waarbij je vervolgens deze functie aan een textbox koppelde d.m.v.
C:
1
| TextBox1.Attributes["onkeydown"] = "enterToTab()"; |
Maar wat merk ik nu. Sinds IE9, FF4 en de laatste Google Chrome versies, werkt dit niet meer.
Ik heb wat google zoekwerk gedaan en daarbij kwam ik het volgende tegen:
http://help.dottoro.com/ljqqripa.php
Echter in IE9 werkt het ook niet, tenzij ik deze in Compatibility mode draai. Dan werkt 't wel.The keyCode property is read-only in Firefox, Opera, Google Chrome and Safari, and it is read/write in Internet Explorer.
Iemand een idee om dit toch werkend te krijgen in de moderne browsers? De applicatie dient in IE (vanaf versie 7), FF (vanaf versie 3) en Chrome te werken.
[Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 25-05-2011 14:55. Reden: note verwijderd]