Toon posts:

iPhone 4 automatische tijd verkeerd

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 39520
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen waarvan de iPhone niet op de juiste tijd staat? Bij mij loopt deze zo vijf a 8 minuten achter best verveldend als je net een trein wilt halen. Enigste optie nu is de automatische tijd uitschakelen en deze zelf invoeren maar vind het raar.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Die automatische tijd is er volgens mij alleen maar zodat hij automatisch de tijdzone aanpast aan je locatie? Niet om de tijd volledig automatisch in te stellen op basis van de tijd op een server.

• Niet online
Oh oke ik was er altijd vanuit gegaan dat dit wel zo werkte. Helaas :)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Volgens mij heb je gelijk, als je die optie aanzet hoort ie de tijd te synchroniseren via het mobiele netwerk

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 00:10

MoietyMe

zij/haar

Werkt prima hier. En het is wel degelijk zo dat hij de volledige tijd aanpast. Bij mij is het overal 1:42 PM nu.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dan ben ik toch benieuwd waarom dat bij mij (ook) niet werkt. Op OS X hetzelfde trouwens.

• Niet online
Good Fella schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:42:
Werkt prima hier. En het is wel degelijk zo dat hij de volledige tijd aanpast. Bij mij is het overal 1:42 PM nu.
Op welk netwerk zit jij? Ik op vodafone.

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Mijn telefoon zit op T-Mobile. Mijn iMac op kantoor via KPN en mijn iMac thuis via Ziggo, mijn iPad zit ook via Ziggo thuis.

Ze geven allemaal de zelfde tijd aan. Dus lijkt me sterk dat dat er iets mee te maken heeft.

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 11:31

Vergeten

Chaos is complexe orde

Ik heb het probleem ook en heb Vodafone hierover gemaild. Hun reactie:
" Hartelijk dank voor uw e-mail.

U Geeft aan dat de tijdzone van de Vodafone server Amsterdam een uur achter loopt.Dit heeft te maken met de instellingen van u toestel.De juiste instellingen van het toestel kunt u terug vinden op onze website www.vodafone.nl ook wanneer u het toestel weer terug zou zetten op fabrieksinstellingen zou de tijdzone weer goed moeten staan.

Hoop u voldoende te hebben geinformeerd,"

Ze snappen dus nog niet helemaal dat de tijd op de server verkeerd staat...

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Een Vodafone probleem dus?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49
Ik denk een Iphone probleem, geen last van met mijn HTC :).

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Vodafone + iPhone probleem dan :P

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 16:00
Ik had hier vroeger ook last van (iPhone 3G met Vodafone). Op dit moment werkt hij goed, maar ik ben wel pas een paar weken geleden naar iOS 4.2.1 gegaan (ben heel lang op 3.1.3 gebleven).

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 39520 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:39:
Oh oke ik was er altijd vanuit gegaan dat dit wel zo werkte. Helaas :)
Je hebt gelijk: het hoort zo te werken. Het heeft ook zo gewerkt (iPhoneOS 3 en eerder) en ik heb werkelijk geen idee waarom dat niet meer zo is, maar irritant is het wel. De beste optie is, inderdaad, de iPhone zelf z'n klok te laten bijhouden en elke zoveel tijd even zelf synchroniseren. Dat is nauwkeuriger.

Van mij mag Apple een NTP client installeren eigenlijk.

(Hier ook Voda + iPhone 4 trouwens.)

[Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 26-05-2011 01:38]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee