Toon posts:

[WIN 7] Sluit processen niet af

Pagina: 1
Acties:

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 09:16
Mannen,

ik heb een probleem dat zich herhaardelijk voor doet op mijn HTPC.. Sommige applicaties weigeren goed af te sluiten, en zelfs een reboot mag in veel van de gevallen niet baten..

Het probleem is dat wanneer ik een programma afsluit, ik deze vervolgens niet meer kan starten omdat het procces in taakbeher nog als geopend staat, en ik het procces ook daar niet kan beëindigen

Applicaties waarbij ik er last van heb:

XBMC
Mediaportal (1.2.0 beta)
Mediaportal configuratiescherm

Het probleem is dat ook het hele systeem niet meer goed loopt wanneer een proces geopend blijft staan. Bepaalde functies openen ineens zeer traag. Ook een systeemherstel helpt niet.

Ik heb (uiteraard) zelf ook al wat research verricht, maar kom niet veel relevante dingen tegen.

Wat ik vaak lees is dat het kan liggen aan de virusscanner, maar die heb ik helemaal neit geinstalleerd op die PC. Ook is het geen virus, daar heb ik al wel even naar gescand.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? En vooral, de oplossing hier voor weet?

Het systeem:

Moneual 932 incl. 7" touchscreen
OCZ stealth 360watt
Mobo: GA-EP45-DS3L
CPU: Intel E7300
RAM: 4GB DDR2
GPU: Ati 5770, 1GB
HDD1: OCZ Vertex 2 60GB SSD
HDD2: Samsung spinpoint F3 1TB
LG 42" plasma TV
Windows 7 ultimate x64

Verder is windows incl. (chipset) drivers up-to-date!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Een reboot helpt niet? Dus nadat je het systeem opnieuw opstart draait het proces weer? Dan is het volgens mij niet dat het proces niet gestopt is maar eerder dat het proces mee start met Windows. Staat er wat in je eventvwr?

Persoonlijk zou ik in zo'n geval een schone installatie overwegen. Dit soort problemen kunnen inderdaad veroorzaakt worden door een virus of gewoon ergens iets in Windows wat even niet meer helemaal lekker werkt. Beide zou je vanaf moeten zijn met een schone installatie in ieder geval. Als het probleem daarna nog bestaat zou ik verder gaan zoeken.

Desktop | Server | Laptop

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-04 07:55
Ik ben het met Rupie eens. Dit kan veroorzaakt worden door virus oid. Dit soort dingen zitten vaak zo diep in Windows register. Dat het lastig is om het op te lossen.

Schone installatie is de beste diagnose en oplossing eventueel.

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 09:16
Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord.. (ik weet het eigelijk wel zeker ;) )

Uiteraard is het proces wel afgesloten na een reboot, maar de betreffende applicaties starten gewoon niet op.. Wel word het procces opgestart, maar de applicatie komt niet te vooorschijn.. (ook niet in de taakbalk) Het is dan een kwestie van een aantal keren opstarten voor de applicatie het weer doet. Vervolgens werkt het dan weer even een tijdje, maar soms gaat het weer mis. Net of de applicaties niet goed worden afgesloten ofzo.. Ik ga binnenkort wel even een schone install doen, dat doe ik namelijk zoiezo wel regelmatig, omdat ik zoveel aan het tweaken ben met de HTPC op het moment.. Toch was het bij de vorige install ook al zo.. Maargoed, ik zie het nog even aan..

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je er alleen last van hebt bij die 3 apps dan zou ik eens gaan spitten in de logs daarvan. Wellicht lopen ze wel vast bij DirectX init oid.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
powermarcel10 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:07:
Toch was het bij de vorige install ook al zo.. Maargoed, ik zie het nog even aan..
En er staat niets in de eventvwr?
Misschien is het goed om, voordat je opnieuw installeert, te kijken wat er gebeurd als je programma's gaat deinstalleren. Dit om te controleren of het niet veroorzaakt wordt door 1 bepaald programma wat niet helemaal lekker werkt op je systeem. Anders zou het eventueel nog iets van een driver kunnen zijn die niet lekker is lijkt mij.
Je OS komt wel uit een legale bron trouwens? Als je iets gedownload hebt waar iets in zit wat er niet in hoort te zitten is het ook niet gek dat het terugkomt na een herinstallatie ;)

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee