Toon posts:

iOS development mag niet met eenmanszaak?

Pagina: 1
Acties:

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-06 15:44
Ik heb me aangemeld als iOS developer onder mijn eenmanszaak (zodat mijn bedrijfsnaam in de appstore staat ipv mijn prive-naam). Maar nu krijg ik dit mailtje:
Please know that Apple is unable to accept sole proprietors or sole traders in the iOS Developer Program - Company Standard.

Therefore we have withdrawn your enrollment so that you may re-enroll as an Individual. To submit an Individual enrollment, please visit the link below
Ik heb er nog nooit van gehoord dat apple geen eenmanszaak accepteert. Is er hier iemand die geweigerd/geaccepteerd is met zijn eenmanszaak?

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het kan blijkbaar wel:

http://webdump.wordpress..../yes-bijna-ios-developer/

Maar goed.. bij Apple zijn ze wel erg moeilijk met dingen hoor :) Ik ben alweer weken bezig een update van een app te publishen. Erg frustrerend is dat.

Dat ze erg op de kleine dingetjes letten is 1 ding, maar het zou fijn zijn als ze ervoor zouden zorgen dat het reviewen van apps dan wel wat sneller zou gaan. En niet dat ik na elke aanpassing weer een week moet wachten om te horen of het dan wel of niet goed is.

[Voor 19% gewijzigd door Lethalis op 25-05-2011 14:04]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:39
Kan prima hoor, ik heb ook een éénmanszaak en was ook iOS developer.

Why did the programmer quit his job? - He didn't get arrays.

• bartos88
Heel vreemd. Blijkbaar is apple niet echt consistent met het accepteren van developer registraties. Dan maar even bellen om te vragen hoe het zit.

• ZpAz
Volgens mij moest ik een KVK-uitreksel opsturen en werd ik gebeld door een engels-talige medewerker die confirmatie wilde of ik wel de eigenaar e.d was. Daarna was alles goed.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb ook een KvK-uittreksel gefaxt en dat was voldoende om geaccepteerd te worden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• bartos88
Hmm, was dat recentelijk?

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Ik heb mijzelf eerst onder kvk geregistreerd, en daarna aangemeld bij dev onder mijn bedrijfsnaam. Geen probleem. Dit was in jan. van dit jaar.

[Voor 11% gewijzigd door Mr_Groovy op 26-05-2011 10:42]

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee, dat was begin 2009.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartos88
Even een update: ik heb naar ze gebeld, maar ze willen mijn eenmanszaak echt niet registreren. Er werd mij wel verteld dat ik als individu kan inschrijven en dan bij de eerste keer inloggen mijn bedrijfsnaam als de artist-name kan opgeven (en dat is de name die je als consument in de store ziet staan). Het ging me om de naam, dus als het lukt ben ik hier ook wel tevreden mee :) Alleen jammer dat ik 3 weken heb verspild met documenten opsturen en wachten op reactie...

iig bedankt voor de reacties

[Voor 3% gewijzigd door bartos88 op 27-05-2011 10:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06 19:22
Ik ben gewoon geregistreerd als individu, geen problemen mee gehad..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZpAz
Januari 2009.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Is het eigenlijk ook mogelijk om als Individual te registreren zonder dat je een Kamer van Koophandel registratie hebt?

Dus dat je als prive persoon lid wordt, en eventueel inkomen gewoon als "inkomen uit overige werkzaamheden" aangeeft bij de belastingdienst?

Iemand hier ervaring mee? :)

Ik wou mij namelijk registreren als Individual en toen gaf hij een foutmelding omdat ik geen bedrijfsnaam heb ingevuld.. dus ik ben even benieuwd. Ik wil dit eigenlijk als een soort test project doen en als het iets oplevert is het mooi meegenomen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

If I want my company name to appear as the “Seller Name” on the App Store can I enroll as an Individual or do I have to enroll as a Company?

You must enroll as a Company to have your company’s name appear as the “Seller Name” on the App Store
bron
Dat klinkt anders als 'Artist Name'

Ik zou gewoon nogmaals bellen en eisen dat je als company geregistreerd wordt. Het zou zot zijn als Apple een volledig legale geregistreerde bedrijfsvorm in Nederland niet als bedrijfsvorm accepteert. Ik vraag me zelfs af of dat wettelijk wel mag?

Sys Specs

• ZpAz
Eisen enzo, er is vast wat verkeerd gegaan, ikzelf was ook iOS developer met een éénmandzaak. Tuurlijk een belletje kan, maar leg dan uit wat er aan de hand is in plaats van 'eisen' dat ze je moeten accepteren.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

t1mmy schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:44:
Ik ben gewoon geregistreerd als individu, geen problemen mee gehad..
Mensen weten dat er twee verschillende iOS developer accounts zijn? De normale $99 p/j voor individuen en eenmanszaken en de zakelijke accounts voor $299 p/j.

Mijn ervaring is ook dat ze je met een eenmanszaak niet in het enterprise program willen hebben en je alleen tot de $99 versie toelaten.
Danfoss schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:40:
[...]
Ik vraag me zelfs af of dat wettelijk wel mag?
Ja, staat in artikel 1 paragraaf 1 van de wet 'Apple is verplicht al haar diensten aan ieder mens op aarde te leveren' ;)

[Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 04-06-2011 18:45]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:51

Scott

Ik ben, dus ik tweak

De email zegt dat je wel mag inschrijven in het individual program. Kennelijk heb je dat de vorige keer dus niet gedaan: heb je je misschien ingeschreven voor het enterprise program? Die is namelijk alleen bedoeld voor bedrijven die apps willen ontwikkelen voor intern gebruik, waarvan het dus niet de bedoeling is dat ze in de App Store komen te staan. Het individual program is voor iedereen, dus ook als eenmanszaak kun je die gewoon gebruiken.

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08-2022

Xelation

Bendable Poseable

Ha heren,

Een kort vraagje, hebben jullie een Engelstalig uitreksel op gevraagd en gefaxt of hebben jullie gewoon de Nederlandse opgestuurd?

Van wat ik las op de website van de kvk, is het niet een 1 op 1 Engelse vertaling maar een Nederlands uittreksel met een bijlage in het Engels van wat de sleutelwoorden betekenen?

Zou iemand dit kunnen verifiëren?

Alvast bedankt.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 10:10

LauPro

Prof Mierenneuke®

Gewoon Nederlands uitreksel.

Ze kijken alleen of het adres overeenkomt met dat wat je bij de aanmelding hebt opgegeven.

/edit been there done that :X .

[Voor 12% gewijzigd door LauPro op 14-01-2012 13:05]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Oh super, dus kan ik het nu gewoon gaan faxen (omg waarom faxen), thnx!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Binnen de US kan je gratis faxen. Er zijn zat sites op internet waar je gratis een PDF kan uploaden en dan wordt er wel een spam-pagina toegevoegd, maar die ontvangt Apple gewoon en negeren ze :P .

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Ja inderdaad, zat daar al naar te kijken. Bijv. http://www.xoip.com/nl/fax-naar-mail in Nederland.

Maar bij de meeste anderen vragen ze om een abonnement, goed idee ik google even naar een Amerikaanse sit wederom thnx!

Ik laat het nog iig even weten of het mij lukt als eenmanszaak, maar denk het wel.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

http://faxzero.com/ had ik gebruikt.

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Haha wederom bedankt :-)

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 15:23

zwik

randomized

Voorzichtig schopje :+ .

Kan iemand een update geven hoe dit afgelopen/verholpen is? Ik ben ook een eenmanszaak en probeer mezelf ook als company te enrollen in het iOS Developer Program. Helaas geeft Apple ook bij mij aan dat ze geen eenmanszaken accepteren. Wat hebben jullie voor argumenten gebruikt om toch als company te kunnen/mogen enrollen?

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 16:18
Wat zijn de voordelen en nadelen van het individual program tegenover enterprise?

• ZpAz
zwik schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:11:
Voorzichtig schopje :+ .

Kan iemand een update geven hoe dit afgelopen/verholpen is? Ik ben ook een eenmanszaak en probeer mezelf ook als company te enrollen in het iOS Developer Program. Helaas geeft Apple ook bij mij aan dat ze geen eenmanszaken accepteren. Wat hebben jullie voor argumenten gebruikt om toch als company te kunnen/mogen enrollen?
Niets? Ik had er helemaal geen problemen mee. Volgens mij moest ik inderdaad mijn KVK uitreksel faxen naar Apple. Wat later werd ik toen gebeld door iemand van Apple (in het Engels volgens mij) om te bevestigen dat ik was wie ik zei dat ik was.

Dat was in 2009. Daarna was mijn aanmelding verlopen (niet betaald, geen app) en heb een week geleden weer aangemeld, maar ik kon toen gewoon voor verlengen kiezen.
Xenophoben schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:26:
Wat zijn de voordelen en nadelen van het individual program tegenover enterprise?
Er is een verschil tussen een standaard developers account (welke 79 kost en "vroeger" iig met een éénmanszaak kon) en een enterprise account. Ik kan me voorstellen dat die niet met een éénmanszaak kan. Deze is namelijk bedoelt om binnen je organisatie custom apps uit te rollen.

Voor een normaal developers account is het verschil of je met je bedrijfsnaam in de app store staat of met je persoonlijke naam.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee