Toon posts:

MBR -> GPT of ander probleem?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-04 10:29
Ik heb 3 1TB Samsung F3 schijven in Raid in mn PC zitten. De schijven werken, Raid0 opgezet met Intel Storage Matrix etc etc.

Natuurlijk is er bij een 3TB opstelling het probleem dat windows niet meer dan 2048GB ziet voor "unallocated space", waardoor ik dus 2 verschillende partities moet maken. Ik wil echter graag 1 partitie hebben, die de volledige grootte omvat. Nu lees ik hier dat je simpelweg je MBR schijf naar GPT kan omzetten in Windows Disk Management.
Nu heb ik daar probleempjes mee:
1. Ik kan geen Convert to GPT vinden
en 2. Als ik dat doe, heb ik nog steeds 2 partites lijkt me?

Op dit moment zit het er zo uit
Imagelink
EDIT
Na het maken van 1 2048GB partitie kan ik geen 2de partitie maken van de rest van de grootte.
Imagelink

Mijn probleem is dus dat ik 1 grote partitie wil maken, waarvoor ik alle unallocated space bij elkaar moet zien te krijgen. Is dit uberhaupt mogelijk? Na edit: Is het uberhaupt mogelijk om alle schijfruimte te benutten?

Specificaties:
Asus P5E
3x 1TB Samsung HD103SJ (Geen Boot schijven)
2x 64GB OCZ SSDs in Raid0
meer info niet nodig lijkt me?

Okee en voordat we geheel offtopic gaan:
Ja, ik will 3x 1TB in Raid0 zetten. Ik werk veel met grote bestanden. Dus begin daar aub niet over, want in de andere topics werd er meer gepost over hoe slecht dat wel niet is, dan over het werkelijke probleem zelf.
Ik heb ook gezocht op tweakers maar kon geheel vinden wat ik nodig had.

Probleem verholpen, Covert to GPT staat niet bij unallocated maar bij de disk zelf.
Excuses voor het topic :$

QATC.

[Voor 10% gewijzigd door CptMeatball op 25-05-2011 13:30]

Mijn V&A Advertenties!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:36
Probeer eens de 2tb die jij naar een disk heb gemaakt, weer naar unallocated te zetten. Vervolgens op Disk0 met je rechtermuisknop klikken.

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-04 10:29
Jaa, daar kwam ik net ook achter. hahaha. Af en toe hea.. af en toe . Haha

Mijn V&A Advertenties!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:36
Je hebt het in ieder geval gevonden :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee