πππ
΄π
°π
Ό: ππ
Ύπ
Ύππ
Άπ
°π
Όπ
΄π_π
²π
Ύπ
Ό
π
Ώππ
½: π
·π
Ύπ
»π
»π
°π
½π
³π
·π
°ππ
³π
Zo vreemd is dat toch niet?himlims_ schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:54:
Zoals bij de recentelijke Dirt3 review - geen stuur![]()
Hoeveel mensen spelen nu daadwerkelijk met een stuurtje? Ik denk dat het meerendeel gewoon met het keyboard speelt, dus is het wel relevant om het op die manier te testen.
Het feit dat de opmerking er vooraf al bij staat is men zelf bewust van de tekortkoming. Immers 'als het niet uit maakt' waarom dan verontschuldigen? Daarmee erkend men 't 'probleem'
[Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 25-05-2011 12:28]
πππ
΄π
°π
Ό: ππ
Ύπ
Ύππ
Άπ
°π
Όπ
΄π_π
²π
Ύπ
Ό
π
Ώππ
½: π
·π
Ύπ
»π
»π
°π
½π
³π
·π
°ππ
³π
Het relevante, of beter, grappige, was dit bij GT5 de identieke situatie. Het gros van de GT5-spelers rijden met een racestuur, maar Tweakers test gewoon met een controller (naast het 'verzonnen' deel van de inhoud). F1 2010 zal niet veel anders zijn.Terw_Dan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:55:
Zo vreemd is dat toch niet?
Hoeveel mensen spelen nu daadwerkelijk met een stuurtje? Ik denk dat het meerendeel gewoon met het keyboard speelt, dus is het wel relevant om het op die manier te testen.
Grappig dat eerste het probleem was dat er geen racestuur was, is het nu het probleem dat er geen versie beschikbaar was voor het platform waar een racestuur wΓ©l voor beschikbaar was.
Er zit echt 0,0 consistentie in de race-reviews, dan is het niet nodig, dan is het niet mogelijk, dan is het geen echte toegevoegde waarde, dan weer verkeerd platform..
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het is echter inderdaad zo dat we diverse games, waaronder Dirt 3, alleen op de 360 hebben gekregen. ZO'n game is voor ons in een vroeg stadium beschikbaar. Daarbij krijgen we opgestuurd wat er voor handen is, en in dit geval was dat dus een Xbox 360. Daarnaast waren we voor deze review bezig om een Playseat te regelen (wΓ©l voor de 360), hetgeen ook niet op tijd gelukt is.
Tweakers.net is een nieuwssite, en actualiteit is voor ons belangrijk. Daar kun je het mee eens zijn of niet mee eens zijn, maar feit blijft dat het een streven vanuit de Tweakers.net redactie is om reviews, en zeker reviews van belangrijke games, in de launch week op de site te hebben. Als het ons niet lukt om tijdig de juiste versie voor het Logitech G27 stuur te hebben, dan is dat jammer, maar daar gaan we de volledige review niet voor uitstellen.
Wat betreft 'reviewen met de juiste hardware' - dat vind ik een overtrokken punt. Natuurlijk zijn er zeker gamers die alles spelen met zo echt mogelijke spullen, maar de overgrote meerderheid gebruikt wel zijn standaard-besturing, dus een controller bij een console en keyboard en muis (en eventueel een gamepad) bij een pc. Het testen met een stuur/flightstick is zodoende altijd een nuttige extra bij een review, nooit een basisonderdeel.
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Eens, de GT5 review was een afgang. Zo'n grote titel zo'n klein beetje testen. Ik wil nu niet teveel op deze review in gaan want dat zou off topic zijn. Maar er stonden idd dingen in die gewoonweg niet klopten en zaken die niet eens aan bod zijn gekomen. En dan het eindcijfer van 7,5. Ik durf er een emmer gif op in te nemen dat Forza 4 straks gewoon een 9+ krijgt, gewoon omdat het Forza en een XBox exclusive is.SinergyX schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:21:
[...]
Het relevante, of beter, grappige, was dit bij GT5 de identieke situatie. Het gros van de GT5-spelers rijden met een racestuur, maar Tweakers test gewoon met een controller (naast het 'verzonnen' deel van de inhoud). F1 2010 zal niet veel anders zijn.
Grappig dat eerste het probleem was dat er geen racestuur was, is het nu het probleem dat er geen versie beschikbaar was voor het platform waar een racestuur wΓ©l voor beschikbaar was.
Er zit echt 0,0 consistentie in de race-reviews, dan is het niet nodig, dan is het niet mogelijk, dan is het geen echte toegevoegde waarde, dan weer verkeerd platform..
Zou je kunnen aangeven waarom de 360 versie altijd als eerste voor handen is? Dit heb ik namelijk ook meer gezien bij andere reviews. Vooral shooters, deze worden ook standaard op de 360 gereviewd. COD BO, Brink bijvoorbeeld. Het merendeel van de FPS spelers doet dit toch echt op een PC. Het heet hier toch Tweakers? En als de graphics als minpunt worden genoemd, vergelijk het op z'n minst even met de PC versie, die anno 2011 toch wel superieure graphics levert. In plaats daarvan worden er dingen geroepen als dat het op de PC niet veel beter zou zijn. Zo van, het zal wel. Dat is niet bepaald objectief. Ik denk dat het voor bepaalde games, beter is ze helemaal niet te testen en het lekker bij nieuws te houden. Menig tweaker, waaronder ik, beginnen dat XBox only geneuzel een beetje zat te worden. Waarom krijgen andere sites het wΓ©l voor elkaar om op tijd over PS3 of PC versies te beschikken?JJJur schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:25:
Het is echter inderdaad zo dat we diverse games, waaronder Dirt 3, alleen op de 360 hebben gekregen. ZO'n game is voor ons in een vroeg stadium beschikbaar. Daarbij krijgen we opgestuurd wat er voor handen is, en in dit geval was dat dus een Xbox 360.
Dat laatste is natuurlijk gewoon bullshit. Mocht je oprecht twijfelen aan onze integriteit of de manier waarop wij hier met ons werk bezig zijn, dan nodig ik je van harte uit op de redactie en mag je van mij best eens komen kijken hoe we te werk gaan, een babbeltje maken met de hoofdredacteur, etcetera. Laat maar horen, mn mailadres is jurian@tweakers.net, of stuur me een DM.Anoniem: 238040 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:44:
Eens, de GT5 review was een afgang. Zo'n grote titel zo'n klein beetje testen. Ik wil nu niet teveel op deze review in gaan want dat zou off topic zijn. Maar er stonden idd dingen in die gewoonweg niet klopten en zaken die niet eens aan bod zijn gekomen. En dan het eindcijfer van 7,5. Ik durf er een emmer gif op in te nemen dat Forza 4 straks gewoon een 9+ krijgt, gewoon omdat het Forza en een XBox exclusive is.
GT5, 7.5: ik sta daar nog altijd achter, ik heb toevallig laatst (als referentiekader voor graphics bij oa. TDU 2) weer gespeeld en vind er nog steeds niets aan, het is nog steeds een optocht met mooie auto's. Meningen verschillen nu eenmaal, mijn collega gaf LA Noire laatst een 8 geloof ik, ikzelf vermaak me thuis momenteel prima met die game en kan me goed voorstellen dat ik dat een half of heel punt hoger had kunnen geven.
Reviews zijn meningen. Dat er, door de specifieke natuur van GT5 dingen niet kloppen aan zaken die pas na 25-30 uur aan bod komen, dat kan zijn en dat is jammer (mea culpa) - zoals toen ook uitgelegd: reviewtijd is beperkt. De tijd die we er WEL aan hebben besteed was al VER bovengemiddeld. We hebben 2 gameredacteuren die elk 38 uur per week werken en daarbij meestal nog wel wat meer doorspelen thuis, en er is dan gewoon een grens aan hoevel tijd je in een game kunt stoppen voor een review.
Ook weer: in een ideaal geval testen we alles op elk platform. We hebben de afgelopen tijd meerdere games op 2 paltformen gespeeld, als die mogelijkheid er was. Die mogelijkheid is er echter niet vaak. Wij vragen als Tweakers.net zijnde in de aanloop naar een release best om een pc-versie (ook meteen handig voor benchmarks) maar die zijn er vrijwel nooit voor de releasedatum. Reden? Kan ook ik alleen maar naar gissen, want dat is wat we te horen krijgen vanuit de uitgeverskant. Ik weet wel dat veel uitgevers de Xbox 360 als lead development platform gebruiken, dus misschien dat er daarom ook vaker 360-reviewcodes beschikbaar zijn.Zou je kunnen aangeven waarom de 360 versie altijd als eerste voor handen is? Dit heb ik namelijk ook meer gezien bij andere reviews. Vooral shooters, deze worden ook standaard op de 360 gereviewd. COD BO, Brink bijvoorbeeld. Het merendeel van de FPS spelers doet dit toch echt op een PC. Het heet hier toch Tweakers? En als de graphics als minpunt worden genoemd, vergelijk het op z'n minst even met de PC versie, die anno 2011 toch wel superieure graphics levert. In plaats daarvan worden er dingen geroepen als dat het op de PC niet veel beter zou zijn. Zo van, het zal wel. Dat is niet bepaald objectief. Ik denk dat het voor bepaalde games, beter is ze helemaal niet te testen en het lekker bij nieuws te houden. Menig tweaker, waaronder ik, beginnen dat XBox only geneuzel een beetje zat te worden. Waarom krijgen andere sites het wΓ©l voor elkaar om op tijd over PS3 of PC versies te beschikken?
Los daarvan zien we heus wel dat Tweakers.net absoluut nog steeds een sterke pc-basis heeft, en zullen waar mogelijk daar ook naar handelen. 'Waar mogelijk' betekent in de praktijk alleen heel vaak: niet mogelijk.
Overigens is dit (de pc-kwestie) binnen de redactie ook onderwerp van gesprek. We kijken momenteel naar manieren hoe we toch meer met pc-versies kunnen gaan doen. Waarschijnlijk zal daar in de periode na de E3 meer concreet over worden, en de concrete plannen er zijn, zullen jullie dat ook horen.
[Voor 0% gewijzigd door Tweakjur op 25-05-2011 16:11. Reden: cijfer van LA Noire was 8, geen 7,5]
Wat jij 'vind' is een mening, een mening onderbouwd door feiten, niet door uit de lucht gekrepen geruchten. Die discussie is al eens geweest, die laat ik daar ook verder.JJJur schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:26:
GT5, 7.5: ik sta daar nog altijd achter, ik heb toevallig laatst (als referentiekader voor graphics bij oa. TDU 2) weer gespeeld en vind er nog steeds niets aan, het is nog steeds een optocht met mooie auto's. Meningen verschillen nu eenmaal, mijn collega gaf LA Noire laatst een 7,5 geloof ik, ikzelf vermaak me thuis momenteel prima met die game en kan me goed voorstellen dat ik dat een punt hoger had kunnen geven.
Initieel zeg je 'actualiteit', maar gelijktijdig zien wij 'onvolledigheid' binnen de review. Is een dag (of 2) zoveel moeite om betreffende review alsnog te doen met aanvullende (gameplay-verhogende) platformen of controllers zoveel moeite?
Opmerkelijk dat een Playseat slechts een 'stoel met een houder' is, het stuur wat erop gaat staat daar helemaal los van. Mag dan wel aannemen dat de review van Forza met 'deze playseat' natuurlijk weinig tot geen vergelijkingen gaat krijgen met betrekking tot features of diepgang.Daarnaast waren we voor deze review bezig om een Playseat te regelen (wΓ©l voor de 360), hetgeen ook niet op tijd gelukt is.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wel als je inmiddels dag 4 in gaat en je gaat praten over een volledige werkweek voor 1 review.SinergyX schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:43:
[...]
Wat jij 'vind' is een mening, een mening onderbouwd door feiten, niet door uit de lucht gekrepen geruchten. Die discussie is al eens geweest, die laat ik daar ook verder.
Initieel zeg je 'actualiteit', maar gelijktijdig zien wij 'onvolledigheid' binnen de review. Is een dag (of 2) zoveel moeite om betreffende review alsnog te doen met aanvullende (gameplay-verhogende) platformen of controllers zoveel moeite?
Ik begrijp je punt niet echt? Maar goed: volgens de leverancier zou de Playseat zoals geleverd in elk geval geschikt zijn voor de Xbox 360, dus dan is een probleem opgelost.Opmerkelijk dat een Playseat slechts een 'stoel met een houder' is, het stuur wat erop gaat staat daar helemaal los van. Mag dan wel aannemen dat de review van Forza met 'deze playseat' natuurlijk weinig tot geen vergelijkingen gaat krijgen met betrekking tot features of diepgang.
Kritisch zijn prima, maar zo af en toe een positief element noemen mag ook wel

[Voor 17% gewijzigd door JohnVanZetten op 25-05-2011 15:52. Reden: link added]
[X] Geschift | [_] Ongeschift
Zoals Jur al aangeeft nemen we de kritiek ter harte en wordt er gekeken naar mogelijkheden om meer, of achteraf, een pc-versie te testen. Met race-games is het op die manier bijvoorbeeld mogelijk om ook het stuur te testen. Hoe hier invulling aan wordt gegeven staat nog niet vast, maar er wordt dus naar gekeken

Ja sorry hoor, maar ik snap niet hoe jullie het in je hoofd kunt halen om race games zonder stuur te reviewen, en flight sims zonder joystick.
Opmerkingen als dat gamers dat niet zouden gebruiken zijn volkomen uit de lucht gegrepen... Ik geloof er ook geen zier van. Ik game betrekkelijk weinig, (laatste tijd zelfs helemaal niet) en heb Γ©n een stuur, Γ©n een joystick. Gewoon omdat zonder de goede input devices, zelfs de beste race/flight game niets waard is.
Als je graag games wilt reviewen, dan moet je er gewoon voor zorgen dat je de goede hardware hebt.
Dat je dan verdorie wel naar een nutteloze gadget als een gameseat kijkt, maar niet allang een 360 stuurtje in huis hebt... Daar zakt werkelijk mijn broek van af...
Het zou natuurlijk wel netjes zijn als (indien mogelijk) er ook met stuurtje wordt getest, maar voor de meeste gamers boeit dat volgens mij totaal niet.