• extractor
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12-2021
Beste tweakers,

Vanuit mijn werkgever kan ik de volgende certificaten gaan halen (ASL, ITIL v3, PRINCE2).
Ik heb een vraag waar jullie misschien antwoord op hebben, ik kan de certificaten alleen halen dmv zelfstudie en daarna een examen.

Zijn jullie bekend met organisaties die betreffende cursussen aanbieden of zijn er organisaties die jullie aanraden? Want ik moet wel zelf uitzoeken hoe en wat.

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-03 15:43
Ik heb via mijn werk een 3daagse cursus gehad bij CapGemini. Maar als je dit boekje goed leert dan moet je het examen ook met gemak kunnen halen :) : http://www.comcol.nl/detail/69824.htm

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-05 20:10
Instellingen genoeg in Nederland die deze theoretische kost klassikaal aanbieden in een x aantal dagen. Mijn ervaringen met klassikaal aangeboden cursussen van Prince2, ITIL, ASL, PMBok, TMap en BiSL is dat de docent vaak door het boek vliegt met veel praktijkvoorbeelden en een powerpointje erbij. Ik heb de eerder genoemde cursussen bij verschillende opleidingscentra gevolgd, en ze doen het allemaal op dezelfde manier.

Een tip geven over waar je het beste de cursus kan volgen kan ik je helaas niet geven. Zoek eens op google en je vind er waarschijnlijk wel een aantal bij je in de buurt.

Nog een tip is wel voordat je de opleiding klassikaal gaat volgen de stof alvast doorneemt en alvast een beetje leert. Als er onduidelijkheden bestaan of vragen zijn dan kan je die in de klas stellen, na de cursus krijg je vaak een email adres van de docent waar je je vragen aan kan stellen, maar dan moet je soms wel even wachten op je antwoord.

De certificaten die je kan halen zijn verder niet echt spannend. Het is vooral theorie en zelfstudie door het boek een aantal keer door te lezen moet afdoende zijn voor het behalen van je certificaat.

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-05 22:57

TheDane

1.618

Ik heb Prince2 (Foundation) thuisstudie via Lagant gedaan. De examenstof is via de website prima door te werken, en ze hebben een volledige examentraining module waarbij je honderden examenvragen kunt oefenen. Alle opgaven worden toegelicht, dus prima te doen.

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06-2017
extractor schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:49:
Beste tweakers,

Vanuit mijn werkgever kan ik de volgende certificaten gaan halen (ASL, ITIL v3, PRINCE2).
Ik heb een vraag waar jullie misschien antwoord op hebben, ik kan de certificaten alleen halen dmv zelfstudie en daarna een examen.

Zijn jullie bekend met organisaties die betreffende cursussen aanbieden of zijn er organisaties die jullie aanraden? Want ik moet wel zelf uitzoeken hoe en wat.
Zelf heb ik via mijn werkgevers prince2 foundation mogen doen. Ze hadden toen iemand ingehuurd om die cursus te geven http://www.forsa-advies.nl/jsite/
Van ons bedrijf waren er 2 mensen en verder waren er 2 andere (niet van ons bedrijf). Het was dus een kleine sessie en ruimte genoeg voor eventuele vragen.
Zoals je op de site zult zien gaan ze her en der heen om cursussen te geven. Wel moet ik zeggen dat bij die sessie die ik had veel afmeldingen waren. Bedoeling was 12 man en uiteindelijk waren we met z'n vieren.

"If u do something do it with style, or do it at all."

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 11:34
Voor ITILv3 Foundation kan je het boek 'De Kleine ITIL 3' aanschaffen. Met die kennis is het goed mogelijk om het Exin Examen hiervoor te halen. Wil je dieper gaan in ITILv3 dan ben je verplicht om geaccrediteerde opleidingen te volgen alvorens het examen te doen.

Door fouten te maken, verdien je geld.

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 20:41
Je zou ook de LOI kunnen proberen. Voordeel is dan dat je een account krijgt waarmee je op internet heel veel oefenopgaven kunt maken. Zo heb ik zelf PRINCE2 gehaald. Uitgebreid oefenen heeft veel meer effect dan zo'n cursus en kost waarschijnlijk nog minder ook.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee