Toon posts:

VMware server processors toekennen?

Pagina: 1
Acties:

• superspinnie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-03 12:02
Hallo,

Ik heb een 2008 server met daarop VMware server. Hierop heb ik (virtueel) een Windows 2003 standaard server draaien.

Ik vind de performance van de virtuele server nogal laag. Nu heb ik wat lopen zoeken en kwam ik erachter dat ik het aantal processors voor de virtuele machine kan verhogen van 1 naar 2. Als ik nu kijk op de virtuele machine zie ik dat de processor vrij druk is. Uitschieters naar 100% zelfs om de 5 sec. ongeveer.

Kan het kwaad om dit naar 2 processors op te hogen? Ik zie namelijk een waarschuwing van VMware zelf onderaan het venster staan wat aangeeft dat het systeem mogelijk instabiel kan worden. Mocht dit het geval zijn dan kan ik hem toch gewoon weer terug zetten op 1 processor?

Wie heeft hier ervaring/kennis mee?

Mvg Vincent

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 14:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kan vaak geen kwaad, (neem aan dat het voor de hobby is, ander had ik hyper-v verwacht), je kunt het immers terugzetten. Welke vmware server draai je? 2.0?

Maar waarmee is die VM dan bezig? Heb je al guest additions geinstalleerd in 2003?

[Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 25-05-2011 11:41]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Je zou ook Xen kunnen gaan draaien en daar beide windows systemen op zetten, dat zou je in de performance enorm helpen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Guest additions is idd stap 1. Hoeveel ram heeft die virtuele bak?

Verder: zet je swapfile in je virtuele machine eens uit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Anoniem: 151099

het is het advies om nooit meer dan 1 cpu toe te kennen tenzij het nodig is.

In dit geval kom je er met 1 vCPU niet uit. dus zul je een extra vCPU moeten toekennen.
Toevallig geen shares of limits ingesteld waardoor je VM niet de 100% van 1 core tot zijn beschikking krijgt?

• superspinnie
De 2003 server (die nu virtueel draait) konden we niet virtualiseren naar Hyper V omdat deze server Scsi schijven bevatte. Als je deze server dan gaat virtualieren werkt dit niet met Hyper V. Kregen contant blauwe scherm tijdens het starten van de machine. Vandaar dat we nu bezig zijn met VMware server 2.0 inderdaad.

Xen, werkt dat wel goed met SCSI schijven ed?

Groet

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
superspinnie schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:53:
De 2003 server (die nu virtueel draait) konden we niet virtualiseren naar Hyper V omdat deze server Scsi schijven bevatte. Als je deze server dan gaat virtualieren werkt dit niet met Hyper V. Kregen contant blauwe scherm tijdens het starten van de machine.
Wat waren de foutmeldingen op de BSODs? Als het de welbekende 0000007B is, dan kun je dat zo oplossen.
Houd er ook rekening mee dat de support van VMware server binnenkort stopt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 14:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Virtualbox ondersteund ook scsi controllers (welke zat er in de originele hardware?) en is beter supported/up to date dan vmware server 2.0 (welke wat verouderd begint te worden naar mijn gevoel)

maar eerst guest additions proberen lijkt me.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• superspinnie
Trommelrem schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:55:
[...]
Wat waren de foutmeldingen op de BSODs? Als het de welbekende 0000007B is, dan kun je dat zo oplossen.
Houd er ook rekening mee dat de support van VMware server binnenkort stopt.
Kun je me laten weten hoe je dit op lost? We hebben forums afgezocht tot we er bij neer vielen maar kregen het niet voor elkaar. Het BSOD was inderdaad die 0000007B.
Guest additions is idd stap 1. Hoeveel ram heeft die virtuele bak?

Verder: zet je swapfile in je virtuele machine eens uit.
20 gb RAM. Het is een HP Proliant ML350 G6 met 2 fysieke processors. Dat Guest Additions is toch gelijk aan virtual machine additions? Die zijn geinstalleerd namelijk.

EDIT: ik lees nu pas goed je vraag. De virtuele server heeft 4 gb. De fysieke server 20gb.

[Voor 5% gewijzigd door superspinnie op 25-05-2011 12:20]

• Trommelrem
superspinnie schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:19:
[...]

Kun je me laten weten hoe je dit op lost? We hebben forums afgezocht tot we er bij neer vielen maar kregen het niet voor elkaar. Het BSOD was inderdaad die 0000007B.
De grote performancebeperking van Hyper-V is dat een guest niet kan booten vanaf een virtual SCSI disk, slechts vanaf een virtual IDE disk. Maar ook al kon Hyper-V vanaf een virtual SCSI disk booten, dan zou het probleem toch blijven, omdat Hyper-V een "Storage Miniport Driver" als driver heeft, en VMware de "LSI Logic SAS 1068e" of "Paravirtual SCSI."

Ik heb weleens werkstations en servers overgezet van fysieke systemen of andere virtuele systemen naar ESXi, maar nog niet andersom, dus ik kan je niet precies vertellen hoe je de 0000007B oplost. Ik kan je wellicht wel een eind op weg helpen.

0000007B verschijnt als een mass storage controller driver ontbreekt waardoor Windows niet verder kan booten. Bij het opstarten kijkt Windows voor drivers naar twee registry keys: HKLM\System\ControlSet001\services en HKLM\System\ControlSet001\Control\CriticalDevicesDatabase.

Als je naar ESXi migreert dan zul je lsi_sas moeten aanzetten onder services. Andersom zul je de IDE drivers moeten aanzetten. Dat doe je door naar HKLM\System\ControlSet001\services\intelide te gaan en je wijzigt Start van 3 naar 0. Daarnaast zul je de juiste hardware ID's aan HKLM\System\ControlSet001\Control\CriticalDevicesDatabase moeten toevoegen.

Wat de juiste waardes zijn kun je uitvinden door eerst een clean install uit te voeren als guest in je Hyper-V omgeving. Uit de nieuwe install haal je de juiste registry keys en die importeer je in je gemigreerde machine die vanuit VMware kwam. Je kunt ook gewoon deze hele key met alle subkeys importeren in de gemigreerde machine. Omdat je de geimporteerde machine natuurlijk niet kunt booten, zul je vanuit Windows PE moeten booten of je moet de registry keys al toevoegen voordat je de machine migreert.

En als je er niet uit komt, dan kun je ook dit proberen: KB314082. Let er echter op dat dit voor Windows XP geldt, en dat Windows 2003 een andere driverbase heeft. Ik weet dus niet of het werkt. Vergeet niet een backup te maken voordat je migreert!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 14:13

itsalwaysme

Graast voor DB

Trommelrem schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:31:
[...]

De grote performancebeperking van Hyper-V is dat een guest niet kan booten vanaf een virtual SCSI disk, slechts vanaf een virtual IDE disk. Maar ook al kon Hyper-V vanaf een virtual SCSI disk booten, dan zou het probleem toch blijven, omdat Hyper-V een "Storage Miniport Driver" als driver heeft, en VMware de "LSI Logic SAS 1068e" of "Paravirtual SCSI."
Daarom heb je in Windows sysprep. Als je dat eerst draait en daarna hem virtualiseert, dan start hij gewoon op.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Trommelrem
Met sysprep wordt je systeem uit het domein gegooid en/of worden useraccounts overhoop gegooid. Bovendien kun je maximaal drie keer syspreppen per installatie. Bij productiesystemen is sysprep dus vaak geen oplossing.

[Voor 45% gewijzigd door Trommelrem op 25-05-2011 13:45]

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Trommelrem schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:40:
Met sysprep wordt je systeem uit het domein gegooid en/of worden useraccounts overhoop gegooid. Bovendien kun je maximaal drie keer syspreppen per installatie. Bij productiesystemen is sysprep dus vaak geen oplossing.
Dan gebruik ik op mijn werk een andere sysprep dan jij. Je kan onbeperkt sys-preppen, mits je iets uit het register haalt. Daarbij worden ook alle drivers en de al opnieuw geïnitialiseerd En dat is wat je wilt

Overigens het Domein en de useraccounts blijven gewoon goed, mits je de goede instellingen gebruikt.

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Anoniem: 151099

itsalwaysme schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:09:
[...]

Dan gebruik ik op mijn werk een andere sysprep dan jij. Je kan onbeperkt sys-preppen, mits je iets uit het register haalt. Daarbij worden ook alle drivers en de al opnieuw geïnitialiseerd En dat is wat je wilt

Overigens het Domein en de useraccounts blijven gewoon goed, mits je de goede instellingen gebruikt.
o.a. windows vista en 7 kennen een max van 3 syspreps mbt resetten van de activatie, en wordt afgeraden om te gebruiken in bestaande omgevingen.

http://technet.microsoft....rary/cc721940(WS.10).aspx
Sysprep must be used only to configure new installations of Windows. You can run Sysprep as many times as required to build and to configure your installation of Windows. However, you can reset Windows activation only up to three times. You must not use Sysprep to reconfigure an existing installation of Windows that has already been deployed. Use Sysprep only to configure new installations of Windows.

• Trommelrem
itsalwaysme schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:09:
[...]

Dan ben ik benieuwd welke sysprep jij gebruikt. Voor zover ik weet is het namelijk de mini-setup (XP) of oobe (NT6.x) die de activatieteller wijzigt en niet de sysprep applicatie zelf. Je kunt een systeem wel "ontsyspreppen" waardoor de activatieteller niet oploopt, maar dit wordt ten strengste afgeraden in productie omgevingen.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Trommelrem schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:21:
[...]

Dan ben ik benieuwd welke sysprep jij gebruikt. Voor zover ik weet is het namelijk de mini-setup (XP) of oobe (NT6.x) die de activatieteller wijzigt en niet de sysprep applicatie zelf. Je kunt een systeem wel "ontsyspreppen" waardoor de activatieteller niet oploopt, maar dit wordt ten strengste afgeraden in productie omgevingen.
Ik moet zeggen dat het bij ons niet echt kritisch is, maar het is nog nooit fout gegaan.

• Trommelrem
Maar wat is dan de aanpassing die je doet?

[Voor 71% gewijzigd door Trommelrem op 25-05-2011 21:29]

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Trommelrem schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:29:
Maar wat is dan de aanpassing die je doet?
ik weet hem niet uit mijn hoofd. Maar in het register wordt dus bijgehouden of het systeem al een keer gesysprept is. Als je die weg haalt dan kan je gewoon weer een sysprep doen.
en voor de rest kan je kiezen uit verschillende sysprep opties. En daar gebruik ik niet de standaard opties van. Als ik het niet vergeet zal ik ze morgen even posten.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee