Hallo,
Ik had vandaag even zin om met ImageMagic te spelen via de commandline i.c.m PHP, en dat lukt aardig.
Echter stuit ik nu op iets wazigs...
Dit zou een plaatje moeten aanmaken zoals dit:
Echter wat er gebeurt is echt onbeschrijflijk voor mij in theorie?
Ik krijg een Result: 1 voor mijn neus. Lijkt wel goed te klinken?
En er worden twee images aangemaakt met de namen:
font_gradient-0.jpg
font_gradient-1.jpg
Maar met die bestanden kan ik helemaal niks, bij het openen geven ze een 404 - Not found, op de FTP kan ik ze niet verwijderen omdat ze niet bestaan, de UID en GID kloppen gewoon evenals de chmod die op 644 staat. Verwijderen kan wel vanuit de Direct Admin filemanager, maar vanwaar deze vage bestanden? Ik zou eerder een werkende 'font_gradient.jpg' verwachten?
Ik had vandaag even zin om met ImageMagic te spelen via de commandline i.c.m PHP, en dat lukt aardig.
Echter stuit ik nu op iets wazigs...
code:
1
2
3
| $command = "convert -size 320x100 xc:lightblue -font Candice -pointsize 72 \ -tile gradient: -annotate +28+68 'Anthony' \ font_gradient.jpg"; system($command,$a); echo "Result: ".$a; |
Dit zou een plaatje moeten aanmaken zoals dit:
Echter wat er gebeurt is echt onbeschrijflijk voor mij in theorie?
Ik krijg een Result: 1 voor mijn neus. Lijkt wel goed te klinken?
En er worden twee images aangemaakt met de namen:
font_gradient-0.jpg
font_gradient-1.jpg
Maar met die bestanden kan ik helemaal niks, bij het openen geven ze een 404 - Not found, op de FTP kan ik ze niet verwijderen omdat ze niet bestaan, de UID en GID kloppen gewoon evenals de chmod die op 644 staat. Verwijderen kan wel vanuit de Direct Admin filemanager, maar vanwaar deze vage bestanden? Ik zou eerder een werkende 'font_gradient.jpg' verwachten?
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️