Toon posts:

HDMI tussen TV en PC

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views

Anoniem: 299089

Topicstarter
Hoy,

Ik heb net een nieuwe tv gekocht, de Sony kdl46ex500.

Nu zou ik die graag verbinden met men pc, maar er zit 6 meter tussen de toestellen.

Of is er een beter manier om mijn HD films van de pc af te spelen op men tv?

Mvg,

Jan

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:41

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je probleem nu precies?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 14:23
Wat is je probleem nou?.. Een kabel van 6m kopen en inpluggen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Anoniem: 299089

Topicstarter
Ik heb hier altijd op de forums gelezen dat een kabel van 6 meter niet zo goed is, of je moet een heel dure kopen en dat wil ik niet...

Ik heb ook al geprobeerd om films af te spelen via mijn PS3, maar dat loopt altijd niet zo lekker en je kan dan ook geen ondertiteling bijplakken.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19

itsalwaysme

Graast voor DB

6 meter met een digitale kabel (wat HDMI is) is niet zo'n groot probleem hoor. Ik zou me pas zorgen gaan maken als je meer dan 15 a 20 meter wilt overbruggen. Ik weet eigenlijk niet wat de specificaties zeggen over de maximale lengte van HDMI kabels, maar dat is zeker meer dan 10 meter, aangezien ze dat soort kabels gewoon verkopen.

EDIT:
Op wikipedia staat het volgende
A cable of about 5 meters (16 ft.) can be manufactured to Category 1 specifications easily and inexpensively by using 28 AWG (0.081 mm²) conductors.[58] With better quality construction and materials, including 24 AWG (0.205 mm²) conductors, a HDMI cable can reach lengths of up to 15 meters (49 ft.)
bron

[Voor 38% gewijzigd door itsalwaysme op 25-05-2011 11:06]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 14:38
Ik gebruik hier een de goedkoopste 7.5m HDMI kabel die ik kon vinden (€10) en werkt prima.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anders netwerkkabel erin en via dlna spelen

Iperf

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:50

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Mja, dit is wel heel erg basic. Er zijn genoeg topics te vinden op GoT over hoe je dit op elkaar aan kan sluiten. En topics over de kwaliteit van HDMI-kabels zijn er ook meer dan genoeg. Ik zou vooral het topic over het laatste eens goed doorlezen, want de conclusie die hier wordt getrokken is dus niet waar.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee