Toon posts:

PII overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet mensen,

Ik heb een pII 266 met een machtige 66 bus speed overgeclocked naar 412 mhz en dat draait stabiel ... maar als ik verder wil naar 448 mhz dan loopt ie af en toe vast ... ik heb een gewone dual fan koeler een een oud soltec bx bord (wat volgens mij NOOIT 102/112/133 bus ondersteund maar nu wel aangeeft !!??) zou een goede koeler helpen of moet ik maar uitkijken naar een donder vogel voor extra snelheid?

Verwijderd

Eh hoe krijg jij hem zover
- voltage aangepast ?
- Mega coolers erbij ?

standaard draait ie op 4x66. Ik kan die multiplier niet veranderen. dus nu doet ie 4x75 = 300...maar 412 holy fuck :)

Verwijderd

ja inderdaad, het voltage zou nu al een probleem moeten zijn. Een vriend van me heeft zijn Pll ook lekker hoog geklockt, maar hij kreeg al heel snel last van de voltages. Maar hij kon ze niet aanpassen dus moest ie ermee kappen. Tenzij jij gigantieche koolers erop hebt zoals The Milkman zei

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:16
zo moeilijk is dat niet hoor
ik heb een celeron 266 (ja ik weet het.. geen p2, maar op die snelheid maakt het nog niet veel uit) op 496 mhz gekregen.. DAT is pas leuk :) moet je zien hoe hard dat ding dan draaien wil :P

Verwijderd

Ik heb gewoon een standaard koeler met 2 vennetjes erop (maakt trouwens een kut lawaai) maar ik heb niks met dat voltage gedaan. Ik begreep ook dat er 2 verschillende types van de PII 266 waren, eentje was er beter over te klokken dus misschien dat ik gewoon puur geluk heb gehad met dat ding ... maar dan nog even iets vaags, normaal kan een bx board van soltec maar een 100 bus aan ... als ik mijn jumpers op mijn board instel op 100 bus dan draait ie gewoon op 400 mhz en stabiel, ga ik vervolgens in de bios kijken waar ik ook mijn bus speed kan instellen dan staat er opeens in plaats van 66/75/83/100 nu 100/102/112/133!!?? Wel vaag ... nog vager dat ie op 102 bus dus nog stabiel loopt met een nette 412 mhz .. maar ik zal eens kijken voor een nieuwe cooler en dan eens kijken of die 112 mhz bus ook nog wil werken met 448 mhz totaal. Toch leuk als 2e bak