Beste Tweakers,
Even een vraagje. Ik heb gisteren een WiFi stick gekocht om een desktop op mijn netwerk aan te sluiten. In eerste instantie een USB-poort achter in de PC gekozen, waarin de onvangst 'Good' en af en toe 'Very Good' was. Toe ik aan de voorkant van de PC aansloot, was de ontvangst zelf 'Excellent'. Klinkt tot dusverre allemaal prima! Als ik nu bij de status van mijn verbinding kijk, zie ik echter dat de snelheid in eerste instantie slecht 1 Mbps was (bij beter ontvangst oplopend tot 7 Mbps). Iemand enig idee wat hiervoor de oorzaak kan zijn? Aan mijn Ubee WiFi modem of mijn internetverbinding (40 Mbit) zal het niet liggen, denk ik zo... OS is Vista (32-bit)!
Specs van de Belkin N Wireless USB Adapter:
Bandbreedte
Overdrachts... (max) 300 Mbit/s
Beveiliging
Ondersteunde beveiliging... WPA, WPA2, 64/128-bit
Certificaten
Industriest... IEEE 802.11b , IEEE 802.11g , IEEE 802.11n
Minimale systeemeisen
Compatibele besturingss... Windows 2000, XP,Vista
Mac-compati... No
Technische details
Kleur van het product Black
Intern No
Verbindingsmogelijkheden
Verbindings... Wireless
Aansluiting USB 2.0
Hostinterface USB
Even een vraagje. Ik heb gisteren een WiFi stick gekocht om een desktop op mijn netwerk aan te sluiten. In eerste instantie een USB-poort achter in de PC gekozen, waarin de onvangst 'Good' en af en toe 'Very Good' was. Toe ik aan de voorkant van de PC aansloot, was de ontvangst zelf 'Excellent'. Klinkt tot dusverre allemaal prima! Als ik nu bij de status van mijn verbinding kijk, zie ik echter dat de snelheid in eerste instantie slecht 1 Mbps was (bij beter ontvangst oplopend tot 7 Mbps). Iemand enig idee wat hiervoor de oorzaak kan zijn? Aan mijn Ubee WiFi modem of mijn internetverbinding (40 Mbit) zal het niet liggen, denk ik zo... OS is Vista (32-bit)!
Specs van de Belkin N Wireless USB Adapter:
Bandbreedte
Overdrachts... (max) 300 Mbit/s
Beveiliging
Ondersteunde beveiliging... WPA, WPA2, 64/128-bit
Certificaten
Industriest... IEEE 802.11b , IEEE 802.11g , IEEE 802.11n
Minimale systeemeisen
Compatibele besturingss... Windows 2000, XP,Vista
Mac-compati... No
Technische details
Kleur van het product Black