Toon posts:

Uitstekend ontvangst, maar trage verbinding

Pagina: 1
Acties:

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 20:59
Beste Tweakers,

Even een vraagje. Ik heb gisteren een WiFi stick gekocht om een desktop op mijn netwerk aan te sluiten. In eerste instantie een USB-poort achter in de PC gekozen, waarin de onvangst 'Good' en af en toe 'Very Good' was. Toe ik aan de voorkant van de PC aansloot, was de ontvangst zelf 'Excellent'. Klinkt tot dusverre allemaal prima! Als ik nu bij de status van mijn verbinding kijk, zie ik echter dat de snelheid in eerste instantie slecht 1 Mbps was (bij beter ontvangst oplopend tot 7 Mbps). Iemand enig idee wat hiervoor de oorzaak kan zijn? Aan mijn Ubee WiFi modem of mijn internetverbinding (40 Mbit) zal het niet liggen, denk ik zo... OS is Vista (32-bit)!

Specs van de Belkin N Wireless USB Adapter:

Bandbreedte
Overdrachts... (max) 300 Mbit/s

Beveiliging
Ondersteunde beveiliging... WPA, WPA2, 64/128-bit

Certificaten
Industriest... IEEE 802.11b , IEEE 802.11g , IEEE 802.11n

Minimale systeemeisen
Compatibele besturingss... Windows 2000, XP,Vista
Mac-compati... No

Technische details
Kleur van het product Black
Intern No

Verbindingsmogelijkheden
Verbindings... Wireless
Aansluiting USB 2.0
Hostinterface USB

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Dat kan van alles zijn. Een paar vraagjes:
Wat voor beveiliging gebruik je? Wat voor afstand zit je van je router? Zitten er muren tussen of apparaten die het signaal kunnen storen? Heb je het probleem niet als je dichter bij de router zit? (eventueel zou je de router even dichterbij kunnen zetten. Heb je misschien geen internetverbinding maar je kunt wel testen of het invloed heeft op de snelheid)

Desktop | Server | Laptop

• justcrazy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-01-2021
Best gewoon eens de channel veranderen op de router en kijken of het probleem dan opgelost is .

• BvdH
Rupie schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:39:
Dat kan van alles zijn. Een paar vraagjes:
Wat voor beveiliging gebruik je? Wat voor afstand zit je van je router? Zitten er muren tussen of apparaten die het signaal kunnen storen? Heb je het probleem niet als je dichter bij de router zit? (eventueel zou je de router even dichterbij kunnen zetten. Heb je misschien geen internetverbinding maar je kunt wel testen of het invloed heeft op de snelheid)
Mijn WiFi-modem staat in de meterkast, mijn PC op een slaapkamer, dus de afstand zal hemelsbreed misschien 6 meter zijn. Niet meer dan in een gemiddelde woning dus. Beveiligd middels WPA, heb nog niet geprobeerd om dichter bij het modem te gaan zitten.

Maar begrijp ik uit je opmerking dat de signaalsterkte niet inherent is aan de snelheid van je internetverbinding?

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 14:18
Wat voor internet verbinding heb je?
Alle andere apparaten uitgeschakeld van het internet?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Beveiligd middels WPA, heb nog niet geprobeerd om dichter bij het modem te gaan zitten.
WPA of WPA2? Stel de beveiliging eens in op WPA2-AES. Heb je de laatste drivers van Windows Update of geinstalleerd via de CD die er bij zat? Probeer in dat laatste geval eens een driver-update.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• BvdH
ictinteresse schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:14:
Wat voor internet verbinding heb je?
Alle andere apparaten uitgeschakeld van het internet?
Ziggo Alles-in-1 Plus, verder stond alleen een andere laptop aan die van het netwerk gebruik maakte. Een internetverbinding tussen de 1 Mbps en de 7 Mbps is toch niet normaal bij zo'n abonnement, een 802.11n netwerktstick, een volledige signaalsterkte en een PC op 6 meter afstand?

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:57
Heb je ook een andere computer aan het netwerk hangen, en zo niet, kan je een laptop lenen van iemand en met iperf het netwerk testen? Zo sluit je uit dat het niet aan de internetverbinding ligt. (Stilletjes updates downloaden, bruteforce attacks enz)

Wikipedia: Iperf
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee