Toon posts:

Sitecom WL-350

Pagina: 1
Acties:

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:34
Ik heb het volgende probleem.

Gisteren is mijn alles-in-1-plus abonnement van Ziggo aangesloten inclusief het nieuwe Ubee wifi modem.

Als ik via mijn laptop met intel 4965AGN ga internetten dan ervaar ik het volgende:

Bedraad haal ik keurig de snelheid van 120 Mbit/s, aangesloten via de wifi van het Ubee modem haal ik ook 120 Mbit/s (soms paar procent minder maar das logisch), maar dan moet ik er niet verder dan 3 meter vandaan zitten. Als ik in de woonkamer ga zitten (ongeveer 6 meter inclusief betonnen muur) dan haal ik amper de 55 Mbit/s.

Wat heb ik tot op heden gedaan.
- Omdat ik het modem van Ziggo niet kan verplaatsen naar de woonkamer en ik niet in de gang wil zitten om te kunnen genieten van de volledige snelheid heb ik mijn sitecom WL-350 in de woonkamer gezet en via de bridge-modes aangesloten op de Ubee modem.
- Ik kan nu dus internetten via een standaard 5 ghz netwerk van mijn sitecom modem.
- Snelheid van dit netwerk is volgens mijn Windows 7 laptop 300 mbps
- Ik zit nu 4 meter bij het modem vandaan en het is een open verbinding (geen obstacles)
- De snelheid fluctueert nu ontzettend, tussen de 50 mbit/s tot 80 mbits/s
- Hierna heb ik het wifi gedeelte van het Ubee modem uitgezet
- Enable Auto Channel Scan op mijn sitecom aangezet
- Alles een stuk of 10 keer herstart
- Drivers voor de intel 4965AGN geupdate
- Firmware voor de WL-350 geupdate
- Gegoogled om te zien of ik nog iets vergeten was en hierna
- Mijn sitecom volledig gereset met Restore To Factory Default
- Nog een keer een 5 Ghz netwerk opgezet met WPA2 beveiling
- Maar helaas is de verbinding nog steeds heel onstabiel tussen de 50 en 80 mbits/s

Een aantal zaken die ik zeker weet:
- Mijn internet verbinding is bedraad constant 120 Mbit/s
- Mijn laptop haalt via wifi ook 120 Mbit/s (bewezen door op 3 meter afstand aan te sluiten op het Ubee wifi modem)

Nog 1 laatste toevoeging. Als ik een bestand kopier van mijn laptop naar een PC die verbonden is via een draad dan haal ik ongeveer 14 mb per seconde......de sitecom kan het dus wel aan...(een groot bestand via het internet downloaden gaat niet harder dan 5 mb per seconde).

Heeft iemand tips?

- ik weet ook wel dat ik met alleen internetten niet veel verschil zal merken tussen bijv. 80 mbit/s en 120 mbit/s, maar het gaat mij om het principe....wat doe ik verkeerd?-

[Voor 5% gewijzigd door marchanekamp op 25-05-2011 07:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:34
Iemand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-01 19:17
Wat in mij opkomt als ik dit zo lees, kan het zijn dat de Draadloos attene buien die 3 Meter niet sterk genoeg is om de volledige snelheid te realiseren.

Ook kan dit te maken hebben met Betonnen bewapening, andere stralingen (wifi) in de buurt van jou woning.

Denk hier aan Channels.. De meeste gebruikte channel is 11, en wie weet zit er in jou buurt 8, waardoor de signaal na 3 meter en verder veel kan storen.

Probeer eens op een andere channel te zetten en dan nogmaals te bekijken.

Anders zou ik het niet weten,
Suc6

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee