Toon posts:

Ik geraak niet in mijn bios

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tekuro
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik heb een nieuw moederbord , een 870i cafe van asrock maar ik kan niet in mijn bios

hoeveel ik ook de f2 of gelijk welke andere toets indruk, het is net alsof het toetsenbord niet aanstaat totdat windows volledig is gestart

ik heb all een usb keybord geprobeerd, een ps/2 keybord. al eens de bios gereset. maar niets lukt

enig idee wat dit kan zijn ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 16:46
probeer eens delete

of ander tobo ps/2

[Voor 36% gewijzigd door hershel op 24-05-2011 23:15]

• tekuro
Er werkt geen enkele toets ook delete niet en ook geen toetsen voor ander opties. Zelfs als windows nog bezig aan het starten is kan ik geen f8 drukken om opstart opties te kiezen.
Het toetsen bord zelf is ook niet stuk. Ik heb met twee geprobeerd zowel usb en ps/2 en ik weet dat ze beiden werken.
Het is volgens mij een instelling in de bios. Maar ik geraak niet in mijn bios

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CMOS resetten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 05:42

faust2016

You yes have my shirt

Je kan je harde schijf even loskoppelen.. Dan kan ie windows ook niet laden :p.

• tekuro
cmos resetten: heb ik gedaan

harde schijf afkoppelen: heb ik ook gedaan

Ik heb ook al eens mijn bios geflashd (uiteraard in windows )

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
Verder nog usb dingen aan je mb hangen? Haal die anders eens helemaal los, ook bv frontpanel kabels.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je de CMOS al eens reset hebt dan moet je op zn minst toch een melding krijgen dat dat gedaan is. Blijkbaar is dat of niet (volledig) gebeurt of je default settings werken direct? Vreemd .... trek de spanning van je moederbord, batterij er een half uur uit en dan daarna nog eens proberen.

https://discord.com/invite/tweakers

• tekuro
Ik heb inderdaad een mededeling gekregen maar nog geraakte ik er niet in.

ik heb ook al alle andere usb kabels verwijderd.

• Jouster-Patrick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07-2021
Probeer eens het systeem helemaal uit te zetten keyboard er uit te halen booten wachten voor keyboard failure message plug keyboard er weer in en probeer dan eens de setup te benaderen. we klappen er gewoon wat probeersels uit :P Suc6

[Voor 10% gewijzigd door Jouster-Patrick op 25-05-2011 09:54]

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-05 16:51
En krijg je wel een melding van press F2 for setup? En is het wel F2 en geen F9? Wat schrijft de handleiding van je moederbord hierover? En ben je vroeger wel in het BIOS geweest? Anders zou je misschien je oude BIOS terug kunnen flashen?

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:41
Als ie een ps/2 keyboard aansluiting heeft, dan zou het kunnen zijn dat de bios-optie om usb-keyboards tijdens boot te ondersteunen uit staat.

Dan zou ik een werkend ps/2 toetsenbord gebruiken dat je voor het aanzetten al inplugt, ps/2 werkt niet als je die er later inplugt. Let ook ff op dat muis en keyboard aparte ps/2 aansluitingen zijn, die zijn ook niet uitwisselbaar.

Dan zou het moeten lukken.

• Nielson
boers706 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:05:
En krijg je wel een melding van press F2 for setup? En is het wel F2 en geen F9?
Zowel F2 als DEL zouden moeten werken.
__fred__ schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:09:
Als ie een ps/2 keyboard aansluiting heeft, dan zou het kunnen zijn dat de bios-optie om usb-keyboards tijdens boot te ondersteunen uit staat.
Ongeacht de instelling in de bios is USB Keyboard/Legacy Support tijdens de P.O.S.T. altijd actief.

[Voor 25% gewijzigd door Nielson op 25-05-2011 10:13]

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:41
Ik bedenk me ineens nog iets: ik heb een mooi microsoft keyboard met f-lock toetsen. Dat betekent dat ik mijn f-lock in moet drukken om functietoetsen te kunnen gebruiken...

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-05 14:41
Jouster-Patrick schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:54:
Probeer eens het systeem helemaal uit te zetten keyboard er uit te halen booten wachten voor keyboard failure message plug keyboard er weer in en probeer dan eens de setup te benaderen. we klappen er gewoon wat probeersels uit :P Suc6
Dat zou moeten werken, want dan gaat ie niet verder naar de boots en kan je echt zien of het toetsenbord het niet doet. Probeer eens in Windows een programma te gebruiken dat F2 gebruikt en probeer het daar in te voeren. Anders koop je gewoon een nieuw toetsenbord a 7 Euro

[Voor 19% gewijzigd door MrFax op 25-05-2011 12:23]

That's it, I'm done.

• tekuro
hij start gewoon op zonder toetsenbord. Dus door het toetsenbord te verwijderen geraak ik ook niet in de bios. Heeft iemand nog een idee hoe ik hem dwingen in de bios te gaan ?

• Nielson
Welke toetsenborden heb je tot nu toe geprobeerd, zijn dit echt standaard bedrade ps/2 en usb keyboards?

• tekuro
al 3 standaard toetsenborden geprobeerd.

Ik heb ondertussen een oplossing. Ik heb hem terug naar de winkel gebracht. Ze wisten het daar ook niet wat het was. Misschien is hij gewoon defect.

Dank voor de hulp
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee