Toon posts:

Home Cinema Set voor beperkt budget.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 16:39
Ik ben met een beperkt budget op zoek naar een home cinema set die toch aan mijn eisen voldoet.
Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie vraag ik jullie om assistentie.

Het budget is 350 á 400 euro.

Aan te sluiten:
- LCD TV
- Xbox 360
- HTPC (HDMI-aansluiting aanwezig)
- Eventueel een stand-alone blu-ray speler

Aan de volgende eisen moet de set voldoen:
- HDMI in en out voor video
- Digitaal Optisch (S/PDIF)
- Nieuwe audiofilters aanwezig (Dolby TrueHD, DTS, DTS HD etc)
- 5.1
- Speakers die opgehangen kunnen worden. Geen pilaren.

Ik wil de set vooral voor films (via de HTPC) en muziek gaan gebruiken.

Ik kwam dit instapmodel van Onkyo tegen: pricewatch: Onkyo HT-S3305

Iemand nog andere suggesties of opmerkingen over de Onkyo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:18
dus je wil een complete set ook met speakers voor 400? ik heb vorig jaar ergens een onkyo set gekocht voor 300 compleet met speakers. kan alleen het type nummer 123 niet vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -En4Cer-
mr.DJ95 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:39:
dus je wil een complete set ook met speakers voor 400? ik heb vorig jaar ergens een onkyo set gekocht voor 300 compleet met speakers. kan alleen het type nummer 123 niet vinden.
Klopt, dat zou ik graag willen. En het aanbod in de pricewatch is dit ook wel mogelijk. Maar voor die max. 400 wil ik wel graag het beste wat je voor 400 euro kunt krijgen. Een aangezien het aanbod behoorlijk groot is vind ik het lastig om een keuze te maken.

Zoals in de OP te lezen is heb ik ook een Onkyo-set gevonden. Die set kost momenteel 319 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:47
Ben je je nu al heel erg op het focussen op die Onkyo? Zo nee, loop eens een elektronicazaak in, en probeer er een paar uit te zoeken die aan je wensen voldoen. Volgens mij is HDMI-in niet zo heel erg gebruikelijk, dus dat zou maar een paar resultaten kunnen opleveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -En4Cer-
ShitHappens schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:44:
Ben je je nu al heel erg op het focussen op die Onkyo? Zo nee, loop eens een elektronicazaak in, en probeer er een paar uit te zoeken die aan je wensen voldoen. Volgens mij is HDMI-in niet zo heel erg gebruikelijk, dus dat zou maar een paar resultaten kunnen opleveren.
HDMI-in is behoorlijk gebruikelijk als ik de verschillende specificaties langs zie komen. Ik ben inderdaad bij de Mediamarkt en de BCC geweest, maar ook zij hebben niet alle beschikbare sets. Zelf heb ik goede ervaringen met Onkyo, maar er zijn ook veel sets van LG, Samsung, Philips etc. op de markt waar ik minder ervaring mee heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95
ik heb zelf alles aangesloten via HDMI op mn LG tv (full HD) en met S/PDIF) aangesloten op mn versterker is ook prima te doen. ik heb een game pc op mn tv/ versterker een ps3 en een iptv kastje
maar een set van 400euro die DD HD en DTS HD afspeeld, heb ik nog niet van gehoord eerlijk gezegt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -En4Cer-
mr.DJ95 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:50:
ik heb zelf alles aangesloten via HDMI op mn LG tv (full HD) en met S/PDIF) aangesloten op mn versterker is ook prima te doen. ik heb een game pc op mn tv/ versterker een ps3 en een iptv kastje
maar een set van 400euro die DD HD en DTS HD afspeeld, heb ik nog niet van gehoord eerlijk gezegt.
pricewatch: Onkyo HT-S3305

Hier heb je al 1 voorbeeld. Zijn genoeg andere sets in die prijsklasse die het ook kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95
okeej, dan heb ik wat gemist op audio gebied. maar onkyo is in de prijsklasse waarin jij zoekt wel goed. of je moet voor de logitech z906 willen gaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:19
Ik heb die onkyo en ben er erg tevreden over, doet precies wat jij wil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -En4Cer-
sjaakwortel schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:57:
Ik heb die onkyo en ben er erg tevreden over, doet precies wat jij wil.
Kun je mij misschien vertellen wat je erop hebt aangesloten en op welke manier?
Ik ben voor mezelf aan het bepalen wat de meest logische manier is voor mijn setup.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaakwortel
Ik heb mijn htpc en mijn hdtv-ontvanger er op aangesloten met hdmi en mijn xbox met component+optical. En dan mijn lcd tv met hdmi(en tulp maar die doet helemaal niks omdat ik de ontvanger niet meer gebruik)

[Voor 33% gewijzigd door sjaakwortel op 24-05-2011 22:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -En4Cer-
sjaakwortel schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:15:
Ik heb mijn htpc en mijn hdtv-ontvanger er op aangesloten met hdmi en mijn xbox met component+optical. En dan mijn lcd tv met hdmi(en tulp maar die doet helemaal niks omdat ik de ontvanger niet meer gebruik)
/edit.
Nice edit ;)

[Voor 6% gewijzigd door -En4Cer- op 24-05-2011 22:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaakwortel
de kabel naar de tv is inderdaad de hdmi out

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:26

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

mr.DJ95 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:50:
ik heb zelf alles aangesloten via HDMI op mn LG tv (full HD) en met S/PDIF) aangesloten op mn versterker is ook prima te doen.
Alleen wel een beetje jammer dat je alles met HDMI aansluit waar dingen als DTS HD en Dolby TrueHD overheen kunnen. Maar dat zal je nooit halen aangezien je met optisch naar de versterker gaat. Sterker nog: grote kans dat de TV van de inkomende 5.1 signalen iets van 2.0 maakt alvorens het naar de versterker te sturen. Of dat bijvoorbeeld DD wel doorgestuurd kan worden, maar DTS niet. Nee, zo aansluiten is zeker niet de beste manier.
-En4Cer- schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:51:
[...]pricewatch: Onkyo HT-S3305

Hier heb je al 1 voorbeeld. Zijn genoeg andere sets in die prijsklasse die het ook kunnen.
Naast die versie heb je ook nog een type met een actieve subwoofer. Ikzelf zou eerder voor die gaan aangezien die kwalitatief net een stapje hoger ligt en met uitbreiden kan je dan ook net wat meer kiezen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 20:53

EoG

BOFH

Ik heb zelf een aantal maanden terug ook gekozen voor die Onkyo set en ik moet zeggen dat hij uitstekend bevalt. Zelf ben ik niet zo weg van de speakertjes, maar het is een mooie tijdelijke oplossing (het is allemaal vrij compact en het geluid is best aardig).

Wat Fear1986 aangeeft is natuurlijk wel weer zo.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 18:17
daarom sluit ik mijn dvd-speler slash andere zooi altijd rechtstreeks aan op mijn versterker en op de TV, via 2 losse kabels.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:26

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

EoG schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:27:
Ik heb zelf een aantal maanden terug ook gekozen voor die Onkyo set en ik moet zeggen dat hij uitstekend bevalt. Zelf ben ik niet zo weg van de speakertjes, maar het is een mooie tijdelijke oplossing (het is allemaal vrij compact en het geluid is best aardig).

Wat Fear1986 aangeeft is natuurlijk wel weer zo.
Net even gekeken en een versie met actieve subwoofer is bijvoorbeeld de HT-S6305. Deze is echter wel €419,- en dus iets boven budget.

Of het de meerprijs waard is voor je is aan jou. Maar je hebt dan wel één kanaal minder welke de versterker aan moet sturen. En als je up wilt graden is een actieve makkelijker te vinden dan een passieve. Vooral het ontbreken van een subwoofer pre-out op de Onkyo HT-S3305 zou voor mij een reden zijn die niet te nemen. Verder ziet de HT-S6305 er aan de achterkant toch wel iets volwassener uit dan het andere model uit de TS.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee