Toon posts:

Nieuwe PC op tapijt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 11:44
Beste Tweakers,

Ik heb even een vraagje over de koeling van een pc die ik binnenkort wil gaan kopen. De PC moet op mijn slaapkamer komen te staan, alleen ligt daar hoogpolig tapijt. Nou ben ik van plan om als kast de Cooler Master CM 690 II Advanced te kopen, die heeft de voeding onderin zitten. Ik vroeg me af of het probleem is om deze pc dan gewoon op het tapijt te zetten, kan de voeding dan nog voldoende lucht aanzuigen, en is er dan een gevaar voor veel stof in de kast?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een computer op de grond met tapijt is imho nooit een goed plan, dat trekt veel teveel stof aan. Ik zou de kast sowieso wat hoger zetten, dat scheelt al heel wat troep in je kast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 404687

Er zit wel wat ruimte onder. Ik zelf heb de Coolermaster Sniper en zit 7cm ruimte tussen mijn taptijt en de voeding, de rest is een open ruimte van de kast. En het gaat perfect moet ik zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:19
of je draait de voeding om dat hij (warme)lucht uit de kast aanzuigt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:47
Anoniem: 404687 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:57:
Er zit wel wat ruimte onder. Ik zelf heb de Coolermaster Sniper en zit 7cm ruimte tussen mijn taptijt en de voeding, de rest is een open ruimte van de kast. En het gaat perfect moet ik zeggen.
Bij de CM690 Adv II zit er 1" ruimte onder (2.56cm). Sowieso wil je een goede 10cm ruimte onder je kast hebben bij tapijt.
knoffy schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:12:
of je draait de voeding om dat hij (warme)lucht uit de kast aanzuigt.
Koop je een kast met een PSU @ de bodem. om hem alsnog warme lucht aan te laten zuigen 7(8)7 .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 42323
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Terw_Dan schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:32:
Een computer op de grond met tapijt is imho nooit een goed plan, dat trekt veel teveel stof aan. Ik zou de kast sowieso wat hoger zetten, dat scheelt al heel wat troep in je kast.
Onzin, mijn pc heeft vroeger 10 jaar op tapijt gestaan, nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie78
Dan ga ik hem denk ik (voor de zekerheid) proberen een stukje te verhogen. Voor mij is het een behoorlijke investering, en ik heb geen zin dat ik er later achter kom dat hij hierdoor kapot is gegaan. Hebben jullie enig idee hoe dat het beste kan, met een stuk hout/laminaat of plastic o.i.d.??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 22:59

Ed_L

Crew Council
Anoniem: 42323 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:21:
[...]

Onzin, mijn pc heeft vroeger 10 jaar op tapijt gestaan, nooit problemen mee gehad.
Leuk dat het voor jou ooit werkte, maar dat maakt het argument nog niet tot onzin... Zeker bij een kast waarbij de voeding lucht aanzuigt aan de onderzijde is het verstandig om nog eens goed na te denken over het nut en belang van dat tapijt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 17:03

EMP

Krulloos!

[...]

Precies, mijn opa heeft 10 jaar gerookt en leeft nog. Nooit problemen met het roken gehad, is dus onzin dat dat niet goed is...

Als er 1 voorbeeld is waarin een (voor een pc) ongezonde situatie niet tot problemen heeft geleid is dat nog geen aanleiding om te denken dat het voor geen enkele pc problemen oplevert (om maar niet te spreken van die mening als onzin af te doen :X )

@Ed_L je was me voor :P

Anyways: ik heb mijn pc een tijd lang op een omgekeerd bierkratje (zo'n 12-fles formaatje) gehad, vond het wel iets hebben :).

Sowieso heb ik mijn pc graag iets van de grond, zonde als je er per ongeluk tegenaan trapt.

[Voor 17% gewijzigd door EMP op 24-05-2011 22:40]

Verbouwblog van ons Schrootjespaleis uit 1925.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:47
timmie78 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:35:
Hebben jullie enig idee hoe dat het beste kan, met een stuk hout/laminaat of plastic o.i.d.??
Alles voldoet in principe wel. De meeste vibraties verliest de kast al door de grote rubberen voeten.

Makkelijkste lijkt mij om onder elk voetje een houtblokje te zetten. Of een plank op maat van de kast te zagen. Zodat het tapijt word platgedrukt en de kast op een rechte ondergrond staat.
[...]

Ik ken geen tower behuizingen ouder als 10 jaar met een voeding onderin.

[Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 24-05-2011 22:42]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 404687

[...]

Leer lezen, daar zit de voeding ook boven in en niet onderin waarschijnlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is heel simpel op te lossen, zorg voor een stevige ondergrond waar de kast gewoon vlak op staat. Stukje polycarbonaat bijvoorbeeld, wordt veel gebruikt op tapijt om het tapijt tegen bureaustoelen te beschermen en omdat het makkelijker rijd. Kan je zo ook prima gebruiken voor je pc, gewoon tussen de kast en het tapijt plaatsen en klaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
zet onder de behuizing een plaat, stuk vinyl of karton ter grootte van de kast.
dan heb je geen last van de tapijt.

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 42323
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:40:

[...]

Ik ken geen tower behuizingen ouder als 10 jaar met een voeding onderin.
Ik ken ze van 20 jaar en ouder, was vroeger namelijk heel normaal. Het is gewoon een oude indeling die ze weer als nieuw hebben gepresenteerd. ;)

PC op een tapijt kan prima, miljoenen mensen die hun pc zo hebben staan. Triest dat mensen het hier leuk vinden om dat soort bangmakerij te verspreiden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Natuurlijk kan het prima, echter is het verre van ideaal omdat er extra stof aangezogen wordt en tapijt voor een hogere vloerwarmte zorgt waardoor je warmere lucht aan zuigt. Bovendien heeft hoogpolig tapijt de leuke eigenschap een airflow behoorlijk te verstoren. Als je dat eenvoudig kan verhelpen door een stuk polycarbonaat onder de kast te leggen waardoor de ruimte onder en rondom de kast vlak en stofvrij is dan zou ik dat toch wel overwegen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 22:59

Ed_L

Crew Council
Anoniem: 42323 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:02:
[...]

PC op een tapijt kan prima, miljoenen mensen die hun pc zo hebben staan. Triest dat mensen het hier leuk vinden om dat soort bangmakerij te verspreiden.
Of het kan of niet, wil nog niet zeggen dat het ook de beste beslissing is.

En let in het vervolg op je woordkeuze. Zaken als 'onzin' en 'triest' maken je argument niet sterker en de sfeer niet prettiger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 42323 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:02:

Natuurlijk kan het goed gaan, maar feit is gewoon dat als je PC op de grond staat, hij makkelijker stof aantrekt, zeker op tapijt. Dit kan nadelige gevolgen hebben voor je PC, en daarom is het af te raden het op die manier te doen.

Om dat nu gelijk als bangmakerij te omschrijven vind ik eerlijk gezegd wel erg overdreven van je.

• timmie78
Bedankt voor alle reacties! Ik ga in elk geval dan wat in elkaar knutselen, vond het idee van een omgekeerd bierkratje ook wel wat hebben! :P We zullen zien! Bedankt voor de tips!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb op zolder een pc op het laminaat staan met een redelijke rustige fan
maar die sleurt aardig wat stof naar binnen 24/7

Iperf

Anoniem: 318843

Mijn pc staat hier in het stof, met de zijkant er van af, de binnenkant is geheel ondergestofd en hij doet het al zes jaar. (sinds 1,5 jaar is de cpu watergekoeld)
Het is maar wat je wil.
timmie78 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:35:
...ik heb geen zin dat ik er later achter kom dat hij hierdoor kapot is gegaan.
Dan kun je beter wat netheid in acht nemen :*)

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 318843 op 25-05-2011 00:49]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee