Toon posts:

Prullenbak legen duurt erg lang...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.647 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05 15:05
Ik weet niet of het normaal is maar hij doet het erg lang over om me prullenbak te legen ?
En ik zie ook geen bestanden vordering.
Wat kan ik aan doen zo dat me prullenbak wel kan legen...
Ik beschik over een macbook met os x 10.6

Sebastian

[Voor 12% gewijzigd door Havelock op 24-05-2011 20:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Iets meer info.... Wat is erg lang? Zitten er veel bestanden in? Wat zijn je specs?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:48
Heb ik laatst toevallig ook gehad. Of dat denk ik in ieder geval, je geeft niet zoveel info. Ik had ontzettend veel in de prullenbak zitten.. duizenden files, en toen hij ging legen ging het ontzettend sloom, echt alle files 1 voor 1 en elke file duurde vrij lang. Heb toen maar gewoon Finder opnieuw gestart (alt+rechtermuisknop op Finder en dan 'Start Opnieuw' of via Terminal 'killall Finder' doen..) en toen opnieuw prullenbak leegmaken, toen was hij zo leeg ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Havelock
Sorry dat ik beetje weinig info heb gegeven.
Het zit namelijk zo als ik rechtermuisknop op de prullenbak klink(dock) en op "leeg prullenmand" doe
komt een pop up met wat tekst en 2 knoppen "annuleren" of "leeg prullenmand veilig".
Ik doe dan "leeg prullenbak veilig" maar daarna zie het voorgang balk op het scherm met nog hoeveel bestanden hij nog moet doen(hij moet wel 9041 bestanden verwijderen).
En juist bij het laatste doet hij erg lang over en zie ik geen vordering gaan van bestanden.

[Voor 4% gewijzigd door Havelock op 24-05-2011 21:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haazzz
Havelock schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:58:
Sorry dat ik beetje weinig info heb gegeven.
Het zit namelijk zo als ik rechtermuisknop op de prullenbak klink(dock) en op "leeg prullenmand" doe
komt een pop up met wat tekst en 2 knoppen "annuleren" of "leeg prullenmand veilig".
Ik doe dan "leeg prullenbak veilig" maar daarna zie het voorgang balk op het scherm met nog hoeveel bestanden hij nog moet doen(hij moet wel 9041 bestanden verwijderen).
En juist bij het laatste doet hij erg lang over en zie ik geen vordering gaan van bestanden.
Als je gewoon rechtermuisknop doet en 'leeg prullenmand' zou je niet 'leeg prullenmand veilig' moeten zien, dan doe je command+rechtermuisknop?!?

Maar heb je dit altijd dat het zo langzaam gaat? Of pas sinds je een bepaald bestand hebt verwijderd? Zitten er misschien bestanden in de prullenmand van een externe harde schijf? Zo ja, koppel deze is los en maak de prullenmand dan is leeg..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Havelock
Ik heb ook al x me computer opnieuw gereset en finder ook al paar x gereset maar niks helpt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haazzz
Havelock schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:03:
Ik heb ook al x me computer opnieuw gereset en finder ook al paar x gereset maar niks helpt...
Maak de prullenmand anders eens leeg door de bestanden terug te zetten, en dan een of een even naar de prullenmand te zetten en deze leeg te maken.. Weet niet of het heel veel bestanden zijn, maar ik denk zomaar dat er een bestand in de prullenmand zit die problemen geeft ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Havelock
Haazzz schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:11:
[...]

Maak de prullenmand anders eens leeg door de bestanden terug te zetten, en dan een of een even naar de prullenmand te zetten en deze leeg te maken.. Weet niet of het heel veel bestanden zijn, maar ik denk zomaar dat er een bestand in de prullenmand zit die problemen geeft ;)
Dit idee was ik al mee bezig nu ben ik benieuwd bij welke bestand hij nu blijft steken...

En dan zal ik hier melden welk bestand het is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 34095
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Open een terminal:

cd [enter] (zou je in je home dir moeten komen: /Users/jehomedir/)
cd .Trash [enter]
ls -al [enter] (check wat er in zit)
rm * [enter]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 16:06

Digistorm

tenax moderator pomorum

Het kan altijd nog dat er een erg groot bestand in de prullenbak zit. Ben je bekend met wat "leeg prullenmand veilig" inhoudt? Het komt erop neer dat OS X elke bit van het bestand een aantal keer overschrijft zodat de data theoretisch echt nooit meer terug te halen is. Als dit bestand heel groot en/of erg gefragmenteerd is dan kan dat wel even duren.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik denk dat de prullenmand bij jou elke keer standaard veilig geleegd wordt. Nadeel is inderdaad dat dit heel lang kan duren. Klik even met de linkermuisknop op je bureaubladachtergrond. Je ziet links boven Finder staan, daar klik je op en vervolgens op voorkeuren. Onder het menu kopje geavanceerd kan je vervolgens waarschijnlijk een vinkje weghalen bij de opties voor het legen van de prullenmand. :)

• Havelock
Haazzz schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:11:
[...]

Ik heb dat gedaan tot dat 4 grote bestanden boven 500 mb over hield.
En die deden er gewoon onwijs lang er over...
Ik was namelijk op de bank in slaap gevallen waarom ze er zo lang er over doen is mij een raadsel... maar goed is weer gelukt.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 17:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Toch jammer dat je, in plaats van op de bank te gaan slapen, niet wat meer moeite in je topicstart gestoken hebt.. dit is wel érg mager namelijk...

Op slot dus.

Launching containers into space

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee