Acties:
  • 0Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-08-2022
Ik heb een mobiel gekocht in november 2010 een htc dersire ik ging er heel voorzichtig mee om alleen ging er toch iets mis. Ik terug naar de mediamarkt en nu 4 weken later krijg ik een brief met 3 opties, omdat er breuk/ stoot of val schade is geconstateerd terwijl ik hem niet heb laten vallen, alleen gebruikers krasjes van mijn sleutels 1 malig, de opties:
Optie 1: maken voor 137 euro
Optie 2: terug krijgen en betalen voor het onderzoeken 41.65 euro
Optie 3: Gratis laten vernietigen

Het mobieltje koste 429 euro en ik vind dit een beetje treurig om voor zoveel geld te laten maken. Heeft iemand een idee wat mijn rechten zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Als eerste is het natuurlijk makkelijk om te weten wat er kapot aan was/is.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:23
Wat is er gebeurd dat het toestel niet meer functioneert?

Zover ik weet zijn zij degene die moeten aantonen dat het toestel daardoor defect is gegaan. Als zij dat niet kunnen dienen ze het apparaat kosteloos te vervangen, mits nog in de garantie :)

Kosteloos vervangen natuurlijk als het apparaat defect is gegaan door bijvoorbeeld een fabrieksfout

EDIT: Dan heeft ie geluk misschien :) mits ie het toestel na 24 november heeft gekocht natuurlijk

[Voor 28% gewijzigd door YaaD op 24-05-2011 19:58]

bl44t

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

YaaD schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:56:
Wat is er gebeurd dat het toestel niet meer functioneert?

Zover ik weet zijn zij degene die moeten aantonen dat het toestel daardoor defect is gegaan. Als zij dat niet kunnen dienen ze het apparaat kosteloos te vervangen, mits nog in de garantie :)

Kosteloos vervangen natuurlijk als het apparaat defect is gegaan door bijvoorbeeld een fabrieksfout
Hun moeten alleen in de eerste 6 maanden aantonen wat er defect is. Na deze 6 maanden, moet de gebruiker zelf aantonen dat de schade niet door hem is aangebracht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michelv5
Sorry, het schemr gaat niet meer aan, er is niks mee gebeurd. Na 21 minuten wachten is mij duidelijk geworden dat er drukschade heeft plaats gevonden. en daardoor de garantie vervalt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

michelv5 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:59:
Sorry, het schemr gaat niet meer aan, er is niks mee gebeurd. Na 21 minuten wachten is mij duidelijk geworden dat er drukschade heeft plaats gevonden. en daardoor de garantie vervalt
Ondanks dat ik jou in het gelijk wil stellen, kan dat niet.

Drukschade op het scherm veroorzaak je zelf door er met iets op te drukken, dit kan bijvoorbeeld met een sleutel zijn. Berg je je telefoon altijd in een hoesje op of gewoon los in je broekzak?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

michelv5 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:52:
Heeft iemand een idee wat mijn rechten zijn?
Heb je al gezocht?
YaaD schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:56:
Kosteloos vervangen natuurlijk
Zo natuurlijk is dat niet, kosteloos repareren is net zo goed een optie.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michelv5
Ik heb een zacht hoesje erom heen zitten, en doe er nooit sleutels bij omdat ik weet dat dit kan krassen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michelv5
http://www.consumentenbond.nl/garantie/wizardgarantie dit had ik zelf al gevonden 8088 maar ik zal eens kijken op jou site

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Een zacht hoesje voorkomt geen drukschade. Wat de sleutels betreft spreek je jezelf tegen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michelv5
ja het is toch logisch dat je scherpe sleutels niet bij een glasplaat in een broekzak moet doen, het is vrij slim van hun kant om te zeggen dat het druk schade is om zo niet kostenloos te hoeven repareren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 13:08

Gé Brander

MS SQL Server

michelv5 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:09:
ja het is toch logisch dat je scherpe sleutels niet bij een glasplaat in een broekzak moet doen, het is vrij slim van hun kant om te zeggen dat het druk schade is om zo niet kostenloos te hoeven repareren.
Drukschade kan natuurlijk door van alles komen. Als de telefoon in je jaszak zit en hij komt even klem te zitten tijdens instappen in een auto bijvoorbeeld. Of door er op te gaan zitten als je hem in je kontzak heb zitten, of in je broekzak en je gaat zitten. Dan komt er ook druk op je toestel te staan. Zo zijn er nog wel meer mogelijkheden te bedenken.

Ga niet te snel uit van het slechte van Media Markt, het kan ook per ongeluk gebeurt zijn natuurlijk zonder dat je er erg in had.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michelv5
Ja maar als ik een potje fifa aan het spelen ben aan de rechterkant van mijn bureau links ligt mijn telefoon ik heb voor het xboxen met iemand gebeld en tijdens het fifaen krijg ik een brichtje en ik krijg geen beeld vind ik het persoonlijk erg vreemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:58

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat heeft dat Fifa er mee te maken?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 12:37

Plato112

Da is toch nie normaal!

De voor de hand liggende vraag dan maar:
Wanneer is iets drukschade?
Welke druk moet een toestel aan kunnen?

En op basis waarvan heeft men geconstateerd dat er drukschade is?

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michelv5
Compizfox schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:15:
Wat heeft dat Fifa er mee te maken?
Niets maar het gaat erom dat er iets mee is gebeurd terwijl het toestel aan de andere kant van mijn bureau lag en ik niet met mijn mobiel bezig was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michelv5
Plato112 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:15:
De voor de hand liggende vraag dan maar:
Wanneer is iets drukschade?
Welke druk moet een toestel aan kunnen?

En op basis waarvan heeft men geconstateerd dat er drukschade is?
Ja ik ga morgen naar de mediamarkt en vraag een onderzoeksrapport of iets of op basis van WAT is het geconstateerd. want ik vind het persoonlijk vreemd dat als je je de beste service verlener noemt en dergelijke dat je voor je eigen product moet betalen om het terug te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 13:08

Gé Brander

MS SQL Server

michelv5 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:16:
[...]

Niets maar het gaat erom dat er iets mee is gebeurd terwijl het toestel aan de andere kant van mijn bureau lag en ik niet met mijn mobiel bezig was.
Dat is helemaal niet van belang bij schade aan electronica. Het kan zomaar zijn dat door het wegleggen, je probleem pas naar voor is gekomen. Als iets al beschadigd was door drukschade, maar je telefoon nog niet zichtbaar kapot, dan kan dat naar voren komen door zoiets simpels als wegleggen.

Voor jou lijkt het daartussen gebeurt te zijn, maar het kan gewoon de spreekwoordelijke druppel zijn. Een los kontakt dat echt loskomt door rustig neerleggen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

michelv5 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:17:
ik vind het persoonlijk vreemd dat als je je de beste service verlener noemt en dergelijke dat je voor je eigen product moet betalen om het terug te krijgen.
Waren er dan geen voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan voordat je toestel onderzocht werd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

En daarbij rekenen zowat alle bedrijven kosten voor een onderzoek.
Mocht eruit voortkomen dat de gebruiker er niks aan kan doen hoef je het niet te betalen.
Maar kan het blijken dat de gebruiker wel degelijk schuld aan de schade heeft, staat de verkopende (reparateur) in het recht om kosten te rekenen voor het onderzoek.

Heb je nadat je het bericht ontvangen nog toenadering gedaan naar de MM (behalve dat je nog het rapport moet opvragen).

Ik snap de MM wel hoor; als ik een pc binnen krijg die ik 7 maanden geleden aan mijn klant heb verkocht, en er blijkt schade aan te zitten die het probleem mogelijk veroorzaakt kan ik de kosten op de klant verhalen, of als de klant het niet gerepareerd wilt hebben en hem weer terug wilt een bedrag ervoor rekenen, want ik heb er tijd voor in moeten steken in iets waar de klant de schuldige van is.

snap je wat ik bedoel, de Media Markt dekt zich hiermee gedeeltelijk in.
Alleen met het vernietigen ben ik niet mee eens, want dat lijkt mij niet echt eerlijk voor de klant, zo komt het over als chantage.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Chantage? Zie het zelf eerder als coulance, want zo schelden ze mooi de onderzoekskosten kwijt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

8088 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:31:
Chantage? Zie het zelf eerder als coulance, want zo schelden ze mooi de onderzoekskosten kwijt.
En kunnen zij jouw toestel gaan refurbishen en voor veel meer geld doorverkopen. Of de onderdelen ervan gebruiken.

[Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 24-05-2011 20:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michelv5
Quad schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:26:
En daarbij rekenen zowat alle bedrijven kosten voor een onderzoek.
Mocht eruit voortkomen dat de gebruiker er niks aan kan doen hoef je het niet te betalen.
Maar kan het blijken dat de gebruiker wel degelijk schuld aan de schade heeft, staat de verkopende (reparateur) in het recht om kosten te rekenen voor het onderzoek.

Heb je nadat je het bericht ontvangen nog toenadering gedaan naar de MM (behalve dat je nog het rapport moet opvragen).

Ik snap de MM wel hoor; als ik een pc binnen krijg die ik 7 maanden geleden aan mijn klant heb verkocht, en er blijkt schade aan te zitten die het probleem mogelijk veroorzaakt kan ik de kosten op de klant verhalen, of als de klant het niet gerepareerd wilt hebben en hem weer terug wilt een bedrag ervoor rekenen, want ik heb er tijd voor in moeten steken in iets waar de klant de schuldige van is.

snap je wat ik bedoel, de Media Markt dekt zich hiermee gedeeltelijk in.
Alleen met het vernietigen ben ik niet mee eens, want dat lijkt mij niet echt eerlijk voor de klant, zo komt het over als chantage.
Ja ze hadden mij verteld dat het k binnen 4 weken bericht zou krijgen en ben vandaag dus terug gegaan en kreeg ik die papieren mee, dus ik vraag gewoon netjes van waarom en waaraf, dus kreeg ik eigenlijk alleen maar van die vrouw te horen, ik kan er niks aan doen dit is het klaar uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 23:03

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dan ga je het hogerop zoeken, er zijn meerdere mensen die problemen hadden met HTC telefoons, laatst is er ook een aflevering op radar geweest als ik het goed heb. Schermen die uit het niets uitvielen, telefoons die uit het niets uitvielen. Internet dat uit het niets stopte met werken, smsjes die niet ontvangen konden worden.

Bel naar mediamarkt amsterdam en vraag wat hun mening ervan is. Als je maar langgenoeg blijft rondbellen komt er op het gegeven moment wel 1 gek die je in het gelijk stelt.

Ik zou eerst een nette brief schrijven met probleem beschrijving etc. aankoop bonnen erbij (WEL EERST EEN KOPIE MAKEN! ZODAT ZIJ ZE NIET KUNNEN VERVALSEN EN JIJ ZE NOG HEBT ALS ZIJ ZE KWIJTRAKEN), vragen naar de financieel manager of filliaalleider en zeggen dat er geconstateerd is dat het kwam door een drukprobleem, terwijl dit onmogelijk is omdat je fifa aan het spelen was etc etc.

Hij kan niet meer dan jou in het gelijk stellen omdat je 1) garantie hebt 2) zij verplicht zijn jou een goed product te leveren (zonder rare artifacts) 3) jij kosteloos geholpen moet worden omdat het niet jouw schuld kan zijn geweest.

Wat je ook kan doen is van te voren even telefoneren en vragen wanneer de filliaalleider aanwezig is en bij hem een afspraak maken :). Dit is iets netter en waarschijnlijk willen ze je dan ook grager helpen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

Floppus

Customer Experience matters

Altijd een goed startpunt zijn de stickies bij elk forum :)
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Je traject is dus al een tijdje voor vandaag ingegaan - ik neem aan al voor Mei? Dan is het namelijk sowieso een toestel van minder dan 6 maanden oud. Dat betekent dat er zeer nadrukkelijk aangetoond zal moeten worden dat het jouw fout is.

Gewoon een melding dat het drukschade is, hoef je niet te accepteren. Laat een deskundige dan maar uitleggen hoe zij tot die conclusie zijn gekomen, en aantonen dat het onmogelijk een fabrieksfout is geweest die nu toevallig komt bovendrijven of het op wat voor andere manier is ontstaan.

Probeer het altijd eerst via de vriendelijke weg!

Ik verbaas me toch meer en meer over de stugheid hier in Europa met dit soort dingen... In Canada (US net zo) vertellen mensen zonder blikken of blozen dat ze voor een feestje een galajurk kopen om hem na het weekend weer terug te brengen - en dat wordt zonder met de ogen knipperen geaccepteerd. Het andere uiterste, maar hier lijkt het alsof het normaal is dat ze je niet eens fatsoenlijk een reden of onderbouwing hoeven te geven.

[Voor 25% gewijzigd door Floppus op 24-05-2011 21:53]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michelv5
@Floppus, ja sinds 26 april, ik heb op dit moment ook geen vergelijkend product dus dat maakt het nog vervelender voor mijzelf. Ik zal dan eens om een rapport of iets dergelijks vragen, ik zal langs gaan en netjes vragen of ze iets hebben dat ze kunnen aantonen dat het mijn fout is.

@stef602, ik zal jou manier ook proberen, vanavond heb ik al gebeld met mediamarkt alleen na 30 minuten geen persoon aan de telefoon gehad te hebben ben ik gestopt en heb ik htc gebeld na 15 minuten werd ik daar te woord gestaan en die zeiden hetzelfde als mediamarkt. Ik zal als eens langsgaan of bellen voor een afspraak om wat te vragen daar.

Iedereen bedankt voor de tips en meningen.

Anoniem: 22659

@michelv5: graag even het verzoek om je laatste reactie te wijzigen als:
1) jij als laatste een reactie hebt geplaatst
2) je een update wilt plaatsen binnen 24 uur

(kortom, we zien liever niet 2 reacties van dezelfde auteur binnen 24 uur).

Dank
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee