Acties:
  • 0Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 23:11
Beste mede tweakers,

Ik heb op mijn slaapkamer een LG Flatron m227wdp en het analoge signaal is dermate slecht dat ik liever digitaal tv kijk. Ik heb al eens geprobeerd met een CI+ module van ziggo maar mijn TV heeft helemaal geen CI+ certificatie dus dat was niet gelukt.

Nou vroeg ik mij af of ik met bijv. een CAM-Module van AlphaCrypt wel digitaal TV kan kijken (Digitale TV van ZIGGO).

Ik heb ook gekeken naar externe ontvangers en de goedkoopste HD ontvanger is €120. Dit schijnt ook sneller te zijn met schakelen tussen kanalen maar ik heb toch liever in mijn TV omdat ik dan maar 1 afstandbediening heb.

Alvast bedankt voor de hulp mochten jullie nog meer informatie willen hoor ik het wel.

[Voor 17% gewijzigd door lappiehero op 24-05-2011 20:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:29
lappiehero schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:17:
Beste mede tweakers,

Nou vroeg ik mij af of ik met bijv. een CAM-Module van AlphaCrypt wel digitaal TV kan kijken (Digitale TV van ZIGGO).
Heb de specs eens nagekeken er zit een DVB-T tuner in dat is in Nederland te gebruiken voor Digitenne.
Er zit geen DVB-C (kabel) tuner in dus een Alphacrypt gaat ook niet werken.
De oplossing is dan een digitale box extern aansluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je analoge signaal slecht is gaat digitale kabel ook niet lekker werken.
Digitenne van KPN is een mogelijkheid, op zo'n klein formaat gewoon prima. Wel gevoelig voor brommers.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Anoniem: 315629

Alternatief is dat je naar gratis satelliet tv gaat. Op 28.2°E zitten enkele HD stations die vrij te ontvangen zijn: BBC One HD, BBC HD, ITV1 HD en STV HD (Schots) hiermee heb je dan ook nog onmiddelijk toegang tot BBC2, BBC3, ITV2, ITV3, ITV4 en nog een resem zenders. zie deze lijst: http://nl.kingofsat.net/pos-28.2E-fta.php
Eenmalige investering in hd sat ontvanger + schotel + lnb: geen bijkomende maandelijkse kosten.
eventueel uitbreidbaar met meerdere LNB's naar andere sat locaties zoals bvb 19.2°E waar enkele Duitstalige HD stations vrij te ontvangen zijn. Anixe HD, Servus TV HD, Das Erste HD, ZDF HD en Arte HD.

• lappiehero
Als eerste bedankt voor de reacties _/-\o_

Ik heb de 3 opties allemaal eens even bekeken en moet te geven dat er 3 opties waren voor mij namelijk:
  1. Externe ontvanger van Ziggo
  2. Digitenne
  3. Satelliet
Optie 1 (Ziggo):

Mijn ouders zijn klant bij Ziggo en ik heb dus met de standaard ontvanger van Ziggo kunnen testen of ik digitaal signaal had en ik kon Nederland 1 inderdaad ontvangen op mijn slaapkamer. Verder heb ik geen kanalen kunnen testen omdat ik moest testen met een defecte smartcard :+ . (Link ontvanger)

Het is dus duidelijk dat er wel DVB-C signaal te ontvangen is door een externe ontvanger! Ik heb de volgende 2 ontvangers uit de pricewatch geplukt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Humax iRHD-5100c€ 128,-€ 128,-
1Samsung SMT-H3102€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 237,90

De ontvangers kunnen volgens mij met Ziggo smartcard allebei onder €150 euro blijven!

Ik twijfel alleen welke van de spelers beter is er zijn namelijk de volgende verschillen:

De Samsung is een Interactieve ontvanger maar deze heeft weer geen DVB-C HD tussen zijn specs staan.

De Humax is dan weer een gewone HD ontvanger (met DVC-C HD tussen specs).

Mijn voorkeur gaat uit naar de Humax omdat ik gewoon tv willen kunnen kijken en het liefst in HD.

Optie 2 (Digitenne):

Ik ontvang helemaal geen digitaal signaal en ik zou volgens mij wel gewoon Nederland 1, 2 of 3 moeten kunnen ontvangen! Daarnaast zou ik dan nog 9 euro per maand moeten gaan betalen waardoor Ziggo mij toch beter in de oren klinkt.

Optie 3 (satelliet):

Satelliet tv moet ik bekennen niks te weten :$ Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat ik dan goedkoper uit ben als ik via een externe ontvanger van Ziggo ga kijken.

Ik zou nu graag nog met de volgende dingen geholpen willen worden:
  • Als ik voor Ziggo ga welke ontvanger moet ik kiezen? (Hebben jullie nog andere suggesties voor HD ontvangers die als je 150 euro zijn inclusief smartcard (ik reken €30+/- voor smartcard))
  • Hoe duur zou een goedkope satelliet zijn en is dit wel handig in vergelijking met de andere 2 opties waar ik eigenlijk gewoon alle Nederlandse zenders al kan kijken?
Alvast bedankt voor jullie hulp!!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Als je analoge signaal nu al slecht is, houd er dan rekening mee dat dit zelfde slechte signaal nu de ontvanger in gaat hè?

Ik heb altijd de beste ervaring met Humax ontvangers gehad.

je weet dat je met satelliet een schotel aan je huis moet hangen?

• lappiehero
bram1984 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:53:
je weet dat je met satelliet een schotel aan je huis moet hangen?
Ja dat snap ik. maar ik kijk er wel tegen op omdat ik ook niet weet of mijn ouder het leuk vinden....
bram1984 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:53:
Ik heb altijd de beste ervaring met Humax ontvangers gehad.
Bedankt voor de tip.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:29
lappiehero schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:26:
Optie 2 (Digitenne):

Ik ontvang helemaal geen digitaal signaal en ik zou volgens mij wel gewoon Nederland 1, 2 of 3 moeten kunnen ontvangen! Daarnaast zou ik dan nog 9 euro per maand moeten gaan betalen waardoor Ziggo mij toch beter in de oren klinkt.
Ja dan moet je er natuurlijk wel een antenne aan hangen een kamerantenne is vaak voldoende zoiets als van de KPN die antenne moet dan ook nog 5V stroom ontvangen vaak geven TV's het maar niet alle merken dan zou je er een power inserter en conax ci module bij moeten hebben.
Je kunt van die complete setjes kopen met alles er in voor een 60 euro.
.
Maar je wil in goede beeldkwaliteit kijken liefst HD dan zou ik maar voor een Ziggo setje gaan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee