Toon posts:

Video/audio probleem!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BorisVisser
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04 12:06
Beste tweakers,

Ik ben nieuw op deze site en ik heb mijzelf geregistreerd omdat ik met een probleem opgezadeld zit waar ik gewoon echt niet uitkom! Dus ik had gehoopt dat jullie me daar misschien mee zouden kunnen helpen? _/-\o_

Ik heb 2 monitoren aangesloten op deze manier:

Alles werkt prima in Windows 7 zelf, de monitoren staan duplicated ingesteld zodat ik in mijn bed met 5.1 geluid een filmpje kan kijken. Maar het probleem doet zich voor als ik achter mijn bureau een game wil spelen. Want wanneer ik een game opstart gaat het scherm flikkeren en lijkt het wel of de driver niet kan kiezen welke monitor hij moet hebben terwijl mijn syncmaster preferred staat ingesteld. Nu dacht ik het probleem op te lossen door het andere scherm op non-actief te zetten in CCC maar dan heb ik dus geen geluid! :? Verder heb ik zowel de HDMI kabel als de DVI kabel in de onderste videokaart gestopt omdat beide kabels geen reactie krijgen van de bovenste videokaart.

Als ik een game opstart(bv Shift 2 of Portal 2) dan blijven de schermen flikkeren tot ik een BSOD krijg met Bccode 116. Mijn vraag aan jullie is dus klopt er hardwarematig nou iets niet?(2kabels trekken naar de receiver? liever niet :P) of is er een aparte driver nodig hiervoor? Heb gezocht maar kon niets vinden!

Mijn PC Setup is:
-Aerocool Vx-e Pro kast
-OCZ ModXStream Pro, 700W
-Asus M4A89GTD PRO/USB3
-CLUB3D HD5750 1gb ddr3
-AMD Phenom II X6 1055T
-Geil 4 GB DDR3 PC3 12800
-Samsung HD502IJ 500GB(staat het besturingssysteem en de geïnstalleerde games op)
-Western digital Caviar Green 2TB, 64 MB
-Windows 7 Ultimate x64

Het was een lastig om de vraag duidelijk te formuleren dus ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel en mij kunnen helpen met dit probleem!

Bij voorbaat dank!

Gr Boris

Update: de BSOD error=
Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Locale ID: 1043

Additional information about the problem:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA8004099010
BCP2: FFFFF8800416845C
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 000000000000000D
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\052411-23930-01.dmp
C:\Users\B.Visser\AppData\Local\Temp\WER-33930-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

[Voor 16% gewijzigd door BorisVisser op 24-05-2011 18:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Koppel 1 monitor af (dus ook geen kabels in de machine) en probeer het dan nog eens. Misschien dat het dan wel werkt.

offtopic:
Moet wel bekennen dat ik het heeeeeel vreemd vind dat je geen 5.1 geluid hebt met 1 monitor. Dat staat toch compleet los van elkaar.. geluid en video 8)7

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BorisVisser
Outerspace schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:28:
Koppel 1 monitor af (dus ook geen kabels in de machine) en probeer het dan nog eens. Misschien dat het dan wel werkt.

offtopic:
Moet wel bekennen dat ik het heeeeeel vreemd vind dat je geen 5.1 geluid hebt met 1 monitor. Dat staat toch compleet los van elkaar.. geluid en video 8)7
Nee want de hdmi kabel streamt het video EN geluid signaal door naar mijn onkyo receiver en die stuurt weer alleen het videosignaal door naar mijn tv. Probleem is dus dat als ik wil gamen op mijn syncmaster hij dan al de signalen naar mijn receiver afsluit omdat ik games niet kan opstarten als ik ze duplicated instel, twijfel aan het feit of hij uberhaupt signalen doorstuurt als de game wel zou opstarten met duplicated screens. : :/

[Voor 3% gewijzigd door BorisVisser op 24-05-2011 17:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Die kabels zitten goed want volgens mij kan je als je Crossfire draait maar op één van de twee kaarten gebruik maken van de uitgangen. Heb je al geprobeerd de Catalyst drivers te updaten? Je schrijft dat de monitoren duplicated draaien, zijn de resoluties van de tv en monitor dus gelijk?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BorisVisser
temp00 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:50:
Die kabels zitten goed want volgens mij kan je als je Crossfire draait maar op één van de twee kaarten gebruik maken van de uitgangen. Heb je al geprobeerd de Catalyst drivers te updaten? Je schrijft dat de monitoren duplicated draaien, zijn de resoluties van de tv en monitor dus gelijk?
Heb mijn pc sinds kort weer helemaal up-to-date gemaakt met driver genius zijn nieuwste driver database en ook als ik ze via de lijst met hardware probeer te updaten dan geeft hij aan dat ze up-to-date zijn en ook in ATI Catalyst geeft hij dat aan(versie 11.5) Maar inderdaad, beide schermen hebben een resolutie van 1920x1080.

[Voor 3% gewijzigd door BorisVisser op 24-05-2011 18:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:06
Probeer voor het gamen eens je beeldscherminstellingen aan te passen naar "uitbreiden/extend" ipv "duplicate". Dan zou je bureaublad uitgebreidt worden door middel van de twee schermen naast elkaar te zetten. Maak dan wel van je Syncmaster je primaire scherm (waar je startknop van windows dan ook zit).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee