Toon posts:

Cat 5 plus ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remcould
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-02 15:22

remcould

Hehehehehehehehheh

Topicstarter
Een goede middag,

Ik heb pas de sleutel van mijn nieuwe appartement gehad en ben nu overal netjes de UTP kabels aan het wegwerken,

Nou heb ik overal Cat5e gebruikt (dit omdat ik voor weinig aan een rol kabel kon komen) maar dan zou ik dus zonder problemen gigabit moeten kunnen draaien,

Nou kwam een vriend van mij van de week met een patchpanel aanzetten om hem netjes af te monteren, maar dit is een Cat5plus panel. zelf heb ik hier nog nooit van gehoord en ben eigenlijk benieuwd of deze wel gigabit aankan? zo nee dan is het een aardig gebaar maar knijp ik aan de meterkast zijde liever gewoon stekkers aan de kabel.

ps gewoon proberen zou een goede optie zijn, maar ik wacht nog op mijn punchdown tool en zou het wel handiger vinden om nu vast op zoek te gaan naar een nieuw panel als het niet lijkt te kunnen.

het gaat om een:
Biccbrand-rex Cat5plus panel

wie weet of deze gigabit aankan.

bij voorbaat bedankt.

Groeten Remco

[Voor 11% gewijzigd door remcould op 24-05-2011 17:15]

Whahahahahhahahahaha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat gaat prima.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• remcould

remcould

Hehehehehehehehheh

Topicstarter
Thnx,

dan kan ik de boel zsm in elkaar schroeven.

Maar wat is trouwens je bron aangezien ik hier zelf via internet weinig op kon vinden :$

Whahahahahhahahahaha

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

De namen van al hun UTP producten heet plus, dus ik denk dat het gewoon een branding ding is dan een daadwerkelijk industrie standaard :)

Xbox Live ID:Notna8310

• remcould

remcould

Hehehehehehehehheh

Topicstarter
Dus volgens jou is het gewoon Cat5
wat gigabit dus weer lastiger zou maken?
Notna schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:36:
De namen van al hun UTP producten heet plus, dus ik denk dat het gewoon een branding ding is dan een daadwerkelijk industrie standaard :)

Whahahahahhahahahaha

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:32
Op de gok genomen word er gewoon mee bedoelt CAT5 of hoger. Oftewel bedoelt voor CAT5, CAT5e, CAT6 en CAT6a. (Standaard Consumenten kabels dus) 1Gb/s zou geen probleem mogen zijn nee, mits goed aangesloten dan :) .

[Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 25-05-2011 14:52]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 15:46

MM99

That is the way I am!

D4NG3R schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:51:
Op de gok genomen word er gewoon mee bedoelt CAT5 of hoger. Oftewel bedoelt voor CAT5, CAT5e, CAT6 en CAT6a. (Standaard Consumenten kabels dus) 1Gb/s zou geen probleem mogen zijn nee, mits goed aangesloten dan :) .
En mits de kabel lengte niet te lang is..

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 21:08
Ozhan99 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:37:
[...]

En mits de kabel lengte niet te lang is..
Ik denk niet dat in een appartement kabels van 90+ meter zullen liggen ;)

Houdt er wel rekening mee, dat CAT5 wel "kan" werken, maar niet gecertificeerd is voor gigabit, CAT5e is dat wel.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:46
rdfeij schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:41:
[...]

Houdt er wel rekening mee, dat CAT5 wel "kan" werken, maar niet gecertificeerd is voor gigabit, CAT5e is dat wel.
Gast! Lees de TS!
Nou heb ik overal Cat5e gebruikt...

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-05 22:58
Let er wel op dat je de kabel niet te ver stript en de twist behoud, afgezien daarvan sluit ik me aan bij de rest en moet het gewoon werken.

EIA/TIA standard 568B requires no more than 1/2 inch be left untwisted for Category 5. More than 1/2 inch of untwisted cable will affect performance at high bit rates.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 17:01

PoweRoy

funky!

Edit: whups the TS heeft een cat5 panel, geen switch. Het maakt dus niets uit of je daarop cat 5e kabels gaat gebruiken. Dat zou het gewoon moeten doen.

[Voor 31% gewijzigd door PoweRoy op 25-05-2011 16:45]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remcould

remcould

Hehehehehehehehheh

Topicstarter
rdfeij schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:41:
[...]

Verkijk je daar niet op,
in mijn geval en bij wel meer niewe apparetementen zit de meterkast niet in het app zelf maar ergens anders in het gebouw, dus kunnen de lengtes nog wel eens langer worden dan je zou verwachten in een appartement.

Maar nog steeds red ik die 90 Meter bij lange na niet hoor (A)

in iedergeval thnx voor ieder zijn input.

op het moment dat er getest is laat ik het hier wel weten.

Whahahahahhahahahaha

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee