Na wat onderzoek voor een eigenbouw NAS heb ik dan een Windows home server opgepikt van HP de X312. Nu zit ik met een vreemd probleem. Upload transfer speed over mijn gigabit netwerk begint goed met zo'n 70mbyte per seconde, het zakt echter al snel in naar rond de 30.
Dit gaat mit horten en stoten, ik kan aan de lampjes op de switch zien dat het een tijdje razendsnel gaat, waarna het even minder wordt of zelfs enige seconden stil staat. Daana weer wat sneller enz. Dit valt ook te zien op de copy dialog van windows.
Kabels zijn goed, software is vers, wat kan ik nog doen ?
Hardware van de HP X312 is een Atom 510 met 2GB en 2x1TB drive.
---------Edit -------
En zoals zovaak als je het niet meer weet en het opschrijft, kom je erachter dat als je jumbo frames in de drivers van de realteks aanzet het op 74mbyte per seconde blijft
Maakt dit overigens nog wat uit voor je internet performance of kan ik het rustig aan laten staan ?
*edit als iemand vragen heeft over de x312 of whs, antwoord ik graag natuurlijk*
Dit gaat mit horten en stoten, ik kan aan de lampjes op de switch zien dat het een tijdje razendsnel gaat, waarna het even minder wordt of zelfs enige seconden stil staat. Daana weer wat sneller enz. Dit valt ook te zien op de copy dialog van windows.
Kabels zijn goed, software is vers, wat kan ik nog doen ?
Hardware van de HP X312 is een Atom 510 met 2GB en 2x1TB drive.
---------Edit -------
En zoals zovaak als je het niet meer weet en het opschrijft, kom je erachter dat als je jumbo frames in de drivers van de realteks aanzet het op 74mbyte per seconde blijft

*edit als iemand vragen heeft over de x312 of whs, antwoord ik graag natuurlijk*
[Voor 23% gewijzigd door HaseMike op 24-05-2011 17:39]