Toon posts:

[C#/PDF]PDF opent niet in c# applicatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 12:27

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, ik heb een PDF active X control in een Form aangemaakt, hierin wil ik een file openen.

Echter hij blijft bevroren op Initialize...

Dit is de code die ik gebruik om de pdf te openen:
C#:
1
2
3
4
5
6
try
{
       axAcroPDF2.BeginInit();
       axAcroPDF2.LoadFile(procPad + "\\Procedures\\" + procName + ".pdf");
       axAcroPDF2.Show();
}

Dit is de file check:
C#:
1
if (File.Exists(Properties.Settings.Default.mapString + "\\Procedures\\" + procName.Text + ".pdf"))

Ik zie volgens mij niets over het hoofd wat doe ik fout? Wat gaat er fout? Met de PDF file is niets aan de hand. Voordat de file wordt geladen wordt het eerst gecheckt of hij wel echt bestaat dus de file die ik wil openen is aanwezig.

Bezig met een kistradio? Check AccuSafe.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:46
Ik zie wel een BeginInit() maar geen EndInit(), is dat de bedoeling?

Verder ben ik heel benieuwd naar wat er in je catch-blok zit, onder je try { ... }. Welke exception krijg je? Heb je al gedebugged?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
In de catch zit een messagebox die de exception zou moeten laten zien, maar hij komt niet in de catch, waar ik uit concludeer dat er volgens c# niets fout gaat.,
Over de endinit() op verschillende sites had ik gelezen dat zelfs de begininit niet nodig was, ik zal zometeen thuis proberen de endinit te gebruiken, misschien levert dit wat op, stom dat ik die over het hoofd zag xD

[Voor 40% gewijzigd door Stekeltje op 24-05-2011 17:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Stekeltje schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:59:
C#:
1
2
3
4
5
6
try
{
       axAcroPDF2.BeginInit();
       axAcroPDF2.Show();
}
Verander het voor de grap toch maar eens in: (zoals alwinuzz aangaf)

C#:
1
2
3
4
5
6
7
try
{
       axAcroPDF2.BeginInit();
       axAcroPDF2.EndInit();
       axAcroPDF2.Show();
}

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Bovenstaande oplossing geprobeerd, heeft geen nut helaas.
De versie van adobe reader die ik gebruik is 10.0.0
De versie van Visual Studio is 2010 ultimate.

Ik heb echt geen clue wat er mis is, aangezien het activeX control gedeelte wel werkte aan het begin van mijn programma. Volgens mij had ik toen wel adobe reader versie 9.X.X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Stekeltje schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:59:
Met de PDF file is niets aan de hand. Voordat de file wordt geladen wordt het eerst gecheckt of hij wel echt bestaat dus de file die ik wil openen is aanwezig.
Al met een andere pdf getest? Hoe weet je dat er niets mis is met de pdf? Ik denk bv aan 1 of 2 bytes aan het begin van de file waar acrobat reader wel over kan lezen maar deze api minder goed mee om kan.

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
kluyze schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:07:
[...]
Al met een andere pdf getest? Hoe weet je dat er niets mis is met de pdf? Ik denk bv aan 1 of 2 bytes aan het begin van de file waar acrobat reader wel over kan lezen maar deze api minder goed mee om kan.
Vooralsnog geen verbetering(andere pdf geprobeerd, exact het zelfde probleem). Ik ben nu een update aan het installeren, misschien zit daar een fix in?

[Voor 5% gewijzigd door Stekeltje op 25-05-2011 11:25]

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:04
Aangezien ik sinds reader X geen previews meer heb in:

- outlook
- windows explorer

zou het zomaar kunnen dat Adobe weer eens iets heeft veranderd / kapot gemaakt.

Bij versie 9 heb ik ook pas na een half jaar kunnen upgraden, omdat ie niet goed omging met folder redirection en roaming profiles.

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
__fred__ schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:35:
Aangezien ik sinds reader X geen previews meer heb in:

- outlook
- windows explorer

zou het zomaar kunnen dat Adobe weer eens iets heeft veranderd / kapot gemaakt.

Bij versie 9 heb ik ook pas na een half jaar kunnen upgraden, omdat ie niet goed omging met folder redirection en roaming profiles.
Ik heb getest of ik in outlook wel pdf files kan openen, en dit is wel mogelijk dus de reader werkt wel in zekere mate.

EDIT:
Woops: Jongens, ik heb echt een gigantisch domme fout gemaakt, doordat de naam van de PDF niet naar het juiste form werd gestuurd opende hij niet.

Het probleem lag dus totaal niet aan de axacroPDF maar aan een hele stomme kleine programmeer fout.

Ter illustratie:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        private void sendProcedure(TextBox procName)
        {
            if (File.Exists(Properties.Settings.Default.mapString + "\\Procedures\\" + procName.Text + ".pdf"))
            {
                // Code geeft string mee naar het volgende Form met daarin de bestandsnaam.
                formProc formProc1 = new formProc();
                formProc1.procName2 = procName.Text; //<---- Hier zat de fout, daar stond nog een oude variabele, hij stuurde inplaatst van procName een lege string. Hierdoor dacht de reader dat er een pdf extensie geopend moest worden die [.pdf] heette inplaats van [TPROC000.pdf]. 
                formProc1.Show();
            }

[Voor 47% gewijzigd door Stekeltje op 25-05-2011 13:40]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee