Acties:
  • 0Henk 'm!

• foxofinfinety
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-04 19:40
sins vandaag weigerd mijn computer ineens om een resolutie boven 1280 bij 720 te gebruiken.
de grafishe kaart is een Asus EN9800GT, met nVidia GeForce 9800GT GPU.

de GPU kan maximaal een resolutie aan van 2560x1600, mijn display maximaal 1920x1080
en tot vanochten had ik ook 1920 bij 1080, maar nu wil dat niet meer en krijg ik geen optie boven 1280 bij 720 in windows.

in het nVidia configuratiescherm krijg ik wel de optie voor 1920 bij 1080, maar die kiezen en dan toepassen doet niet veel, het beeld ververst wel, maar de resolutie blijft 1280 bij 720.
bij het openen van het nvidia configuratiescherm gaf deze ook de melding dat 1920 bij 1080 optimaal is voor mijn systeem.

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 00:48
Misschien even de Nvidia driver updaten of herinstalleren ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:16
Videodrivers al een keer geupdate?
Videodrivers al een keer verwijderd, en vervangen door de nieuwste?

Das toch stap 1 wat je doet.. En ik lees nergens dat je dit ook gedaan hebt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• foxofinfinety
ik heb aldoor gebruik gemaakt van de standaard driver, dit omdat ik aldoor vergeten was de nvidia driver te installeren.
maar het installeren van de nvidia drivers, versie 270.61 + 3D Vision, PhysX 9.10.0514, en nvidia update 1.1.34 maakt geen verschil.

(weet iemand overigens wat die "nvidia update 1.1.34" eigenlijk is? ik bedoel, update, maar voor wat? en waarom niet gewoon een nieuwe driver-versie maar een losse update?)

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

Ik moet het toch even zeggen, maar volgens je Inventaris heb je een scherm dat op 1680 x 1050 z'n werk doet. Een hogere resolutie instellen heeft dan natuurlijk geen zin, dat werkt niet... ;)

• foxofinfinety
Blue-Tiger schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:12:
Ik moet het toch even zeggen, maar volgens je Inventaris heb je een scherm dat op 1680 x 1050 z'n werk doet. Een hogere resolutie instellen heeft dan natuurlijk geen zin, dat werkt niet... ;)
typ foutje, moet had 1680x1050 moeten zijn, maar dan nog, ik kan nu niet hoger dan 1280x720.

maar zoiezo, moet ik mijn inventaris nog updaten, klopt eigenlijk niet erg veel meer van...
correctie, die is nu weer up-to-date, maar de resolutie moet dus nog wel naar 1680x1050.

[Voor 18% gewijzigd door foxofinfinety op 25-05-2011 11:13]

• timted3
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-07-2022
Kan je scherm het wel aan? Gekeken naar die resotutie ?

• timted3
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-07-2022
Sorry verkeerd gelezen.. Heb je niks in je bios veranderd ?

• foxofinfinety
timted3 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:41:
Sorry verkeerd gelezen.. Heb je niks in je bios veranderd ?
nee, niks, tenminste, niet vlak voor het ineens mis ging, wel twee week eerder maar dat had dan al eerder effect moeten hebben.

• Argantonis
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 05:10
Het zou nog kunnen helpen om je monitordrivers (opnieuw) te installeren, mochten die opeens terug zijn gevallen naar standaardbeeldscherm of een ander probleem hebben opgelopen.

• foxofinfinety
Argantonis schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:58:
Het zou nog kunnen helpen om je monitordrivers (opnieuw) te installeren, mochten die opeens terug zijn gevallen naar standaardbeeldscherm of een ander probleem hebben opgelopen.
die zijn altijd al standaard drivers geweest...
en volgens mij zijn er ook helemaal geen specifieke drivers voor dit scherm, en als ze er wel zijn heb ik ze nog nooit gehad.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-06 13:55
Monitor drivers zijn doorgaans alleen maar nodig om gebruik te kunnen maken van bijzondere/speciale functionaliteit van een monitor, denk dan aan automatisch roterend beeld bij een pivot functie of welke speciale weergaven ondersteunen. Zo'n monitor zou dus gewoon prima op de standaard windows drivers moeten kunnen draaien op native resolutie... en volgens de TS heeft dat ook altijd goed gewerkt.

@TS... Driversweeper installeren, oude drivers volledig deinstalleren en vervolgens de laatste drivers van Nvidia... Probeer ook altijd even een andere kabel en als het mogelijk is een andere aansluiting. Als je die 3 dingen goed hebt uitgevoerd, dan zou je aan een eventueel defect kunnen gaan denken.

[Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 26-05-2011 17:42]

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 11:50
Heb je ook al een ander beeldscherm geprobeerd? Ik heb vergelijkbare problemen gehad, toen bleek het beeldscherm defect te zijn.

• foxofinfinety
met een andere kabel, andere poort en andere display.
resolutie van 1600 bij 1200, op een Sony Trinitron Miltriscan 500PS.
zelfde poort en kabel is daarmee niet mogelijk, want ik werkte met DVI, en deze display is VGA/BNC.

met de zelfde display, maar andere poort en kabel, resolutie van 1680 bij 1050.
dus of er iets iets met de DVI poort, of met de DVI kabel, probleem is, ik heb geen andere DVI kabel, dus dat kan ik niet controleren....

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee