Toon posts:

[PC]Resident Evil 4 problemen met ATi kaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 07:33

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
Tot voor kort had ik een NVidia Geforce GTS250 green edition. Daarmee speelde ik zonder problemen de pc versie van Resident evil 4 op de 30fps waarop het maximaal kan lopen. Een weekje terug ofzo echter heb ik die videokaart geruild voor een HD4770 omdat die veel zuiniger is, en de andere persoon in kwestie een nvidia kaart wilde voor een hackintosh project.

Hier komt het probleem. Ik heb uiteraard mijn savegame gebackupped en heb toen een clean install gedaan. Echter nu loopt het spel op 10-15 fps terwijl deze kaart het makkelijk aan zou moeten kunnen. Alle andere spellen werken prima en de kaart presteert verder naar behoren. Ik heb het spel toen bij een vriend geinstalleerd die een 5770 heeft en bij hem loopt het nog slechter!

Verder heb ik een oudere driver geprobeerd (10.8) maar dat hielp niets. Wat ik evt nog kan doen is een dualboot xp maken en het daarop testen.

Wat is hier aan de hand?

Mijn specs:
-Asus P5QPL-AM
-Intel Pentium Dual Core E5200
-2x 2Gb DDR2-667
-WD Black 500Gb
-Seasonic 400w PSU
-HD4770 512mb met catalyst 11.5
-Windows 7 Ultimate x64

Edit: de problemen doen zich voor op zowel 1024x768 (???) en 1920x1080.

[Voor 3% gewijzigd door Blaat op 24-05-2011 15:51]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Schopje, niemand?

Heb inmiddels geupgrade naar een i5 2500 maar het maakt geen verschil. In Windows XP werkt het spel prima met deze kaart, maar ik wil echt niet downgraden/dual boot draaien op mijn SSD.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 20:18
bekend probleem google het maar eens, ligt grotedeels aan een brakke port van RE4 naar pc en RE4 vind ati kaarten over het algemeen niet zo lief vooral nieuwere type kaarten niet

btw, heb je een onboard videokaart ? check eens na of deze echt uit staat
Ook dat het eerste GPU apparaat op PCI-E staat.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Hmm ok. Ben inderdaad een paar gelijksoortige gevallen tegengekomen via google. Beetje vreemd aangezien het een gamecube spel is en daar zit een ATi chip in.

Uiteraard staat mijn onboard kaart uit in de bios, zowel bij mijn huidige als bij mijn oude moederbord en het eerste gpu apparaat staat op PCI-E.

Ik dacht eerst nog dat de kaart in 2D bleef lopen ofzo, maar helaas is het niet zo simpel.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

R420R schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:11:
Hmm ok. Ben inderdaad een paar gelijksoortige gevallen tegengekomen via google. Beetje vreemd aangezien het een gamecube spel is en daar zit een ATi chip in.

Uiteraard staat mijn onboard kaart uit in de bios, zowel bij mijn huidige als bij mijn oude moederbord en het eerste gpu apparaat staat op PCI-E.

Ik dacht eerst nog dat de kaart in 2D bleef lopen ofzo, maar helaas is het niet zo simpel.
Leuk dat er in de GC idd een Ati chip zit, dat zegt niets over de PC versie. Ik denk eerder dat er nog restjes nVidia op je systeem staan die voor problemen zorgen.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:51:
[...]

Leuk dat er in de GC idd een Ati chip zit, dat zegt niets over de PC versie. Ik denk eerder dat er nog restjes nVidia op je systeem staan die voor problemen zorgen.
Dat vind ik vrij knap aangezien ik een clean install heb gedaan. Lezen is een vak. :P

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 20:18
helaas valt er dan niks aan te doen.
ligt niet aan je systeem die zou het logische wijs gemakkelijk aan moeten kunnen.

Installeer maar RE5 ;) dat kan wel je wel draaien.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee