Acties:
  • 0Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 20:36

mickjuh

Wubalubadubdub!

Topicstarter
Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem. Bij het afspelen van verschillende blu-ray disc loopt het beeld niet gelijk met het geluid.

Aanwezig:
TV Samsung UE46C6700US
Audio Sony BDV-F500 home cinema
Ziggo receiver

Beeldvorming:
Ik heb alles als volgt aangesloten:

Ziggo > 3m HDMI kabel > tv (HDMI ingang 1)
Sony > 3m HDMI kabel > tv (HDMI ingang 2)
Ziggo > 3m optische kabel > Sony

Wat ik heb geprobeerd:
Zowel de Samsung tv als de Sony home cinema zijn met de laatste firmware ge-update. Als ik nu via de Ziggo receiver digitale tv kijk dan loopt het geluid op de home cinema set gewoon goed. Een blu-ray film geeft echter wel problemen waar het beeld en geluid niet gelijk lopen.

Zelf denk ik dat het aan de Sony home cinema ligt. Als ik het beeld en geluid alleen laat afspelen op tv loopt alles wel goed. Ik heb op de Sony een delay kunnen instellen. Dit kan met stapjes van 25ms. Zo kon ik bij film1 een delay instellen van 25ms waarbij het gelijk liep, bij film2 moest dit al 50ms worden, bij film3 kregen we het niet gelijk en denken we dat het tussen de 50 en 75ms moest liggen.

Nu heb ik deze vraag ook voorgelegd aan de helpdesk van Sony en kreeg ik dit als antwoord terug:
"Als u al een firmware update heeft uitgevoerd op de BDV-F500 en het probleem blijft voor doen dan zou u gebruik kunnen maken van een optische audio kabel. Het video signaal zal dan als nog via de HDMI kabel verstuurd worden."

Ik vraag me echter af of het geluid over die optische kabel niet veel "inlevert" en dit ook de oplossing voor mij zou zijn. Of zijn er Tweakers die hier ook eerder mee te maken hebben gehad. Wat ik nog het meest rare vind is dat het per blu-ray disc verschilt en dat voor het beeld er alleen een HDMI kabel tussen zit en het geluid rechtstreek op de home cinema wordt afgespeeld.

Tips zijn welkom :)

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-05 20:13
Het out of sync lopen van beeld en geluid heeft over het algemeen te maken dat de tv het beeld verlaat weergeeft doordat het verbeterings technieken loslaat op het beeld (b.v. upscaling of andere algoritmes). Misschien kun je deze proberen uit te zetten in de tv of in ieder geval de automatische instelling (weet niet of die er is) uitzetten.

Het kan namelijk zo zijn dat de samsung tv automatisch aan de hand van het beeld verschillende beeldverbeterings opties aan of uit zal zetten. Dit kan verklaren waarom verschillende film verschillende delays nodig hebben. Dit kun je oplossing door je tv van de automatische stand af te halen en te kalibreren (of naar eigen wens instellen). Daarna kun je de delay van het audio instellen in je sony.

Mocht dit niet werken is er waarschijnlijk iets defect. Overigens is het aansluiten van de sony dmv een optische kabel wel een erg omslachtige methode...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 20:36

mickjuh

Wubalubadubdub!

Topicstarter
Oke, dat klinkt logisch. Heb me echt blind lopen staren op de audio set. Heb volgens mij alle automatische instellingen van de blu-ray/audio set al aangepast maar nog niet op de tv.

Wat ik al wel raar vond is dat de ene BD disc een grotere delay had dan de andere terwijl het vanaf dezelfde speler werd afgespeeld.

Bedankt voor je tip. Ik zal het vanavond direct nakijken.

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee