Toon posts:

Bijzondere situatie, moeilijk abonnement bij te vinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 11:54
Huidige situatie
Provider: T-Mobile
Abbo: Flex Sim-Only 45 + Internetbundel (22,50 + 9,95 = €32,45 per maand)
Phone: HTC Touch Cruise

Ik heb een vriendin in Tsjechië en ik werk in Duitsland. Ik ben dus overdag door de week in Dui, en de rest van de tijd gewoon in NL. Het huidige T-Mobile abonnement was daar destijds het meest geschikt voor. Alles uit één bundel, zowel in NL als in het buitenland. Is de bundel op, dan komt de rest daar bovenop. Het enige nadeel waren de SMS kosten. Ik sms nogal veel met mijn vriendin en het rare is dat een sms vanuit Duitsland naar Tsjechië me 13 cent kost, maar een sms van NL naar Tsjechië bijna 30 cent. Ik gebruik het internet momenteel alleen in NL om maar geen hoge roaming kosten in Dui te veroorzaken. 80-90% van de huidige kosten zijn de smsjes naar Tsjechië.

Nieuwe situatie
De situatie gaat in zoverre veranderen dat mijn vriendin binnenkort in NL komt wonen. Het aantal smsjes zal dan behoorlijk omlaag gaan. Ik denk dat ik dan gemiddeld nog zo'n 80 smsjes per maand zal versturen en zo'n 120 minuten bellen. Voor internet moet ik met 1 Gb wel een aardig eind komen. Echter, ik blijf wél in Duitsland werken. Daarnaast wil ik een nieuwe telefoon en wel een HTC Sensation of vergelijkbaar (Samsung GS2, etc). Het maakt me niet zo heel veel uit of ik het toestel los koop en dan een goedkoop abonnement heb of een duurder abonnement en dan het toestel gratis of goedkoop krijg, ik kan het toestel best in één keer aftikken als dat gunstiger is.
Daarnaast ben ik recentelijk verhuisd binnen Nederland en het T-Mobile bereik is hier niet denderend. Eén streepje bereik... het gebeurt gelukkig maar zelden dat een gesprek wegvalt o.i.d, maar toch... ik zou liever overstappen naar een ander netwerk.

Het probleem
Bellen en internet in het buitenland lijkt vrijwel nergens meer uit je bundel te kunnen komen. Als ik bijvoorbeeld een vodafone of KPN kies dan kan ik een nieuwe telefoon goedkoop krijgen bij een vrij dure bundel.... maar daar valt gebruik in het buitenland niet in. Dan heb ik dus een dure bundel die ik nooit op maak en daar boven nog de kosten omdat een groot deel van mijn gebruik in het buitenland valt. De goedkopere providers (simyo, Ben, etc) zitten óf op het T-Mobile netwerk en/of blijken niet zo goedkoop te zijn als je er een databundel bij wilt en/of zijn heel erg duur in het buitenland.
T-Mobile zelf (wat uiteraard al T-mobile netwerk is waar ik van af wil) heeft nog wel het Relax abonnement, maar daar komt wederm 9,95 bovenop voor internet en is dan weer niet bepaald goedkoop, plus dat ik dan nog steeds niet echt kan internetten in het buitenland.

De diverse vergelijkingssites zijn leuk als je niet dagelijks in het buiteland komt, maar zodra de situatie wat lastiger is dan gewoon willen bellen+sms+web in NL met één vakantie per jaar snappen ze er niets meer van.
Heeft iemand ervaring met dit soort situaties of kan iemand me op een abonnement wijzen dat ik over het hoofd heb gezien?

Voorkeuren:
- Geen T-Mobile netwerk
- Alles uit één bundel
- Sms en internet in duitsland voor acceptabele tarieven (liefst ook dit weer binnen de bundel)
- Totale kosten per maand max
-> 15 euro per maand voor simonly (dat zou ik ongeveer bij T-Mobile voor sim-only betalen, maar internet in Dui is duur en netwerk wil ik niet meer)
of
-> 30 euro per maand incl telefoon. (dat zou ik gemiddeld bij vodafone betalen voor telefoon+bel/web/sms275, maar alle buitenland valt daar buiten de bundel)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 14:03

freddyathlon

McLaren Mercedes

Heb je al gedacht aan de Ondernemersbundel van Vodafone?

Alles uit een bundel, goedkope tarieven en goede voorwaarden.

Apple iPhone 14 Pro Max  Macbook Air M1 2020 ○ Renault Clio Limited Edition 2019 ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Binnen de bundel zal lastig worden, T-Mobile had die abo's zo overgenomen van Orange. Maar Orange bestaat niet meer in NL en T-Mobile is er mee gestopt.

Heb je geen wifi op je werk? Dan zou je Skype of SIP kunnen gebruiken op je smartphone. Kan ook over 3G, maar dan heb je roamingkosten. Of je gebruikt gewoon Voipbuster om een telefoontje op te zetten met de telefoon op het bedrijf (als je een eigen nummer hebt, dan belt Voipbuster naar beide nummers dus je baas heeft daar geen kosten aan). Die constructie zou ook nog wel kunnen met een Duits prepaid nummer, dan moet je wel even kijken welke betamax kloon goedkoop is voor je.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whuzz
freddyathlon schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:22:
Heb je al gedacht aan de Ondernemersbundel van Vodafone?
Ik had hem zien staan op hun site, maar door de naamgeving ging ik er van uit dat ik die alleen kan krijgen als ik een ondernemer (= KvK nummer) ben :?
Als ik die als particulier ook kan krijgen, dan is het een mogelijkheid.
Marzman schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:22:
Heb je geen wifi op je werk? Dan zou je Skype of SIP kunnen gebruiken op je smartphone.
Ja, hebben we. Maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn telefoon daar van gebruik te laten maken. Ik vermoed dat de proxy alleen verkeer doorlaat dat vanaf PC's komt die zijn ingelogd op het bedrijfsdomein.
(of ik doe gewoon iets fout bij mijn instellingen, maar ik heb al aardig wat geprobeerd)
Of je gebruikt gewoon Voipbuster om een telefoontje op te zetten met de telefoon op het bedrijf (als je een eigen nummer hebt, dan belt Voipbuster naar beide nummers dus je baas heeft daar geen kosten aan). Die constructie zou ook nog wel kunnen met een Duits prepaid nummer, dan moet je wel even kijken welke betamax kloon goedkoop is voor je.
Bellen in het buitenland is niet zo'n issue. Ik heb een eigen telefoon op mijn werk waar ik op gebeld kan worden en waar ik ook (prive) mee mag bellen naar buiten. In het buitenland gaat het me voornamelijk om smsen en als "nice to have" ook internetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Whuzz schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:32:
[...]

Ik had hem zien staan op hun site, maar door de naamgeving ging ik er van uit dat ik die alleen kan krijgen als ik een ondernemer (= KvK nummer) ben :?
Als ik die als particulier ook kan krijgen, dan is het een mogelijkheid.
Ja, dat kan, maar moet je in een VF winkel regelen of via een zakelijke dealer.

Apple iPhone 14 Pro Max  Macbook Air M1 2020 ○ Renault Clio Limited Edition 2019 ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whuzz
freddyathlon schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:33:
[...]

Ja, dat kan, maar moet je in een VF winkel regelen of via een zakelijke dealer.
Heb je ergens een link naar informatie over die abonnementen? Op de website staat niets over bellen en smsen in het buitenland bij de zakelijke abonnementen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

http://www.vodafone.nl/za...rnemersbundel/wat_is_het/

En voor bellen vanuit het buitenland:

http://www.vodafone.nl/za...ss_passport/wat_kost_het/

(Het binnenlands tarief is gelijk aan je binnenbundel minuutprijs)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whuzz
freddyathlon schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:42:
http://www.vodafone.nl/za...rnemersbundel/wat_is_het/

En voor bellen vanuit het buitenland:

http://www.vodafone.nl/za...ss_passport/wat_kost_het/

(Het binnenlands tarief is gelijk aan je binnenbundel minuutprijs)
Tnx! Heb het even doorgespit, maar met mijn huidige bel/sms gedrag zou het goedkoper zijn (of nagenoeg even duur) om een particulier vodafone abbo te nemen en dan te accepteren dat alles wat ik op werk doe buiten de bundel valt dan een zakelijk abbo te nemen. :(
Voordeel van de zakelijke bundel is dan wel dat het echt allemaal uit één bundel komt, dus wat voorspelbaarder en overzichtelijker. Misschien dat het gewoon niet echt goedkoper kán natuurlijk, maar ik heb het gevoel dat ik ergens iets over het hoofd zie :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whuzz
*Update*
Nogmaals een poging gedaan om mijn telefoon aan het wifi netwerk te knopen op mijn werk en dat is nu gelukt met wat proxy-werk. Dus laten we voor het gemak even allen uitgaan van sms-en en bellen in Duitsland, waarbij het sms-en verreweg het belangrijkst is. (bellen kan eventueel ook met mijn desk-telefoon) :D
In elk geval tot een sysadmin de boel verder dicht timmert hier :P

Key element is dus sms-en in het buitenland binnen de bundel en/of tegen een mooi tarief.

[Voor 8% gewijzigd door Whuzz op 24-05-2011 15:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Whuzz schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:52:
[...]

Tnx! Heb het even doorgespit, maar met mijn huidige bel/sms gedrag zou het goedkoper zijn (of nagenoeg even duur) om een particulier vodafone abbo te nemen

[..]

maar ik heb het gevoel dat ik ergens iets over het hoofd zie :P
Waarschijnlijk dat die prijzen daar allemaal Ex. BTW zijn, en er op alles dus nog 19% BTW bij komt.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:45
Is het dan niet interessant om gewoon een duits prepaid kaartje aan te schaffen?

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whuzz
NoFearCreations schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:20:
Is het dan niet interessant om gewoon een duits prepaid kaartje aan te schaffen?
Als ik binnen Duitsland zou bellen/sms wellicht wel. Maar ik sms vrijwel exclusief naar nederlandse nummers en dat is weer vrij duur met een duitse kaart. Plus dat ik dan met een duits nummer zit en niemand meer precies weet wanneer ze me op welk nummer moeten sms-en / bellen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Maar SMS versturen kan ook gewoon via internet. Dat is ook nog eens makkelijker omdat je een normaal toetsenbord hebt via je pc of laptop dan.

Maar als je nu via wifi zit met je mobiel wordt Rynga, Voipbuster, Skype, Google Talk, Whatsapp ook een optie :p Ik zou het wel even vragen aan een sysadmin ipv afwachten tot hij de boel dichttimmert. Ze zijn al niet zo happig op wifi en als ze dan een vreemde client zien is dat waarschijnlijk een groot alarm. Misschien dat het gewoon mag als je aanmeld met een exchange account ofzo.

[Voor 70% gewijzigd door Marzman op 24-05-2011 16:44]

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whuzz
Marzman schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:38:
Maar SMS versturen kan ook gewoon via internet. Dat is ook nog eens makkelijker omdat je een normaal toetsenbord hebt via je pc of laptop dan.
Hmm, kun je bij bijvoorbeeld vodafone tegen standaard tarief smsjes zenden dan via hun website ofzo? Dat zou inderdaad een oplossing zijn.
Maar als je nu via wifi zit met je mobiel wordt Rynga, Voipbuster, Skype, Google Talk, Whatsapp ook een optie :p
Niet echt. Ik zit nog steeds met mensen die mij smsen en dan een sms terug verwachten. Ik wil o.a. mijn moeder niet gaan uitleggen wat Whatsapp is :D
Ik zou het wel even vragen aan een sysadmin ipv afwachten tot hij de boel dichttimmert. Ze zijn al niet zo happig op wifi en als ze dan een vreemde client zien is dat waarschijnlijk een groot alarm. Misschien dat het gewoon mag als je aanmeld met een exchange account ofzo.
Moa, dat was semi-serieus bedoeld. Ik ken de sysadmin goed en in het ergste gevaal komt hij me vertellen dat mobieltjes niet op het netwerk mogen vanaf nu. :P
[/quote]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Is het geen idee om je vriendin een Duitse simkaart toe te sturen en zij jou een Tsjechische, dan smsen jullie allebei van Duitsland naar Duitsland en van Tsjechië naar Tsjechië waardoor je continu het lokale tarief te pakken hebt, alleen moet je dan wel meerdere telefoons of een telefoon met dual-sim optie hebben :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tacow
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 21:22
Als je een Vodafone Bel+sms+web 275 of hoger (€ 39,50) neemt, kun je er een Internet op Reis Europe van € 5,- per maand bij nemen, dan is je 1GB in heel europa geldig..

Voor bellen vanuit duitsland (naar nederland) bestaat er de Buurlanden BloX (€ 4,50), die ervoor zorgt dat het starttarief dat je normaal moet betalen vervalt. Helaas is het minuuttarief dan nog wel buiten bundel..
Per 1 juni gaat dit tarief wel flink omlaag van € 0,30 p/min naar € 0,19 p/min
Of de smskosten van € 0,13 p/sms ook nog omlaag gaan weet ik niet uit me hoofd

Als je een OndernemersBundel wilt als particulier, raadt ik je aan in een winkel te vragen naar de Alles-in-1-Web (dat is de particuliere variant, die wordt niet actief aangeboden, dus je moet ernaar vragen), daar kun je ook die Internet op Reis Europe op aansluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het nadeel is, waar je zelf ook al achter bent gekomen dat er geen geschikt alternatief bestaat voor T-Mobile Flex. Niemand biedt iets gelijkwaardigs aan en dus moet je kiezen: t-mobile netwerk voor lief nemen of afstand nemen van de mogelijkheden die Flex je geven ;) Heb zelf T-Mobile Flex 30 SO en zou heel graag overstappen naar kpn/vodafone voor een beter netwerk. Maarja, dan zit ik elke maand wel met dubbele kosten omdat enkel smsen/bellen binnen NL uit je bundel gaat en de rest er bovenop komt. En zoals jij binnen Europa geregeld belt naar je vriendin, zo doe ik dat naar mijn ouders.

Heb het slechte netwerk dus maar voor lief genomen, omdat ik weet dat er geen alternatief is. En dit nu uit handen geven ga ik niet doen. Ergo: een overstap naar kpn/vodafone voor een nieuw abonnement i.c.m. SGS II of HTC Sensation zit er niet in. Dan maar het toestel los op de kop tikken. Maar dat is in elk geval mijn overweging geweest.

- Geen T-Mobile netwerk
- Alles uit één bundel
- Sms en internet in duitsland voor acceptabele tarieven (liefst ook dit weer binnen de bundel)
- Totale kosten per maand max
-> 15 euro per maand voor simonly (dat zou ik ongeveer bij T-Mobile voor sim-only betalen, maar internet in Dui is duur en netwerk wil ik niet meer)
of
-> 30 euro per maand incl telefoon. (dat zou ik gemiddeld bij vodafone betalen voor telefoon+bel/web/sms275, maar alle buitenland valt daar buiten de bundel)

1 & 2 = does not compute. Nummer 3: Vodafone heeft passport, T-Mobile grenzeloos en KPN vast ook iets soortgelijks. Internet daarentegen lees ik in dit topic heeft Vodafone enkel iets passends: maar geldt dus pas vanaf een flink abonnement. Dus sms/internet m.b.t. buitenland valt wel te fixen. Als ook de maandbedragen binnen de perken te houden. Maar 1 en 2 kan niet, tis of 1 of 2. Eigenlijk zou iemand gewoon het gat in de markt moeten opvullen. Flex idee + aanvullend: maakt niet uit of je binnen NL belt/smst/internet of buiten NL. Het gaat gewoon uit je bundel die je kunt opsparen.

Zit er bijna aan te denken zelf maar zoiets te gaan starten. ;) Want de gehele mobiele markt in NL is nu te veel naar elkaar toegetrokken en wordt zo te veel een eenheidsworst. Je hebt maar bar weinig meer te kiezen in elk geval. Nuja: kortingen met abonnementen bij nieuwe toestellen verschillen en je kunt het netwerk kiezen wat jou aanstaat. Maar verder... :N

[Voor 43% gewijzigd door Joosie200 op 24-05-2011 22:53]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Bellen in het buitenland gaat ook bij KPN Personal Sim uit de bundel, maar ik heb me er nooit in verdiept, of dit ook voor smsen geldt, aangezien ik zelf vrijwel niet sms.

[Voor 80% gewijzigd door Marly op 25-05-2011 03:43]

• Whuzz
Allereerst allemaal bedankt voor het meedenken! :D
MensionXL schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:17:
Is het geen idee om je vriendin een Duitse simkaart toe te sturen en zij jou een Tsjechische, dan smsen jullie allebei van Duitsland naar Duitsland en van Tsjechië naar Tsjechië waardoor je continu het lokale tarief te pakken hebt, alleen moet je dan wel meerdere telefoons of een telefoon met dual-sim optie hebben :)
Uh. Dat lijkt me een beetje omslachtig allemaal. 8)7
Mijn vriendin zit straks gewoon in NL trouwens (zie TS) dus het gaat me voornamelijk om sms-en van Dui naar NL. Niet alleen naar mijn vriendin overigens, maar ook naar vrienden, collega's in NL, etc.
BuRningFire schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:27:
Als je een Vodafone Bel+sms+web 275 of hoger (€ 39,50) neemt, kun je er een Internet op Reis Europe van € 5,- per maand bij nemen, dan is je 1GB in heel europa geldig..

Voor bellen vanuit duitsland (naar nederland) bestaat er de Buurlanden BloX (€ 4,50), die ervoor zorgt dat het starttarief dat je normaal moet betalen vervalt. Helaas is het minuuttarief dan nog wel buiten bundel..
Het zou idd om de 275 variant gaan. Als ik een duur abbo heb dan wil ik de telefoon gratis ook ;)
Ik had al naar alle BloX zitten kijken en het lijkt er op dat ik de kosten in het buitenland buiten de bundel wel aardig kan beperken. Allemaal nog niet zo mooi als T-Mobile Flex, maar goed...
Joosie200 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:47:
Heb het slechte netwerk dus maar voor lief genomen, omdat ik weet dat er geen alternatief is. En dit nu uit handen geven ga ik niet doen. Ergo: een overstap naar kpn/vodafone voor een nieuw abonnement i.c.m. SGS II of HTC Sensation zit er niet in. Dan maar het toestel los op de kop tikken. Maar dat is in elk geval mijn overweging geweest.
Op zich had ik tot nog toe weinig problemen met T-Mobile. Maar in mijn nieuwe woonplaats is het bereik slecht, dus dan wordt dat "voor lief nemen" wel lastig. :'(
Marly schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 03:38:
Bellen in het buitenland gaat ook bij KPN Personal Sim uit de bundel, maar ik heb me er nooit in verdiept, of dit ook voor smsen geldt, aangezien ik zelf vrijwel niet sms.
Ik zal het sms-en even navragen. In dat geval is het wellicht een optie al vind ik het een vrij duur abonnement.
Over twee jaar is (incl telefoon) vodafone zo'n 170 euro goedkoper dan KPN en dan heb ik per maand ook nog eens 125 meer minuten/sms.
Als ik uit ga van zo'n 20 smsjes in Dui per maand (1 per werkdag gemiddeld) en wat belminuten die buiten de bundel vallen bij vodafone kom ik weer ongeveer gelijk uit.
Goh... da's weer "toevallig"... waarom bekruipt mij toch het gevoel dat ál doe abonnementen uiteindelijk zo ongeveer op hetzelfde uit komen, linksom danwel rechtsom :( 8)7

Ik had gehoopt dat iemand zou roepen "oooh, dan moet je natuurlijk AbboX van ProviderAAA hebben!!!11one", maar blijkbaar was mijn conclusie dat mijn perfecte abonnement niet echt bestaat toch niet zo gek.
Ik neig momenteel naar Vodafone, het Bel-sms-web-275 abonnement. Toestel gratis en dan op het werk zo veel mogelijk via wi-fi en internet. Ik wordt niet zo vaak op mijn mobiel gebeld tijdens werk en ik kan altijd terugbellen met mijn deskphone.
Toch jammer van die T-Mobile dekking. Ik ben daar al sinds ik een mobiel heb klant (begonnen bij Ben, dat toen door T-Mobile werd overgnomen) en altijd erg tevreden geweest en ze hebben in principe nog steeds het beste abonnement voor me...

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-05 10:42
BuRningFire schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:27:

Als je een OndernemersBundel wilt als particulier, raadt ik je aan in een winkel te vragen naar de Alles-in-1-Web (dat is de particuliere variant, die wordt niet actief aangeboden, dus je moet ernaar vragen), daar kun je ook die Internet op Reis Europe op aansluiten.
Je 1GB in heel europa geldig? Ik ga je nu toch vragen waar je dat gevonden hebt. Volgens mij klopt deze info namelijk helemaal niet.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Blijf gewoon bij Tmobile. ik baalde ook vanwege het netwerk van Tmobile maar als ik héél kritisch kijk is tmobile gewoon voordelig voor zakelijk. Alle simonly die ik wilde Vodafone en KPN waren gewoon zo nadelig en vooral met Internet erbij en het was echt niet wat ik wilde. Nou ja 1 jaar Vodafone geprobeerd en nu maar weer terug op het oude honk naar Tmobile. Waarom? 325 min voor € 35 (1e 6 maanden € 25 en daarna 6 maanden € 30 en dan € 35) incl BB internet abo (onbeperkt) en na mijn bundel maar "0.08 cent" en kreeg een BB Boldje erbij.

Alle abo ook particulier zijn zo n**ierij. Ik heb voor privé nog een bel+sms+web 200 maar die werkt via mijn zakelijk abo via Vodafone maar dat is voor het buitenland dat ik nog voor € 2,-- 35 mb kan verstoken voor Internet maar meer dan dat is het echt niet. Je kan via vodafone.nl/friends (nog iets) de goedkopere simonly afsluiten. Tip en dan ga je van € 39.95 naar € 19.95 pm voor 620 min!! met Internet erbij.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Whuzz
itsalex schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:11:
Blijf gewoon bij Tmobile. ik baalde ook vanwege het netwerk van Tmobile maar als ik héél kritisch kijk is tmobile gewoon voordelig voor zakelijk.
Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik bij T-Mobile weg wil omdat de dekking in mijn nieuwe woonplaats erg slecht is. Ik ben niet ontevreden over T-Mobile an-sich, ben er niet voor niets al meer dan 10 jaar klant. Het liefst had ik dan ook mijn huidige Flex abbo gehouden (maar een paar stapjes lager), maar je hebt vrij weinig aan een telecom provider die geen/te weinig dekking heeft in je eigen huis ;)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Daar heb ik ook last van. Ook met Vodafone idem dito. KPN had ik er minder last van. Het lijkt ook als je een bb hebt dat je daar ook veel minder last van hebt. Mijn Iphone en bb met hetzelfde netwerk naast elkaar geven soms een verschil aan van 2/3 streepjes bereik. Ik woon nog een oud huis en het verschil van 10 meter lopen geeft verschil van geen bereik tot vol bereik.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:22
Vodafone Bel+sms+web 190 sim only: 190 minuut/sms, 1Gb data. 2 jaar looptijd
eerste 12 maanden 13,17
laatste 12 maanden 21,95
1-malige kosten: 9,95
Totaal per maand: 17,97 p/maand
Hierbij is smsen vanuit Dui niet in je bundel maar 13 cent per bericht.

Of zoals je zelf aangeeft de web/bel/sms 275 van Vodafone, waarbij je ook weer met 13cent/sms betaalt buiten je bundel om.

dan is het:
eerste 12 maanden 19,75
laatste 12 maanden 39,50
1-malig: 24,50
totaal per maand over 2 jaar gezien: 30,64

Ongeveer 13 euro per maand duurder dan de Sim-only (wel een SGS II én meer minuten) maar voor 312 euro heb je geen SGS II.

CONCLUSIE: Ik zou voor de Web/Bel/Sms 275 bundel gaan icm een telefoon en de smsjes vanuit Duitsland los betalen en op het werk gebruik maken van Wifi.

(heb alleen naar vodafone gekeken)

[Voor 1% gewijzigd door StarC op 26-05-2011 13:46. Reden: spelvout]

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 16:09

Flappiewappie

Hier nog meer

http://www.vodafone.nl/Vo...ht_alles_uit_1_bundel.pdf

De ondernemersbundel wordt niet meer verkocht aan particulieren, bovenstaande is daar de oplossing voor. Let er wel op dat de toestelkortingen bij dit abo niet echt hoog zijn.

Gezien je gebruik zou ik inderdaad voor bovenstaande oplossingen van StarC gaan. Enkel dan de BSW275 met internet in het buitenland toevoegingen van 5 euro. Puur om vannuit het buitenland te kunnen Whatsappen/emailen en het Paspoort tarief om een keer een belletje te plegen... (ontvangen is enkel eenmalig 79 cent en uitgaand in 79cent waarna het minuut tarief nu 25 cent is maar binnekort verlaagd wordt).

Hier staat wat

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 15:01
Ik weet neit, maar misschien dat virtuele providers als lebara o.i.d. wat voor je zijn? Die focussen op internationaal bellen, waardoor ze op dat gebied niet al te duur zijn volgens mij. Weet alleen niet of die met abbo's werken of pre-paid.

LinkedIn
BlackIntel

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
itsalex schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:11:
Blijf gewoon bij Tmobile. ik baalde ook vanwege het netwerk van Tmobile maar als ik héél kritisch kijk is tmobile gewoon voordelig voor zakelijk.
Precies. En als TS toch van T-Mobile af wilt, verkoop dan het abonnement op Marktplaats, zo verdient TS er nog iets aan. Als het betreffende abonnement een Flex Zakelijk '09, '07 of '06 is, dan is dat voor vele ondernemers het gunstigste abonnement.

• Whuzz
Trommelrem schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:13:
[...]

Precies. En als TS toch van T-Mobile af wilt, verkoop dan het abonnement op Marktplaats, zo verdient TS er nog iets aan. Als het betreffende abonnement een Flex Zakelijk '09, '07 of '06 is, dan is dat voor vele ondernemers het gunstigste abonnement.
Mijn abonnement verkopen? Ik heb mijn nummer al 12 jaar. Ik wil helemaal niet van mijn nummer af. Wel van T-Mobile ;)

Het wordt toch een Vodafone SMS-bel-web 275, plus de passport blox en eventueel de blox om in het buitenland binnen de bundel te internetten. Het is en blijft een compromis en niet precies wat ik het liefst zou willen, maar goed, je kunt niet altijd alles hebben wat je wilt :P

• Trommelrem
Whuzz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:01:
[...]

Mijn abonnement verkopen? Ik heb mijn nummer al 12 jaar. Ik wil helemaal niet van mijn nummer af. Wel van T-Mobile ;)

Het wordt toch een Vodafone SMS-bel-web 275, plus de passport blox en eventueel de blox om in het buitenland binnen de bundel te internetten. Het is en blijft een compromis en niet precies wat ik het liefst zou willen, maar goed, je kunt niet altijd alles hebben wat je wilt :P
Zonde. Dat abonnement is namelijk super voordelig. Bij T-Mobile heb ik het eens voor elkaar gekregen om een nummerswap te doen tussen twee simkaarten waarvan eentje een prepaid. Wellicht kun je zoiets voor elkaar krijgen om alsnog je abonnement te verkopen. Dan kun je daarna de prepaid porteren :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whuzz
Hoe kun je een abonnement uberhaupt verkopen trouwens? Dan heeft iemand anders een abonnement dat op mijn naam staat :? Ik denk niet dat T-Mobile dat "supervoordelige" abonnement vrijwillig naar iemand ander's naam gaat oversluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trommelrem
T-Mobile Contractovername.

Als het eerdergenoemde Flex abonnement een Flex '09, '07 of '06 abonnenemt is, dan is er bijna geen enkel ander abonnement van andere providers dat voordeliger is.

Enkele voordelen van deze oude Flex abonnementen:

• Echt onbeperkt bellen naar T-Mobile nummers. De nieuwe abonnementen hebben een limiet van 1000 minuten. Of je echt onbeperkt kunt bellen zie je op de factuur: als de tekst "U heeft ... van uw Ondernemersbundel gebruikt" ontbreekt, dan kun je dus voor 10 euro per maand ongelimiteerd bellen naar alle T-Mobile abonnees.
• Internet is nog echt onbeperkt. Geen beperkingen na 1 GB.
• Sim-only blijft sim-only, ook na de contractduur. Tegenwoordig is dit niet meer zo en bij andere providers is dit nooit zo geweest.
• Ook na de contractduur kun je van tariefplan wisselen binnen de voorwaarden die toen zijn gesteld. Dus als je een Flex 45 '06 hebt, dan kun je switchen naar bijvoorbeeld een Flex 15 '06 met behoud van de ongelimiteerde ondernemersbundel en het ongelimiteerde internet.

D'r is echt geen enkele provider die zulke voordelige voorwaarden heeft. Daarom heb ik destijds actief gezocht (ook op Marktplaats) naar precies dit abonnement. Als ik de TS was, dan zou ik dit abonnement absoluut aanhouden. Eventueel een tweede abonnement er naast nemen en indien mogelijk het huidige T-Mobile bevriezen voor later gebruik, want het zou zonde zijn om dit abonnement weg te doen.

[Voor 95% gewijzigd door Trommelrem op 27-05-2011 09:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is het een idee om toch bij T-Mobile te blijven en dan via Whatsapp te SMSen? T-Mobile heeft een nieuwe internet bundel; http://www.t-mobile.nl/mo...elbundels/internet-europa

Je hebt dan binnen de gehele EU + Zwitserland een 500MB data bundel. Een Whatsapp berichtje is maar enkele kb's. Lijkt me interessant in jouw geval. Wellicht kun je deze bundel aan je huidige abbo toevoegen.

Las dat je slecht ontvangst hebt thuis met T-Mobile. Is dit sinds kort? Of een nieuwbouw wijk, wellicht kun je bij T-Mobile informeren of zo voornemens zijn een mast te plaatsen.

[Voor 25% gewijzigd door Bartjeee op 30-05-2011 06:02]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is inmiddels een oud topic, maar met Android kun je met websms en de vele connectors (bijvoorbeeld betamax) goedkoop sms-en als je wifi hebt. Het maakt dan natuurlijk niet uit in welk land je zit. In mei kende ik het nog niet, maar nu gebruik ik het veel om naar het buitenland en om in het buitenland te sms-en.

/▌

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee