Toon posts:

MP3 vs. MiniDisc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help! Ik wil een nieuwe Minidisc, maar ik zit te denken aan een MP3 speler

Ik heb een minidisc gehad, die is alleen gevallen en bijzonder kapot. :'(
Ik zit regelmatig 4 uur in de trein, dan wil ik wel 4 uur verschillende muziekjes hebben.
Mij leek het voordeel van de minidisc: Neem lekker veel discjes mee.
Nadeel van de minidisc: De lange opneemtijd voor MP3tjes, en de discjes moeten toch weer worden meegesjouwd.
Het voordeel van de MP3speler is het simpele opnemen, en geen bewegende delen, makkelijke ID3tags.
Nadeel is volgens mij het beperkte geheugen.
Wie weet misschien of er al MP3spelers zijn met meer dan 256 mb geheugen, en of ze echt een stuk duurder zijn?

Wie heeft een idee? :?

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Waarom niet een mp3-cd-speler? Kun je rustig 10 albums op kwijt. Is dat iets? Is ook goedkoper dan die spelertjes met geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb ik ook aan zitten denken, vooral aan de eXpanium van Philips. Nadeel is alleen dat huge formaat. MP3speler en minidisc past gewoon in je broek of kontzak, dat vind ik wel zo makkelijk in de trein...

Verwijderd

UTFS
er zijn genoeg discuddies geweest over MP3 vs MD.

En MD wint!
want binnenkort komen er recorders voor LP4
Kortom 4 uur muziek op een schijffie van 5,-
nadeel is wel dat het lang duurt om em op te nemen.
Maar 5,- vind ik niet duur voor een herschrijfbaar schijffie waar een hele hoop muziek op past.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Absolutt vor de MD gaan, daar kun je ook mp3tjes op. Mijne Sony Mzr70 is 1 keer van trap gedonder, doet het nog perfect, alleen zit er wel een deuk in.

Verwijderd

Topicstarter
:'(
Ik had hem in het vliegtuig in gewone bagage laten zitten en toen zat er een keigrote deuk in...
Is dat trouwens verzekerd? Het is gisteren gebeurd, en ik weet niet of ik nou de verzekering of KLM moet bellen...
Wie weet hoe dat gaat?
;(

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 15:18 schreef modderfokker het volgende:

En MD wint!
want binnenkort komen er recorders voor LP4
Kortom 4 uur muziek op een schijffie van 5,-
nadeel is wel dat het lang duurt om em op te nemen.
Maar 5,- vind ik niet duur voor een herschrijfbaar schijffie waar een hele hoop muziek op past.
Het hoeft niet erg werk te zijn, gewoon met winamp een 4 uur durende playlist maken, mdrecorder op je geluidskaaraansluiten, als je op bed gaat beginnen met opnemen, en wanneer je 's morgens opstaat is je 4 uur durende MD klaar.

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
UTFS

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 22:11 schreef blueeyes het volgende:

[..]

Het hoeft niet erg werk te zijn, gewoon met winamp een 4 uur durende playlist maken, mdrecorder op je geluidskaaraansluiten, als je op bed gaat beginnen met opnemen, en wanneer je 's morgens opstaat is je 4 uur durende MD klaar.
Moet toch ook trackmarks zetten ;)
Kweet wel dat er 2-sec plugins voor winamp zijn maar stilte suigt :P

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
vind md ook beter dan mp3
mp3 pas over een paar jaar gaan kopen als ze een beetje ver zijn met de techniek
mp3 cd huge ja past niet eens in mijn binnezak laat staan broekzak
.
ik zou zeggen kies voor de md

"If u do something do it with style, or do it at all."

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

yep, MD.
heb zelf een MP3 spelertje (voor 100 piek op de kop getikt, anders had ik er nooit een gehad ;)) en ik zou daar best wel een flashkaartje extra bij willen hebben (32 MB schiet echt niet op). Maar die dingen zijn RANZIG duur!!!!
fl 375 voor 32MB?!? doe mij dan maar een MD schijfje..

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 22:16 schreef paparoach het volgende:
UTFS
Wat betekent dit?
Gokje: Use The F*cking Search ???

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zondag 18 maart 2001 15:22 schreef reddie het volgende:
:'(
Ik had hem in het vliegtuig in gewone bagage laten zitten en toen zat er een keigrote deuk in...
Is dat trouwens verzekerd? Het is gisteren gebeurd, en ik weet niet of ik nou de verzekering of KLM moet bellen...
Wie weet hoe dat gaat?
;(
bel je reisverzekering op en begin met: stel ik neem bij jullie een reisverzekering etc... wat dan als md kaput? blablabla

natuurlijk niet zeggen dat je er al een heb, want dan zeggen ze geheid nee.
kan je voor de zekerheid nog ffe opnemen, zodat als je ze de volgende dag belt, ze je niet kunnen naaien.
Pagina: 1