Toon posts:

lanparty stroom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bodamn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-04 10:44
hallo,

ik wil een lanparty organiseren voor 100 man, nou is er op de gewenste locatie wel 3 fasenstroom(krachtstroom) aanwezig, maar nu wilde ik graag weten of dat genoeg is.
Als dat niet zo is, watvoor aggegraat(hoeveel kva) moet ik er dan BIJ nemen om voldoende stroom beschikbaar te hebben?

alvast bedankt,

Bodamn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 10:43
nee, thuis ga je dat niet redden. Als dat game-pc's zijn, en je wil ca. 700 watt per PC kunnen geven, heb je dus 70kW nodig. Op 3 fasen krijg je er ongeveer 5500kW per fase uit maximaal (tenzij industriëel is).

Effectief geeft zo'n ding ongeveer 0.8 kW op een opgegeven KVA, dus met een 100KVA kom je er wel :)

hieronder heeft gelijk, ik ga uit van een standaard huisaansluiting van 3x 25Ampere op 220v.

[Voor 13% gewijzigd door RielN op 24-05-2011 13:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
Een 3-fasenaansluiting geeft nog niet aan hoeveel stroom je er uit kan halen. Interessanter is om te weten hoe zwaar de stroomaansluiting van de locatie is wat betreft hoofdzekering en groepen (enkelfase en driefase).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar het om gaat is hoeveel groepen je hebt, en op hoeveel A de groepen afgezekerd zijn/kunnen worden en wat je er totaal aan kunt knopen. Krachtstroom is niet een onuitputtelijke stroombron natuurlijk.

Ik weet dat X-Life (lan waar ik redelijk nauw bij betrokken ben) uitgaat van 300W per persoon. Dat is dus 30.000W als je uitgaat van 100 man. Ofwel, een goede 130A op 230V. Dat zou met 9 groepen van 16A al moeten lukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:46
Terw_Dan schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:59:
Waar het om gaat is hoeveel groepen je hebt, en op hoeveel A de groepen afgezekerd zijn/kunnen worden en wat je er totaal aan kunt knopen. Krachtstroom is niet een onuitputtelijke stroombron natuurlijk.

Ik weet dat X-Life (lan waar ik redelijk nauw bij betrokken ben) uitgaat van 300W per persoon. Dat is dus 30.000W als je uitgaat van 100 man. Ofwel, een goede 130A op 230V. Dat zou met 9 groepen van 16A al moeten lukken.
Beetje bedrijfspand heeft dat wel, en als het geen bedrijfspand is moet je echt even de meterkast induiken.
Zal je verbazen waar sommige panden mee zijn afgezekerd bvb bij mijn moeder in huis komt er gewoon 3 fasen binnen afgezekerd op 63A per stuk.

Heb nooit begrepen waar dat nodig voor was kon wel mijn lastrafo daar gebruiken :D

Btw laatste lan waar ik ben geweest hebben we gewoon stroom geregeld vanuit de keuken, die hadden redelijk wat lege groepen vrij.

[Voor 7% gewijzigd door TRAXION op 24-05-2011 14:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:10

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Dat er 3 fasen beschikbaar zijn is niet erg interessant. Je moet weten hoeveel stroom je maximaal beschikbaar hebt. Zoek dus uit hoeveel ampère de hoofdstoppen zijn.
Stel je hebt 3x25A beschikbaar, dan is dat ~17kW. Neem je een gemiddeld verbruik van 400W dan kan je ongeveer 40 PC's aansluiten.
Verder moet je nog netwerkapparatuur en misschien koeling voeden. Misschien is het niet echt een goed idee zo'n evenement te organiseren wanneer deze zaken al problemen opleveren...

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En houd er ook rekening mee dat de gemiddelde Senseo en waterkoker al een goede 1500W piek kunnen verbruiken, en een beetje vetkei ook al naar de 2KW gaat. Dat kost je dus ook al weer 2 16A groepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 21:54
Inderdaad, wat de mensen hier boven stellen.

100 pc's is best een aantal. Bedenk je goed dat je aan enkel aansluitingen in de muur niet genoeg heb. Je wil dit ook naar de pc brengen. Misschien wil je ook nog ergens een koelkast of frituurpan aansluiten. Dit telt stiekem ook op in vermogen. Hou dus rekening met overhead. Liever wat vermogen over dan dat alles uit gaat en je de Eneco moet bellen voor nieuwe hoofdzekeringen.

Weet je al waar de lanparty gaat plaatsvinden? Misschien is het dan verstandig om eens op lokatiebezoek te gaan en zulke praktische zaken goed na te gaan.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 20:19

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 12:04

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

TRAXION schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:04:
[...]

Beetje bedrijfspand heeft dat wel, en als het geen bedrijfspand is moet je echt even de meterkast induiken.
Zal je verbazen waar sommige panden mee zijn afgezekerd bvb bij mijn moeder in huis komt er gewoon 3 fasen binnen afgezekerd op 63A per stuk.

Heb nooit begrepen waar dat nodig voor was kon wel mijn lastrafo daar gebruiken :D
daar betaalt ze wel dik extra geld voor, terwijl het waarschijnlijk nooit gebruikt wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
@Terw_Dan; Je hebt echt helemaal gelijk met een Senseo. Die dingen pieken behoorlijk hard.
Ik zou zoieizo, een "keuken-eet-drank" hoekje aanhouden. Dat er nooit en te nimmer iemand denkt van; Nou lekker kopje koffie, en frikandel. Misschien iemand anders nog een pizza. Met als gevolg een goede 5000Watt extra spanning op een al belaste groep. Denk dat als je dat al kan scheiden dat een hoop van de ellende voorkomen kan worden.

(PS: Welke Lan-party word het ;) )

[Voor 4% gewijzigd door Biersteker op 24-05-2011 14:50]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RielN
sander817 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:33:
[...]

daar betaalt ze wel dik extra geld voor, terwijl het waarschijnlijk nooit gebruikt wordt.
Een hoofdschakelaar is vaak afgezekerd op 63A, verwissel je die niet? 3x63A heb je wel in bedrijfspanden en werkplaatsen.

Als TS een ruim bemeten agregaat neerzet, en dan zijn stekkerdozen mooi verdeelt, moet alles toch lukken. 300W per plek is dat niet wat krap? Mijn monitor gebruikt al 150 geloof ik...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RielN
Terw_Dan schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:59:

Nee, je hebt ook nog je hoofdzekering(en). Die zijn vaak maar 25 per fase of één van 35. Twee groepen vol belasten en het gaat eraan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
300W per plek is wel wat krap. Als iedereen Brink/Starcraft2, of Counterstrike start.
Ik bedoel:
Mobo: 40 watt (Gereserveerd, is dit, niet daadwerkelijk verbruik)
Geheugen: 4GB = 4x5 watt, of 2x5
CPU: 130 watt, als je veel OC rigs heb, anders moet je maar 90 watt aanhouden.
VGA: Kijk hier zit het probleem. Hoe leuk het ook is als je 20 mensen met een 6990 hebt, dit is wel het uiterste. Je moet denk ik via molexjes tellen. 75 watt via moederbord, plus een 6 pins, is meestal 150-200 watt. En dan is het nog beschaafd.
Voeding: Efficentie, niet iedereen zal een 80+ Silver/Gold voeding hebben.
Hierbij kom je toch al gauw op een verbruik van,40+20+140+150 => 350 Watt, en dan de efficentie van je voeding nog niet meegeteld.
En dan heb je ook nog te verhouding, Idle/load. Bijvoorbeeld; 100 man geeft in piekgevallen 20% Idle en 80% Load.. Dan heb je 20% op misschien 130 watt, maar wel 80% op 300+ en zelfs sommige 800+ load. Tel gewoon lekker breed. Mijn PC trekt momenteel (SC2) 270 W. Maar mijn mediacenter, met Seti@Home doet meer :S. Bedenk een goed gemiddelde, bijvoorbeeld 400W doet het keer 100, en corriceer voor Load, voor een goede berekening.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bodamn
het is een pand waar vaak feesten gegeven worden, zoals grote carnavals feesten, optredens etc.. ik zal indd eens gaan kijken bij de locatie, hij zei namelijk dat er grote dj installaties op gedraaid hebben, maar dat is niets vergeleken met 100pc's.

En de keuken is een appart hoekje met een apparte groep.
en als ik weet hoeveel ampere die 3 fasenstroom geeft, post ik dat gelijk om te weten of dat dat het trekt.

Het gaat trouwens om de Brelan, een nieuwe lanparty in breda (dit is de eerste keer, vandaar onze onervarenheid)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

@Biersteker: 300W is ook gemiddeld. Veel mensen komen met een notebookje of SFF pctje naar een Lan, en die zuipen echt beduidend minder.

@bodamn: als je net begint met een lan, is het misschien verstandig om eens rond te vragen bij diverse lanorganisaties die je er misschien mee op weg willen helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bodamn
okee, ik ga het wel even rondvragen (ook mijn informatica leraar is zeer handig, hij organiseert een vergelijkbare lan bij ons op school)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07

SA007

Moderator Tweaking
Over een aggregaat huren, houdt er ook rekening mee dat je niet simpelweg zo'n ding neer kan zetten en stekker erin en starten.
Een aggregaat moet namelijk (onder andere) geaard worden, naast dat je ook apparatuur moet huren om 3-fasen te splitsen naar 1-fase (zgn paddestoelen).

Als je je daar niet mee bezig houdt wordt je electische installatie onveilig.

Zoals eerder gezegd, als je het niet zeker weet, haal er iemand bij (fysiek, niet op een forum) of doe het niet.

Klok is stuk :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:46
RielN schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:22:
[...]

Een hoofdschakelaar is vaak afgezekerd op 63A, verwissel je die niet? 3x63A heb je wel in bedrijfspanden en werkplaatsen.

Als TS een ruim bemeten agregaat neerzet, en dan zijn stekkerdozen mooi verdeelt, moet alles toch lukken. 300W per plek is dat niet wat krap? Mijn monitor gebruikt al 150 geloof ik...?
Nee hoor 3x63A gigantische zekeringen in een mooie plexiglas bak.

En daar hangen dan 7 groepjes op |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RielN schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:22:
Als ik kijk naar X-Life dan klopt de 300W gemiddeld best aardig. In praktijk krijg je iets meer (ze doen daar 32A op 20 plaatsen, dus dat is 368W, uitgaande dat je inderdaad heel netjes 230V krijgt, en niet wat minder), maar dat is ruim voldoende.

Wat voor monitor heb jij dan wel niet staan dat die 150W trekt? Zelfs mijn 30" TFT komt niet boven de 130W uit met de brightness vol open.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik zou iets meer dan 300W per persoon rekenen. Ik neem aan dat je nog routers hebt, servers, dat je lampen aanzet, verwarming, wie weet wat nog meer. Het zou natuurlijk een beetje jammer zijn als jullie te weinig stroom hebben...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 29-05 19:30
ik denk geen verwarming ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 22:44
Je kan natuurlijk contact opnemen met een partij die al vaker dit soort evenementen heeft georganiseerd.
Ik weet bijvoorbeeld dat PG Rental betrokken is bij het opstellen en uitvoeren van het stroomplan van o.a. Campzone en The Party. Dan heb je in ieder geval de verantwoordelijkheid voor het stroomplan uit handen gegeven en kan jij je druk maken over je netwerkplan en het evenement zelf.

Je kan ze altijd contacteren. Ze hebben meer relevante ervaring dan bijvoorbeeld, een Boels.
(en ja, ik ben enigsinds bevooroordeeld, ik kom al jaren op campzone en the party en ik weet wie de personen achter PG rental zijn. Ik ken ze echt niet heel goed.)

En verder, prima initiatief hoor! Ik ken nog wel wat mensen in de buurt van Breda die wel zin hebben in een lan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 19:23
Het is jullie eerste lan en beginnen meteen al met 100 personen? Ik zou eigenljk beginnen met 40 man. Heb je 2 switches nodig van 24 poorten en heb je ook meer zekerheid over de stroom. Ook andere zaken als gaat er genoeg volk komen enzo heb je dan meer onder controle. Onderschat het organiseren van een lanparty niet. Ik heb er zelf 3 gedaan met mijn neef(2 keer 40 man en 1 keer 60) en moet zeggen dat van 60 man was met 2 organisators toch best veel werk...

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bodamn
we zijn met 20 man crew, en ondersteuning vanuit een organisatie die zich inzet voor jongeren. We maken reclame op scholen etc hier, en er is genoeg animo voor, geloof me :P
Ik ga wel ff contact opnemen met de mensen van The party

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:58

Stoney3K

Flatsehats!

bodamn schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:05:
we zijn met 20 man crew, en ondersteuning vanuit een organisatie die zich inzet voor jongeren. We maken reclame op scholen etc hier, en er is genoeg animo voor, geloof me :P
Ik ga wel ff contact opnemen met de mensen van The party
Hou er even rekening mee: DUH-Events (The Party) is een andere LAN-party organisatie, die zullen je niet zomaar even alles voorkauwen zodat je hun als concurrerend event na kan apen. Lijkt me nogal logisch. ;)

Ik ben zelf eigenaar van een bedrijf in professionele licht- en geluidsproducties en wil best een paar duiten in het zakje doen (hoef er niks voor te hebben). Maak bijvoorbeeld maar eens een paar foto's van de meterkast en alle grote rode stekkers die op de lokatie aan de muur hangen. Dan weten we al wat meer over de krachtstroominstallatie als die er al is. ;). Als je er echt niet uitkomt, geef even een mail, dan wil ik ook even meekijken naar verdelers en kabels die bijgehuurd moeten worden.

Op een enkele 3-fase aansluiting van 16A kun je precies 3 230V-groepen kwijt (namelijk gewoon splitsen naar 3 stopcontacten), alle grotere krachtstroomaansluitingen moeten per groep afgezekerd zijn. Snel rekenen met 1 groep = 3500W geeft dat je voor je evenement (100 x 500W = 50kVA) minstens 15 groepen nodig gaat hebben.

Een 400V/63A krachtstroomaansluiting (en dat is een stevige) levert je maximaal 12 groepen op (3 sets van 4), die je maximaal mag belasten voordat de zekering eruit knalt. Dat is 42.000 watt aan vermogen, en dat zou iedereen een maximum van 420W aan beschikbare stroom opleveren. Dat kan, maar is misschien wat aan de krappe kant.

Als alternatief kun je alle PC's op de krachtstroomaansluiting in de muur zetten, en alle minder belangrijke hardware zoals kookapparatuur, licht/geluid en andere reut, op een klein aggregaat gooien. Dat is vaak ook wat toleranter voor stroompieken wat PC's minder leuk vinden. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• bodamn
Okee nu weet ik dus al een stuk meer, ik zal vanavond foto's maken en posten van de meterkast en aansluitingen,ook zal ik eens kijken watvoor materiaal daar al beschikbaar is qua paddestoelen etc.. Er hoeft geen rekening gehouden te worden met kook apperatuur en verwarming want die zijn al aanwezig in het gebouw en lopen volgensmij los van de krachtstroom, maar ik maak wel ff foto's van de meterkast enzo. Erg bedankt voor alle reacties en ik ga vanavond zeker mailen(@stoney3k)

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 22:44
Stoney3K schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:20:
[...]
Hou er even rekening mee: DUH-Events (The Party) is een andere LAN-party organisatie, die zullen je niet zomaar even alles voorkauwen zodat je hun als concurrerend event na kan apen. Lijkt me nogal logisch. ;)
DUH events organiseerd 3 evenementen waarvan er 2 meer dan 1400 bezoekers trekken. Ik geloof niet dat ze veel bedreiging zien in een lan met 100 mensen.
Daar komt bij dat DUH een afsplitsing is van gameparty en dat is ontstaan door het uitlenen van switches en het helpen van andere organisaties. Maar goed van je dat jij je hulp aanbied :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ik heb een paar keer in het lokale dorpshuis een lan georganiseerd voor een man of 50. en dat werd verdeeld over 5 groepen. 230x16A=3680Watt dus per 10 pc's een groep. en als je uitgaat van 300 wat per plek. hou je 680 Watt over als overhead mochten er wat zware bakken tussen zitten. daarvoor werd het gedaan door mensen zonder kennis van elektra en zijn er wat haspels in rook opgegaan. groepen overbelast enz. dus er moet iemand aangesteld worden die bij gaat houden wie waar zijn spanning vandaan haalt. dus zorgen dat je met een verlengsnoer naar de tafels voor 10 man gaat en er mag geen 2e voeding de tafel verlaten. klinkt makkelijk maar genoeg schapen die hem er gewoon als 11e bijprikt. en dan kan nummer 12 ook wel enz. en dan klapt de zooi er weer uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-01-2022

bestaudio

Gnoeeeeeee

Dan ga ik ook een duit in het zakje doen, ik heb net als stoney ook een bedrijf in profesionele audio.

Mocht het zo uitkomen (dit ligt aan de data die TS in gedachte heeft) kan ik wel een 200 KVA agregraat beschikbaar stellen, Gestabiliseerd op freq en spanning. Deze zet ik zelf in voor oa tentfeesten en andere plekken waar het lastig is voldoende stroom te leveren.

Voor de rest kan ik er ook de nodige spullen voor verdeling bijdoen, dit allemaal nogmaals onder voorbehoud van de data die TS in gedachte heeft.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:32
Ik heb ervaring met stroomvoorziening voor LAN's tot 1.400 man.
Per PC voorzien wij 2A. Dat komt dus neer op 8 PC's per 16A groep.
Dat is uiteraard met reserve gerekend voor het geval er nog een beamer bij zou moeten, of er 9-10-11-12 PC's ipv 8 op terecht komen.

Het werkelijke verbruik ligt ongeveer op 0,8A/PC op de piekmoment.

Voor 100 man reken je dus best met 200A.
Verdeeld over 3 fases geeft dat 66A.
Je hebt dus nodig: 1x 3 fasen 63A stekker

Of 2x een 3 fasen 32A stekker.

Je werkelijke belasting zal dan ongeveer op 80A uitkomen, over 3 fases is dat dan 27A.
Theoretisch zou het dus zelfs kunnen met een 32A 3 fase stekker, maar dan zal het er gegarandeerd uit knallen :)

Het kan dus ook met wat minder, maar weet dan dat je van je 'reserve' afknabbelt, waardoor makkelijker eea kan fout gaan.

Begrijp je bovenstaande niet en weet je niet hoe je kan zien of een stekker 32A of 63A is, vraag het dan aub aan iemand die dat wel begrijpt. Krachtstroom is geen speelgoed.

[Voor 18% gewijzigd door Dikke Foaf op 30-05-2011 22:59]

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 19:02

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:32
bodamn schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:17:
okee, ik ga het wel even rondvragen (ook mijn informatica leraar is zeer handig, hij organiseert een vergelijkbare lan bij ons op school)
Gokje, de Nassau? ;)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:58

Stoney3K

Flatsehats!

bestaudio schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:10:Voor de rest kan ik er ook de nodige spullen voor verdeling bijdoen, dit allemaal nogmaals onder voorbehoud van de data die TS in gedachte heeft.
Kijk, dat klinkt als een idee, als iemand de spullen al heeft kun je ze waarschijnlijk voor een leuk prijsje wel huren. Anders heb ik nog wel 1 of twee adresjes waar ik stroomapparatuur voor een aardige prijs kan voorzien. :)

Ik help trouwens graag mee als het op zulke schaal gaat lopen om de boel tot een goed einde te brengen. Niet in het minste omdat krachtstroomkabels zwaar zijn. :Y)

Als je trouwens 99,9% zeker weet dat iedereen met laptops aan komt zetten kun je trouwens wel met 1A per persoon aan stroom wegkomen. De eerste laptop die meer dan 230W vreet door zijn voeding moet ik nog tegenkomen, en die wil ik eerlijk gezegd ook niet op schoot hebben. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:35

LauPro

Prof Mierenneuke®

SA007 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:01:
Als je je daar niet mee bezig houdt wordt je electische installatie onveilig.
Ik heb laatst bij een bevrijdingsfestival te Wageningen techniek voor een plein gedaan. Het aggregaat daar van Bredenoord was niet dmv een aardpin geaard, dit was 85 kVA exemplaar. Er zaten wel aardleks op de verdelers en we kennen de verbruikers. Praktisch onmogelijk om dan dus op de randaarde nog een hoog voltage te krijgen.

Maar als het bij iemand thuis is is het vrij makkelijk aan de lokale aardpin te leggen lijkt mij, qua vermogen lukt dat allemaal wel.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-01-2022

bestaudio

Gnoeeeeeee

Stoney3K schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:47:
[...]

Kijk, dat klinkt als een idee, als iemand de spullen al heeft kun je ze waarschijnlijk voor een leuk prijsje wel huren. Anders heb ik nog wel 1 of twee adresjes waar ik stroomapparatuur voor een aardige prijs kan voorzien. :)

Ik help trouwens graag mee als het op zulke schaal gaat lopen om de boel tot een goed einde te brengen. Niet in het minste omdat krachtstroomkabels zwaar zijn. :Y)

Als je trouwens 99,9% zeker weet dat iedereen met laptops aan komt zetten kun je trouwens wel met 1A per persoon aan stroom wegkomen. De eerste laptop die meer dan 230W vreet door zijn voeding moet ik nog tegenkomen, en die wil ik eerlijk gezegd ook niet op schoot hebben. ;)
Mocht het allemaal doorgaan is een beetje hulp wel welkom, ik ben het met je eens dat die haspels niet licht zijn nee :P Nu ben ik wel zeker van mezelf aangezien ik het veelal toepas in audio en lights maar in het geval van een meute pc's zijn een extra paar ogen nooit weg.

@Laupro, op mobiele agregraten vervalt de aardingsplicht. Dat deze niet geaard was is dus niet zo verwonderlijk. Uiteindelijk heeft de agregraat genoeg veiligheden aan boord om de veiligheid te garanderen.

[Voor 8% gewijzigd door bestaudio op 02-06-2011 16:19]

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

• casefan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-05-2022

casefan

Elektrotechniek!

Even een beetje offtopic, maar met "informatica leraar die op school een soortgelijke lanparty organiseert"
bedoel je niet toevallig NassauLAN / De Nassau / Borgman ?

:P Zou zomaar kunnen natuurlijk.. }:O

• bodamn
Ja de nassaulan op de nassau met meneer borgman:)

@stoney3k, er is een 32 A krachtstroomaansluitingen en nog 3 groepen met extra zekeringen (deze zijn voor de crew)
Watvoor aggegraat moet ik hierbij huren, en wat kost dat ongeveer (met bekabeling en paddestoel etc)

Mvg
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee