Acties:
  • 0Henk 'm!

• caa5
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 15:00
Beste Tweakers,

Ik zal me even kort voorstellen, ik ben Cas, Accountancy student en sinds kort ondernemer.

Met een nieuw online community concept ga ik samen met mijn team proberen de online vastgoedmarkt te veroveren. Mijn idee voor dit concept is ontstaan doordat ik vanuit mijn beroep zie dat makelaars en projectonwikkelaars ontzettend veel moeite hebben om een strategie te vormen inzake social media en web 2.0.

Een deel van mijn team heb ik inmiddels ingevuld (financieel, commercieel) alleen op technisch gebied (het belangrijke onderdeel) is er nog (te) weinig succes. Een goede teammanager met veel werkervaring op webdeveloping gebied is gelukkig wel binnen.

Nu ben ik nog op zoek naar 3e en 4e jaars studenten CMD en MT die parttime willen meewerken aan de ontwikkeling van onze website. Echter hoe vind je die?

Via flyers op school en in treinen heb ik al geprobeerd mensen te lokken echter heeft dit tot nu toe niet het gewenste resultaat gehad. Graag zou ik dan ook van jullie willen weten hoe ik het beste deze studenten(=jullie) kan benaderen?

Zijn er bijvoorbeeld speciale networkevents binnen Social Media, web 2.0??

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:12
Via de meeste welbekende vacaturesites?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nerz101
  • Laatst online: 27-05 00:01
Social Media is opzich zelf al een networkevent lijkt me, kijk op facebook, linkedin of twitter en zoek eens een aantal bedrijven op.

Web 2.0 is volgens mij alleen een vage term waar je weinig aan hebt.

Ik zou die teammanager met veel werkervaring toch wel wat vacatures laten plaatsen om een goed team bij elkaar te vinden? Je zult hoe dan ook moeten betalen voor goeie webdevvers.

Kijk anders hier even: http://tweakers.net/jobs/werkgevers

[Voor 7% gewijzigd door nerz101 op 24-05-2011 14:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 03:05
Met @nerz101. Ik denk niet dat je met alleen studenten een solide team kan vormen, je hebt ook op technisch gebied mensen met meer ervaring nodig. Ik zou inderdaad het netwerk van die manager gebruiken voor de vaste krachten, en voor de studenten bijvoorbeeld een vacature posten bij de HU? :)

PS: Ik weet misschien nog wel wat studenten die part-time beschikbaar zijn, van de HU / UU, wil via DM wel kijken of ik je daarmee kan helpen ;)

[Voor 19% gewijzigd door curvemod op 24-05-2011 14:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:01
Stuur mailtje naar wat van hun studieverenigingen om te adverteren.

Maar je hebt nu dus een zooi managers maar nog niemand die daadwerkelijk het werk moet doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• caa5
_naranya schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:56:
Via de meeste welbekende vacaturesites?
Mijn ervaring is dat op de grote vacaturesites vooral professionals zitten en geen studenten/starters. Via monsterboard heb ik dan weer wel mijn technisch manager gevonden ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 12:00

RagaBaSH

Huttenbouwer

Google is your friend

Je kan ook beginnen met stagiairs/afstudeerders die je uiteindelijk vast werk aanbied, dan hoef je alleen maar bij de desbetreffende faculteiten aan te kloppen (en ja, daar vind je echt alleen maar studenten ;))

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• caa5
furby-killer schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:11:
Stuur mailtje naar wat van hun studieverenigingen om te adverteren.

Maar je hebt nu dus een zooi managers maar nog niemand die daadwerkelijk het werk moet doen?
Goede tip!

Over de managers, het is natuurlijk afhankelijk van het takenpakket wat een manager doet. Onze technische manager is gelukkig al bezig om het technisch plan in uitvoering te brengen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 18:06
Als je een idee hebt inzake social media moet je je mensen toch juist ook via social media kunnen vinden?
Anyway, veel CMD studenten (die ik ken) hebben hun eigen community-sites en twitter-accounts. zo zou je ze dus kunnen benaderen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• caa5
jhuiting schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:01:
Met @nerz101. Ik denk niet dat je met alleen studenten een solide team kan vormen, je hebt ook op technisch gebied mensen met meer ervaring nodig. Ik zou inderdaad het netwerk van die manager gebruiken voor de vaste krachten, en voor de studenten bijvoorbeeld een vacature posten bij de HU? :)

PS: Ik weet misschien nog wel wat studenten die part-time beschikbaar zijn, van de HU / UU, wil via DM wel kijken of ik je daarmee kan helpen ;)
Je hebt een DM :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• caa5
maarud schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:32:
Als je een idee hebt inzake social media moet je je mensen toch juist ook via social media kunnen vinden?
Anyway, veel CMD studenten (die ik ken) hebben hun eigen community-sites en twitter-accounts. zo zou je ze dus kunnen benaderen :)
Tjaah dat is een optie maar wil je dit bijvoorbeeld via Twitter doen dan ben je eigelijk aan het mentionspammen, lijkt me niet echt handig?

Kan je een voorbeeld geven van die community-sites?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:54

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Of je kunt een topic openen op GoT op deze manier ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 18:06
caa5 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:36:
[...]

Tjaah dat is een optie maar wil je dit bijvoorbeeld via Twitter doen dan ben je eigelijk aan het mentionspammen, lijkt me niet echt handig?

Kan je een voorbeeld geven van die community-sites?
http://www.cmd-leeuwarden.nl/

staat ook een gedeelte op voor mensen zoals jij (vacatures voor een CMD-er? klik hier) :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is je propositie? <-- Heb je een pot geld en wil je iemand inhuren, iemand in dienst nemen voor x uur in de week, of verwacht je een investering in tijd = geld in ruil voor %aandelen% of erger: enkel de belofte van geld over N maanden?

Als je geen pot geld hebt: er zijn voor jou nog 100 anderen die ook zeggen een gouden kans te zien. Zorg dat je je boodschap heel goed neerzet zonder een dozijn ontwikkelaars het zwelf te laten doen :+

offtopic:
Waarom zoek je Multimedia Design-mensen? Dat is IMHO niet per se een opleiding tot ontwikkelaar, zeker met tags als webservices aan dit topic lijkt het me een andere doelgroep (zeg ik zonder de studie van meer dan naam te kennen dus met vast een heleboel vooroordelen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• caa5
F_J_K schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:43:
Wat is je propositie? <-- Heb je een pot geld en wil je iemand inhuren, iemand in dienst nemen voor x uur in de week, of verwacht je een investering in tijd = geld in ruil voor %aandelen% of erger: enkel de belofte van geld over N maanden?

Als je geen pot geld hebt: er zijn voor jou nog 100 anderen die ook zeggen een gouden kans te zien. Zorg dat je je boodschap heel goed neerzet zonder een dozijn ontwikkelaars het zwelf te laten doen :+

offtopic:
Waarom zoek je Multimedia Design-mensen? Dat is IMHO niet per se een opleiding tot ontwikkelaar, zeker met tags als webservices aan dit topic lijkt het me een andere doelgroep (zeg ik zonder de studie van meer dan naam te kennen dus met vast een heleboel vooroordelen).
Het belangrijkste is dat we duurzame relaties aan willen gaan met onze werknemers. Binnen ons team steekt iedereen veel passie en tijd in de onderneming en hierdoor is elk teamlid ook mede-eigenaar. Voor de studenten bieden we dus ook een aandeel in de onderneming en daarnaast zijn er ook (beperkte) financiële mogelijkheden.

Hopelijk is het zo wat duidelijker :)

Kan je "Zorg dat je je boodschap heel goed neerzet" iets concreter neerzetten?

[Voor 3% gewijzigd door caa5 op 24-05-2011 14:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• curvemod
@caa5 Ik weet niet of je het offtopic van F_J_K gedeelte gelezen hebt, maar ik denk dat je inderdaad ook moet proberen om wat mensen met een Informatica achtergrond te krijgen voor de backend / service achtige dingen. Verder moet je inderdaad niet vergeten dat er meer mensen zijn die een 'gouden kans' zien, en ik denk dat als je er helemaal geen financiële vergoeding tegenover zet lastig wordt om studenten te strikken :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nerz101
Voor gratis of goedkope medewerkers kun je het beste stagaires gaan aannemen, ik zelf als student heb altijd tegen zeer lage tarieven gewerkt (rond de 250 euro per maand netto).

Dit kan je makkelijk doen door erkend leerbedrijf te worden, om een erkend leerbedrijf te worden zul je waarschijnlijk door een stichting als ECABO worden gekeurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• curvemod
@nerz101 De tarieven die je noemt zijn zelfs voor een stagiaire erg laag, ik verdiende tijdens mijn stages toch minstens het dubbele. Ik denk dat het voor een beginend bedrijf ook lastig is om meteen erkend leerbedrijf te worden?

Edit: Oeps ik doelde inderdaad op HBO-stage's

[Voor 9% gewijzigd door curvemod op 24-05-2011 15:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nerz101
@jhuiting

250 euro per jaar netto is voor een laatste jaars MBO student normaal, misschien dat een HBO student duurder is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 21:54
nerz101 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:13:
@jhuiting

250 euro per jaar netto is voor een laatste jaars MBO student normaal, misschien dat een HBO student duurder is.
Dan moet je wel echt rekening houden met >350,- p/m of meer.

caa5: In hoeverre worden/zijn de medewerkers eigenaar van het bedrijf? En welke dienst lever je precies bij de klant, iedereen kan tegenwoordig een mailing rondsturen, een twitter account aanmaken en hierop posten. Ook zie je dat je via grote sites kinderlijk eenvoudig naar al je contacten een bericht kunt sturen dat je huis te koop staat. ( zelfs a-technische collega's zien doen).

[Voor 6% gewijzigd door r.e.s op 24-05-2011 16:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• caa5
-RoB- schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:21:
[...]

Dan moet je wel echt rekening houden met >350,- p/m of meer.

caa5: In hoeverre worden/zijn de medewerkers eigenaar van het bedrijf? En welke dienst lever je precies bij de klant, iedereen kan tegenwoordig een mailing rondsturen, een twitter account aanmaken en hierop posten. Ook zie je dat je via grote sites kinderlijk eenvoudig naar al je contacten een bericht kunt sturen dat je huis te koop staat. ( zelfs a-technische collega's zien doen).
Het lijkt me niet op zijn plaats om hier publiekelijk over te posten. Mocht je interesse hebben dan wil ik je graag via DM een korte introductie geven :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 407510

Waarom studenten? Ik begrijp dat je om geld verlegen zit, maar moet je per se bezuinigen op de mensen die je visie naar iets 'echts' vertalen? Hoe ga je het werk van die mensen controleren op kwaliteit en veiligheid als je geen ervaren mensen in dienst hebt? Is die teammanager daar de aangewezen persoon voor? Zo ja, kan hij toch code kloppen, zo nee, wat is het idee achter zo'n teammanager? Voor mensen 'op de werkvloer' is het helemaal niet prettig communiceren met iemand die geen verstand heeft van ontwikkelen, maar er toch als leidinggevende indirect mee bezig is. Daarnaast, als iedereen mede-eigenaar is, wat hebben de ontwikkelaars dan voor boodschap aan een teammanager Waarom toch zo'n tussenlaag, in zo'n kleine onderneming? Is dat echt nodig? bevordert het de communicatie of juist de bureaucratie?

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 407510 op 24-05-2011 18:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• caa5
Anoniem: 407510 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:09:
Waarom studenten? Ik begrijp dat je om geld verlegen zit, maar moet je per se bezuinigen op de mensen die je visie naar iets 'echts' vertalen? Hoe ga je het werk van die mensen controleren op kwaliteit en veiligheid als je geen ervaren mensen in dienst hebt? Is die teammanager daar de aangewezen persoon voor? Zo ja, kan hij toch code kloppen, zo nee, wat is het idee achter zo'n teammanager? Voor mensen 'op de werkvloer' is het helemaal niet prettig communiceren met iemand die geen verstand heeft van ontwikkelen, maar er toch als leidinggevende indirect mee bezig is. Daarnaast, als iedereen mede-eigenaar is, wat hebben de ontwikkelaars dan voor boodschap aan een teammanager Waarom toch zo'n tussenlaag, in zo'n kleine onderneming? Is dat echt nodig? bevordert het de communicatie of juist de bureaucratie?
We gaan nu behoorlijk offtopic. Het heeft te maken met de samenstelling van het managementteam en de werknemers. Voor de technische controle is de teammanager voldoende ervaren. Hij is Hoofd Developer bij een website met meer dan een half miljoen bezoekers dagelijks. Dus verstand genoeg ;)

Nu weer ontopic!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je hebt een heel goed idee begrijp ik uit je topicstart, een idee waarmee je een enorme markt wil veroveren. Vraag je dan eens goed af of je het succes van de onderneming in handen wil geven van onervaren mensen die gratis voor jou aan het werk gaan.

Als je echt zo'n goed idee hebt, waarom dan niet de boel wat professioneler aanpakken, een goed businessplan schrijven en daarmee naar een bank? Dan kun je de juiste stappen maken.

Als je dat niet wilt: -> rentacoder.com oid?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• caa5
P_de_B schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:02:
Je hebt een heel goed idee begrijp ik uit je topicstart, een idee waarmee je een enorme markt wil veroveren. Vraag je dan eens goed af of je het succes van de onderneming in handen wil geven van onervaren mensen die gratis voor jou aan het werk gaan.

Als je echt zo'n goed idee hebt, waarom dan niet de boel wat professioneler aanpakken, een goed businessplan schrijven en daarmee naar een bank? Dan kun je de juiste stappen maken.

Als je dat niet wilt: -> rentacoder.com oid?
Een businessplan is al geschreven(participeer o.a. in de New Venture competitie), probeer in deze tijden maar een bank te overtuigen een goede 200k te lenen aan een starter. Ik kan je garanderen dat (ongeacht de kwaliteit van je businessplan en managementteam) dit niemand lukt. Momenteel ben ik dan ook druk bezig met Formal Investors.

Rentacoder is wel een handig idee! Zijn er zulke Nederlandse site met freelance developers? Interessant!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 14124
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik zou zijn vraag echt serieus nemen voordat je de investering kunt gaan afschrijven. Ik run (online) trajecten met grotere teams/budgetten en je kunt van me aannemen dat je het met studenten alleen echt niet gaat redden. Een teammanager, ervaren of niet, gaat daar niets aan veranderen.

Studenten zijn inzetbaar als ze actief worden gecoached door mediors/seniors maar zelfs dan gaat er meestal bovengemiddeld veel tijd in zitten zonder garantie dat je die kennis kan behouden.

Kijk dus serieus naar goede krachten. Die zijn hun geld echt wel waard, maar je moet wel openstaan voor de adviezen.

Tempoteam heeft overigens net een pakkende commercial draaien, wat er gebeurt als je onervaren personeel aanneemt.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 24-05-2011 20:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
caa5, ik wil je niet ontmoedigen, maar...

Er is weinig levendigheid in de vastgoed, er worden mensen ontslagen, aannemers en makelaars gaan failliet en er wordt sowieso fors bezuinigd. Het idee is niet nieuw, er zijn al aanbieders.

Ben je wel echt op zoek naar stagiairs? Die gaan echt niet voor jou een web site bouwen. Stagiairs komen om iets te leren, van ervaren medewerkers in jouw bedrijf. Maar die heb je niet. Als je ze toch aan een site laat werken laat het resultaat zich raden, studenten zijn nu eenmaal onervaren.

200k is te weinig als investering. Misschien net genoeg voor 3 jonge mensen voor 1 jaar.

• caa5
mrmrmr schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:03:
caa5, ik wil je niet ontmoedigen, maar...

Er is weinig levendigheid in de vastgoed, er worden mensen ontslagen, aannemers en makelaars gaan failliet en er wordt sowieso fors bezuinigd. Het idee is niet nieuw, er zijn al aanbieders.

Ben je wel echt op zoek naar stagiairs? Die gaan echt niet voor jou een web site bouwen. Stagiairs komen om iets te leren, van ervaren medewerkers in jouw bedrijf. Maar die heb je niet. Als je ze toch aan een site laat werken laat het resultaat zich raden, studenten zijn nu eenmaal onervaren.

200k is te weinig als investering. Misschien net genoeg voor 3 jonge mensen voor 1 jaar.
Als eerste wil jullie allemaal bedanken voor het meedenken! Erg leuk!

De laatste paar reactie's gaan met name over het aan te nemen personeel. Ik reageerde nogal stellig dat we nu vooral naar studenten op zoek zijn. Dit neemt echter niet weg dat voor een goede website ervaren mensen nodig zijn. Dit beaam ik zelf dus ook, en in ons personeelsplan houden we daar ook rekening mee. Alleen onze prioriteit voor komende maanden ligt op de studenten vanwege de zomervakantie en de lagere kosten t.o.v. een professional.

Tot slot over investeringen, 200k is ook niet de gehele investering maar meestal gaat een investering met Informal Investors via een stappenplan. De 200k zou de initiële investering zijn. Bovendien een initiële investering van bijvoorbeeld 2.5 miljoen vragen wekt nogal lacherige reacties op. Daarnaast als je in je businessplan een vijfjarig CF-overzicht opneemt zal je zien dat je no way zo'n groot bedrag meteen nodig hebt.

Misschien een beetje offtopic, weten jullie voor komende maand een paar leuke netwerkevents/congressen waar veel developers heen gaan?

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Banken en investeerders zijn ook niet gek, die willen weten wat de kosten/baten verhouding is, niet voor het eerste jaar, maar voor het totaal. Dus zul je in een realistische financiële planning moeten aantonen dat er wat te verdienen valt.

Een manier om developers aan te trekken is adverteren op sites waar ze komen. Tweakers, Computable, Automatiseringsgids.

Je kunt als werkgever ook zoeken op vacature sites. De grootste vacature site is werk.nl. Die is gratis, maar je moet er rekening mee houden dat het aandeel werklozen groot is.

Als je iemand in dienst neemt met (goede!) ervaring met outsourcing, dan kun je het werk uitbesteden aan lage lonen landen, zoals India.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:14

Pelle

🚴‍♂️

Anoniem: 14124 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:42:
ik zou zijn vraag echt serieus nemen voordat je de investering kunt gaan afschrijven. Ik run (online) trajecten met grotere teams/budgetten en je kunt van me aannemen dat je het met studenten alleen echt niet gaat redden. Een teammanager, ervaren of niet, gaat daar niets aan veranderen.
QFT. Daarnaast vind ik het niveau (een enkele uitzondering daargelaten) van de meeste CMD'ers en MT'ers bedroevend laag. Het zal je flink wat moeite kosten om de zeldzame pareltjes uit die grote vijver te vissen, want de beste studenten worden al vrij snel opgepikt door de grote bureau's met de grote klanten :)

Ik denk dat je twee opties hebt: een paar goede freelancers inhuren, of anders de boel toch uitbesteden aan een webbureau :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:03
Als eerste: if you pay peanuts, you get monkeys... Als je goedkope ontwikkelaars wil, krijg je rommel. Software ontwikkelen is een vak, en een goede vakman is daarbij onontbeerlijk. Een manager met ervaring is niet het zelfde als een peer review, pair programming etc.
Natuurlijk kan je wat 'jonge honden' mee laten ontwikkelen, maar mijn ervaring is dat die al snel een constructie neerzetten die heel indrukwekkend lijkt, maar al snel onnavolgbaar is waardoor de code niet meer te onderhouden is, of uit te breiden. Een ervaren ontwikkelaar ziet dit, en zal samen met de 'jonge hond' kijken naar een betere oplossing die wel te onderhouden is. Soms kan dit heel simpel te realiseren zijn, en daar komt de ervaring om de hoek kijken. Daarnaast kan je als ervaren ontwikkelaar ook leren van de 'jonge hond', nieuwe inzichten en een frisse kijk op de zaken is altijd interessant.
overigens zegt de hoeveelheid bezoekers van een website niets over de kwaliteiten van een manager.

Software ontwikkelen is een vak, en een goede ontwikkelaar is een vakman. Wanneer je studenten voor een minimaal salaris gaat laten ontwikkelen krijg je uiteindelijk een niet te onderhouden en slecht uitbreidbare oplossing, die uiteindelijk meer kost dan wanneer je het meteen goed had aangepakt.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-05 13:05
Ik kom veel bij ontwikkelaars en aannemers, onderdeel van de vastgoedmarkt. Er wordt vandaag de dag veel, heel veel geschreven over Socialmedia in deze sector. Goeroes zat op dit gebied. Ik ben benieuwd wat jou concept daaraan kan toevoegen. Ik lees dat je accountancy doet, socialmedia heeft m.i. meer te maken met communicatie en marketing. Heb je ook mensen met die achtergrond in het bedrijf?

Overigens opvallend dat jij mensen zoekt via oude media als Monsterboard / flyers en niet zelf social media aanwent. Als expert zijnde moet dit toch een piece of cake zijn om te fiksen via socialmedia?

Excuses voor mijn scepsis, teveel initiatieven gezien op dit gebied.

• caa5
FicoF schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:08:
Ik kom veel bij ontwikkelaars en aannemers, onderdeel van de vastgoedmarkt. Er wordt vandaag de dag veel, heel veel geschreven over Socialmedia in deze sector. Goeroes zat op dit gebied. Ik ben benieuwd wat jou concept daaraan kan toevoegen. Ik lees dat je accountancy doet, socialmedia heeft m.i. meer te maken met communicatie en marketing. Heb je ook mensen met die achtergrond in het bedrijf?

Overigens opvallend dat jij mensen zoekt via oude media als Monsterboard / flyers en niet zelf social media aanwent. Als expert zijnde moet dit toch een piece of cake zijn om te fiksen via socialmedia?

Excuses voor mijn scepsis, teveel initiatieven gezien op dit gebied.
Ik heb ook mensen met die achtergrond in mijn team. We hebben dus eigelijk een perfect managementteam, een persoon voor marketing, een voor development en ikzelf ben financieel aangelegd.

We zoeken natuurlijk ook via social media naar personeel echter moet je in vacatureland niet meteen de oude media uitsluiten :)

Overigens merk ik dat binnen tweakers redelijk wat belangstelling is voor mijn bedrijf, erg leuk!
Heb al met een aantal mensen een afspraak staan om eens samen te brainstormen 8)

Bij deze ook een link naar de vacatures voor de geïnteresseerden:
http://www.mecasi.com/pdf/advertentie%20frontend.pdf
&
http://www.mecasi.com/pdf/advertentie%20backend.pdf

• caa5
elhopo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:44:
Als eerste: if you pay peanuts, you get monkeys... Als je goedkope ontwikkelaars wil, krijg je rommel. Software ontwikkelen is een vak, en een goede vakman is daarbij onontbeerlijk. Een manager met ervaring is niet het zelfde als een peer review, pair programming etc.
Natuurlijk kan je wat 'jonge honden' mee laten ontwikkelen, maar mijn ervaring is dat die al snel een constructie neerzetten die heel indrukwekkend lijkt, maar al snel onnavolgbaar is waardoor de code niet meer te onderhouden is, of uit te breiden. Een ervaren ontwikkelaar ziet dit, en zal samen met de 'jonge hond' kijken naar een betere oplossing die wel te onderhouden is. Soms kan dit heel simpel te realiseren zijn, en daar komt de ervaring om de hoek kijken. Daarnaast kan je als ervaren ontwikkelaar ook leren van de 'jonge hond', nieuwe inzichten en een frisse kijk op de zaken is altijd interessant.
overigens zegt de hoeveelheid bezoekers van een website niets over de kwaliteiten van een manager.

Software ontwikkelen is een vak, en een goede ontwikkelaar is een vakman. Wanneer je studenten voor een minimaal salaris gaat laten ontwikkelen krijg je uiteindelijk een niet te onderhouden en slecht uitbreidbare oplossing, die uiteindelijk meer kost dan wanneer je het meteen goed had aangepakt.
Goed stukje, ben het helemaal met je eens!
Ben dus ook niet op zoek naar goedkope ontwikkelaars, maar wel naar gedreven studenten die wat willen leren bij mijn bedrijf en die ons bedrijf ook verder kunnen helpen door de website te ontwikkelen.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Overigens denk ik dat op events voor social media vooral lui rondlopen die daar wel veel van weten maar dat het meestal niet de lui zijn die dat echt in code realiseren. Zelf hou ik me veel bezig met allerhande API's van de grote social media en ik moet er niet aan denken op zo'n event rond te lopen zoals de meeste developers die ik ken.

Ontopic: ik denk dat het probleem vooral blijft dat je de student weinig geld kan bieden en dat is nu juist belangrijk. Voor "een goed idee" en "mogelijk in de toekomst heb je iets aan je aandelen" gaat t erg moeilijk worden. Je probleem is daarbij dat je doelgroep weinig praktijkervaring zal hebben wat de kwaliteit van je product niet ten goede zal komen.

• elhopo
caa5 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:20:
[...]

Goed stukje, ben het helemaal met je eens!
Ben dus ook niet op zoek naar goedkope ontwikkelaars, maar wel naar gedreven studenten die wat willen leren bij mijn bedrijf en die ons bedrijf ook verder kunnen helpen door de website te ontwikkelen.
Ja, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel. Een 'vakman' ben je niet zomaar, ook niet als je net van school komt. Autorijden leer je ook in de loop der jaren.Zou je het accepteren als een student een huis bouwt voor je, en na oplevering kom je er achter dat je alleen via een raampje naar de WC kan? Er zit toch een WC in? Waarom accepteer je dan wel jonge ontwikkelaars die je de vrije hand geeft om te ontwikkelen zoals ze maar willen?

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat een vakman enige jaren professionele ervaring heeft. Dat is dus geen student, ook al heeft deze op zijn zolderkamer al jaren zitten programmeren. Je leert bijvoorbeeld veel van grote systemen. Performance metingen peer reviews enz. heb je niet op je zolderkamer.

Als laatste, en ik hoop dat ik hier niet al te veel mensen mee op edele delen trap, ik zag in je advertentie dat je PHP ontwikkelaars zocht. Dat heeft sowieso al weinig met professionele systemen te maken. Het is wel mogelijk om het goed te doen met PHP, maar dan heb je echt goede mensen nodig. En die kiezen meestal eerder voor Java of .Net... Het is ook niet voor niets dat vrijwel alle grote systemen in deze talen zijn gemaakt. Mocht je niet terug kunnen en toch verder willen met PHP, dan is het zaak om een goede senior developer te hebben die in ieder geval een architectuur neer kan zetten en code reviews organiseert.

Dit stukje tekst is mijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn, doe ermee wat je wil (of doe er je voordeel mee).

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:38
elhopo schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:00:
[...]ik zag in je advertentie dat je PHP ontwikkelaars zocht. Dat heeft sowieso al weinig met professionele systemen te maken. Het is wel mogelijk om het goed te doen met PHP, maar dan heb je echt goede mensen nodig. En die kiezen meestal eerder voor Java of .Net...
Opzich ben ik het met je post eens, maar het gaat er ook een beetje om hoe de rest van het team eruit ziet. Als je een student neemt moet je hem voldoende kansen bieden om iets te kunnen oppakken en leren, het zal nooit in 1x goed zijn.

Maar die rant over PHP is natuurlijk niet helemaal waar. Er zijn genoeg flinke websites (tweakers, facebook) die in PHP zijn gemaakt en hier zitten behoorlijk slimme mensen achter! Het gaat om wat de site moet doen, wat heb je aan unittesten als je alleen social media iets wilt maken?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50
Mijn tip zou zijn om eens te beginnen een 'demo' van je concept qua functies e.d. in iets als PowerPoint uit te werken, als je 'n goed idee hebt en wat mankracht kun je op die manier al het nodige aan eisen vast uitwerken wat het zoeken naar mensen die het kunnen oppakken enkel kan vergemakkelijken.

Als je dit met wat brainstormen al in ieder geval 'n deel hebt voorbereid zou je voor een eerste versie best op zoek kunnen naar een student of wat om het vervolgens uit te werken. Zeker als je daarnaast ook een businessplan hebt uitgewerkt is mijn ervaring dat er best geinteresseerde (T)I-studenten zijn met de benodigde capaciteiten.

[Voor 50% gewijzigd door Leftblank op 08-06-2011 22:14]

• Cartman!
  • Niet online
Dit stukje tekst is mijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn, doe ermee wat je wil (of doe er je voordeel mee).
Ongefundeerde mening heb je dan :X Heb je wel ervaring binnen webdevelopment?

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 14:21
Het ging in eerste instantie al mis toen je bedrijf massaal studenten bestookte met ongevraagde mail. Ik kan me het moment nog herinneren dat ik jullie mailtje las en meteen een vervelend gevoel er bij kreeg. Je benadert ontwerpers actief, maar hoe kom je aan die mailadressen? Zou best netjes zijn om te vermelden waar je mijn gegevens vandaan hebt gehaald.

Ten tweede, mailtje wat ik van jullie ontving begon meteen door gouden bergen te beloven. Dat in combinatie met het 'ik ben nog student' liet meteen alle alarmbellen hier rinkelen. Desalniettemin las ik nog verder.

Het mailtje wordt afgesloten op veel te familiäre wijze, niet echt professioneel.
Ik hoor graag van je!

Gr.

Voornaam
Nou waren de eerste indrukken al slecht, maar na het openen van de bijlage (.doc... serieus?) viel mijn oog meteen op het volgende:
Wij bieden: winstdeling/aandelen in het bedrijf
Je zoekt een goede developer, waarom bied je niet gewoon een goed salaris? Waarom zou ik (op dit moment) gratis willen werken voor een startup in de zeer onzekere vastgoedsector in combinatie met social media (hallo tweede webbubbel!).

Kortom: Ik kan mij heel goed voorstellen waarom je nauwelijks tot geen reacties hebt gekregen van studenten. Spam is niet goed, mmkay.

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 21:40
even offtopic, maar
"maar na het openen van de bijlage (.doc... serieus?
..wat is hier mis mee? :p is .pdf professioneler ofzo ? :p

carry on...

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26

qadn

Pinnacle of Perversion

fender89 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:50:
even offtopic, maar
[...]
..wat is hier mis mee? :p is .pdf professioneler ofzo ? :p
Ja, ruimschoots.

Ook zijn bestanden opgemaakt in Word (en soortgelijken, ook OpenOffice, etc.) niet mooi qua typesetting.
Cartman! schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:17:
[...]

Geen idee of hij dat heeft, maar ik wel.
En van PHP krijg ik spontaan jeuk.

Overigens gebruikt facebook voor het interesante deel (de backend) geen PHP, maar talen zoals .... *tromroffel* Java. (ook C++, Python en Erlang).

[Voor 39% gewijzigd door qadn op 08-06-2011 23:03]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:38
qadn schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:01:
[...]

Ja, ruimschoots.

Ook zijn bestanden opgemaakt in Word (en soortgelijken, ook OpenOffice, etc.) niet mooi qua typesetting.
Ik krijg vaak word bestanden binnen, terwijl ik liever OpenOffice gebruik. Of word 2010 bestanden meesturen kan ook tot problemen leiden, veel mensen gebruiken nog een oudere versie.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Megamind schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:03:
[...]

Ik krijg vaak word bestanden binnen, terwijl ik liever OpenOffice gebruik. Of word 2010 bestanden meesturen kan ook tot problemen leiden, veel mensen gebruiken nog een oudere versie.
True.
Word is tussen versies niet eens netjes compatible :)
Ik krijg ze helaas ook vaak binnen en moet er mee werken (brrrrr).

Maar voor externe documenten, no way.

Of in een typesetting taal (voor technische dingussen ;) ) of het gaat naar een ontwerper.

• Cartman!
  • Niet online
qadn schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:01:
Geen idee of hij dat heeft, maar ik wel.
En van PHP krijg ik spontaan jeuk.

Overigens gebruikt facebook voor het interesante deel (de backend) geen PHP, maar talen zoals .... *tromroffel* Java. (ook C++, Python en Erlang).
Ik krijg spontaan jeuk van het gebruik van Java voor de gemiddelde corporate wesite... en nu?

offtopic:
Wat ik wil zeggen is... maak er geen bash <insert taal> thread van, daar heeft de TS niks aan.

[Voor 11% gewijzigd door Cartman! op 09-06-2011 05:08]

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Je moet het ook niet gebruiken voor de gemiddelde bedrijfswebsite, dat is een beetje overkill.
Daarvoor is PHP dan weer prima geschikt :) (en zal ik er nooit aan werken)

Maar hier zijn we toch binnen de context van een dynamische applicatie? Dwz, je wil dat het in ieder geval wat kan schalen.

• elhopo
Cartman! schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:17:
[...]

Leuk dat je naar mijn ervaring vraagt. Ik heb inderdaad ervaring met grote, professionele websystemen in de financieele wereld. En PHP hoeft niet slecht te zijn, maar het legt je niet op om een bepaalde structuur oid aan te houden. OO is een optie, terwijl het bij meer gestructureerde talen een verplichting is. Ik krijg kromme tenen als ik weer een stukje PHP open trek waarbij in de presentatie laag wordt gequery'd in de database... Tuurlijk kan het wel, maar het vergt meer discipline e.d. dan bij Java of .Net.

Overigens zijn er veel grote websites die na verloop van tijd toch omschakelen naar een andere taal vanwege voorgenoemde reden.

Maar voordat we een PHP vs. een andere taal battle krijgen, het gaat er mij om dat de TS nadenkt over hoe groot het systeem gaat worden. Als het een paar dynamische pagina's zijn is PHP geen probleem. Wanneer je meer dan dat wil, dan kan je het beter nu overwegen dan over een jaar en een half miljoen regels code verder tot de ontdekking komen dat de boel niet meer te onderhouden is...

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 18:30

t_captain

Moderator General Chat
elhopo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:45:
[...]

Overigens zijn er veel grote websites die na verloop van tijd toch omschakelen naar een andere taal vanwege voorgenoemde reden.

Maar voordat we een PHP vs. een andere taal battle krijgen,
Python + django rocks! ;)
het gaat er mij om dat de TS nadenkt over hoe groot het systeem gaat worden.
Wat ik nogal veel zie gebeuren in PHP is dat de verschillende functionaliteiten door elkaar heen gaan lopen, data, business logic/application logic en presentation logic. Als gevolg hiervan krijg je vaak veel code replicatie. Op een op andere manier nodigt de taal daartoe uit, in combinatie met de typische eigenschap van webdebvelopment dat er vaak incrementeel wordt gebouwd.

• curvemod
@hierboven

Ik wil toch een klein beetje tegengas geven, omdat nu de suggestie gewekt wordt dat het niet mogelijk is met PHP grote applicaties / sites te maken. ;) Het klopt inderdaad dat 'high-performance sites' die bijvoorbeeld veel 3D dingen doen waarschijnlijk beter niet in PHP geschreven kunnen worden of alleen een PHP frontend hebben. Maar een flink aantal van de nederlandse high-traffic sites (nu.nl, kieskeurig.nl, tweakers.net, etc.) zijn in PHP geschreven. Het grootste nadeel van PHP is het imago, plus dat je er inderdaad ontzettend lelijke dingen mee kan bouwen. :>

Sorry, ik kan als PHP'er het toch niet laten om te reageren

• JBrennan
  • Laatst online: 15-07-2021
offtopic:
Lijkt mij dat de posters bedoelen dat in veel PHP sites alle lagen in 1 php bestand zitten. Met PHP is zeer goed een site te bouwen mbv MVC in gedachte. En het lijkt mij ook dat Tweakers.net eerder onder de tweede categorie valt dan de eerste.

• caa5
[...]

Ja, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel. Een 'vakman' ben je niet zomaar, ook niet als je net van school komt. Autorijden leer je ook in de loop der jaren.Zou je het accepteren als een student een huis bouwt voor je, en na oplevering kom je er achter dat je alleen via een raampje naar de WC kan? Er zit toch een WC in? Waarom accepteer je dan wel jonge ontwikkelaars die je de vrije hand geeft om te ontwikkelen zoals ze maar willen?

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat een vakman enige jaren professionele ervaring heeft. Dat is dus geen student, ook al heeft deze op zijn zolderkamer al jaren zitten programmeren. Je leert bijvoorbeeld veel van grote systemen. Performance metingen peer reviews enz. heb je niet op je zolderkamer.

Als laatste, en ik hoop dat ik hier niet al te veel mensen mee op edele delen trap, ik zag in je advertentie dat je PHP ontwikkelaars zocht. Dat heeft sowieso al weinig met professionele systemen te maken. Het is wel mogelijk om het goed te doen met PHP, maar dan heb je echt goede mensen nodig. En die kiezen meestal eerder voor Java of .Net... Het is ook niet voor niets dat vrijwel alle grote systemen in deze talen zijn gemaakt. Mocht je niet terug kunnen en toch verder willen met PHP, dan is het zaak om een goede senior developer te hebben die in ieder geval een architectuur neer kan zetten en code reviews organiseert.

Ik denk dat je met een divers team dus met studenten maar ook met ervaren professionals een heel eind komt. Zoals elders in dit topic geschreven is, studenten kunnen ook met een verfrissende blik tegen dingen aankijken. Wat je schrijft lijkt een beetje op tunnelvisie imo.

• caa5
Leftblank schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:11:
Mijn tip zou zijn om eens te beginnen een 'demo' van je concept qua functies e.d. in iets als PowerPoint uit te werken, als je 'n goed idee hebt en wat mankracht kun je op die manier al het nodige aan eisen vast uitwerken wat het zoeken naar mensen die het kunnen oppakken enkel kan vergemakkelijken.

Als je dit met wat brainstormen al in ieder geval 'n deel hebt voorbereid zou je voor een eerste versie best op zoek kunnen naar een student of wat om het vervolgens uit te werken. Zeker als je daarnaast ook een businessplan hebt uitgewerkt is mijn ervaring dat er best geinteresseerde (T)I-studenten zijn met de benodigde capaciteiten.
Tnks voor de tip. We hebben zelf al het technische plan voor de website uitgewerkt maar dit is natuurlijk te lang om snel en concreet aan geïnteresseerden te kunnen vertellen wat we doen. Een powerpointje is dan wel een goed idee :)

• caa5
NiteSpeed schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:20:
Het ging in eerste instantie al mis toen je bedrijf massaal studenten bestookte met ongevraagde mail. Ik kan me het moment nog herinneren dat ik jullie mailtje las en meteen een vervelend gevoel er bij kreeg. Je benadert ontwerpers actief, maar hoe kom je aan die mailadressen? Zou best netjes zijn om te vermelden waar je mijn gegevens vandaan hebt gehaald.

Ten tweede, mailtje wat ik van jullie ontving begon meteen door gouden bergen te beloven. Dat in combinatie met het 'ik ben nog student' liet meteen alle alarmbellen hier rinkelen. Desalniettemin las ik nog verder.

Het mailtje wordt afgesloten op veel te familiäre wijze, niet echt professioneel.

[...]

Nou waren de eerste indrukken al slecht, maar na het openen van de bijlage (.doc... serieus?) viel mijn oog meteen op het volgende:

[...]

Je zoekt een goede developer, waarom bied je niet gewoon een goed salaris? Waarom zou ik (op dit moment) gratis willen werken voor een startup in de zeer onzekere vastgoedsector in combinatie met social media (hallo tweede webbubbel!).

Kortom: Ik kan mij heel goed voorstellen waarom je nauwelijks tot geen reacties hebt gekregen van studenten. Spam is niet goed, mmkay.
Jammer van je vervelend gevoel, toen die mail werd opgesteld waren we net begonnen. Van je fouten moet je leren toch ;)

Om je vervelend gevoel enigszins weg te spoelen toch nog een toelichting op je vragen/opmerkingen:
- Mailinglist is voor elke opleiding gewoon via hint te downloaden. Binnen mijn opleiding worden bovendien regelmatig zulke mailtjes verstuurd dus ik vond het niet meer dan normaal om dit ook te doen;
- Wat is er mis met een student, Facebook begon ook als studentenbedrijf... Beetje kortzichtig. Bovendien ben ik inmiddels student af (diploma is binnen) en binnen mijn bedrijf werken ook genoeg mensen met ervaring;
- Word was inderdaad niet professioneel maar als je de link ziet in mijn voorgaande reactie zie je dat het inmiddels een keurig PDFje is;
- Persoonlijk blijven vind ik belangrijk, wil jij liever zakelijk blijven prima. Niet onze corporate culture.

Hopelijk ben je nu iets minder op je ziel getrapt :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee