Toon posts:

[feat] Multiniveaufilter

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik vind het huidige niveaufiltersysteem onhandig. Als je klikt op -1, krijg je alles met -1 en meer. 0 = 0 + 1 + 2 + 3. Enz enz enz. Dat kan beter, zeker als je maar op 1 niveau wilt lezen. Daarom stel ik een multiselect voor waardoor je meer vrijheid hebt om te bewegen door de reacties en niet constant alles hoeft te filteren. Dit vind ik dus echt een ontwerpfout :)

Poll: Het huidige niveaufilter is...
1. Niet goed, absoluut voor verbetering vatbaar.
2. Redelijk. Ik heb nergens last van in ieder geval.
3. Perfect! Geen verbetering noodzakelijk, precies goed!.

Ook een poll maken? Klik hier

[Voor 44% gewijzigd door Jejking op 24-05-2011 13:22]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:23

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Waarom zou je maar één niveau willen lezen? Het is een filtersysteem, niet een selectiesysteem. Oftewel je filtert alles wat niet aan jouw keuze voldoet weg. Dus krijg je alles wat gelijk aan de keuze is of beter. Dat is ook veel logischer voor een reactiepagina die gemodereerd wordt op kwaliteit. Toch? :)

Overigens komen er wel wijzigingen aan voor dit deel van de reactiemogelijkheid, maar wat jij wilt is daar geen onderdeel van.

[Voor 16% gewijzigd door Cloud op 24-05-2011 13:23]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Omdat Tweakers het zo bouwt, moet iedereen het zo maar gebruiken? :) Je roeit met de riemen die je hebt, dwnz dat je er automatisch gelukkig mee bent. Ja, jij hebt het over moderatie, ik heb 't over leeswerk. Maar zelfs met modwerk is 't prima om 1 bepaald niveau te checken op mismods.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je begrijpt me geheel verkeerd, ik zie simpelweg niet in wáárom je zoiets zou willen doen. Ik ga IMDB ook niet afzoeken voor een thriller die ik nog niet gezien heb, met een cijfer tussen de 6 en 7. Nee als ik ga zoeken, dan zeg ik bijvoorbeeld alles hoger dan 6. Ik zou niet weten waarom ik alles boven de 7 dan zou willen verbergen.

Zo zie ik het filtersysteem in de reactiemogelijkheid ook. Waarom zou je reacties willen verbergen die béter zijn dan hetgeen wat je instelt?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Voor o.a. moderatiewerk? En daarnaast, ik lees graag op 1 modniveau zelf. Volgens jouw redenering trouwens is de bovengrens van kwaliteit of prijs in de PW dus ook overbodig. Ik vermoed dat de poll uit zal wijzen dat er een flinke hap meer zijn die er net als ik over denken in ieder geval.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je weet zelf donders goed dat iets als 'prijs' niet te vergelijken valt met 'score' in een filter. Nogal wiedes dat een bovengrens voor een prijsfilter in de pricewatch nodig is 8)7 Daar draait het zoeken van een passend product nu net om.

Wat jij zegt is dat het ook noodzakelijk is dat je een bovengrens aan gebruikerservaringen op moet kunnen geven in je zoektocht naar een nieuw product. Dus je zoekt een product wat hooguit met 3 sterren beoordeeld wordt door je medegebruikers. En nee, dat kan óók niet in de pricewatch. Je kunt alleen een minimale score opgeven :)

Kortom, ik snap je vraag wel maar ik zie er werkelijk geen enkel nut in. Ook niet voor modereren want daar heb je juist het overzicht nodig om reacties goed op waarde te kunnen schatten. Als je zomaar reacties weg gaat laten die boven de gekozen grens vallen; nee dat werkt niet.

Polls tja. Als T.net polls zou moeten gebruiken voor graadmeter of iets wel of niet gebouwd moet worden, dan zijn ze de komende 100 jaar nog niet klaar ;) Maar goed, het wel of niet, dat is aan de devvers natuurlijk.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Cloud schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:51:
Je weet zelf donders goed dat iets als 'prijs' niet te vergelijken valt met 'score' in een filter. Nogal wiedes dat een bovengrens voor een prijsfilter in de pricewatch nodig is 8)7 Daar draait het zoeken van een passend product nu net om.
En wat mij betreft geldt dat ook met reacties. Ondergrens, bovengrens.
Wat jij zegt is dat het ook noodzakelijk is dat je een bovengrens aan gebruikerservaringen op moet kunnen geven in je zoektocht naar een nieuw product. Dus je zoekt een product wat hooguit met 3 sterren beoordeeld wordt door je medegebruikers. En nee, dat kan óók niet in de pricewatch. Je kunt alleen een minimale score opgeven :)
As far as I know, is het altijd zo geweest je een minimale t/m een maximale beoordeling kon invoeren met PW2.0 :)
Kortom, ik snap je vraag wel maar ik zie er werkelijk geen enkel nut in. Ook niet voor modereren want daar heb je juist het overzicht nodig om reacties goed op waarde te kunnen schatten. Als je zomaar reacties weg gaat laten die boven de gekozen grens vallen; nee dat werkt niet.
Voor jou dan niet nee. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik kan in ieder geval prima reacties op waarde schatten, onafhankelijk van elkaar.
Polls tja. Als T.net polls zou moeten gebruiken voor graadmeter of iets wel of niet gebouwd moet worden, dan zijn ze de komende 100 jaar nog niet klaar ;) Maar goed, het wel of niet, dat is aan de devvers natuurlijk.
Die onderbouwing etc moet ergens vandaan komen, die komt niet uit zichzelf ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

Jejking schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:26:
Omdat Tweakers het zo bouwt, moet iedereen het zo maar gebruiken? :) Je roeit met de riemen die je hebt, dwnz dat je er automatisch gelukkig mee bent.
Uiteraard proberen wij bij het bedenken en maken van features zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen van gebruikers. Echter moeten er op een gegeven moment keuzes en afwegingen gemaakt worden. Enerszijds tussen gebruiksgemak en features (teveel features kunnen het gebruiksgemak weer verminderen; vaak is KISS beter dan bloat), en anderszijds tussen behoefte en tijd die het kost om iets te maken (en beschikbare tijd versus andere wensen en requirements daarin meenemende).

en een poll is hier niet echt opportuun imo

Intentionally left blank

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jejking schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:42:
Voor o.a. moderatiewerk? En daarnaast, ik lees graag op 1 modniveau zelf.
Dat is tot nu toe dus je enige argument voor het devven van deze feature, voor zover ik kan zien? Ik kan me voorstellen dat de devvers dat toch aan de magere kant vinden ;)

[Voor 11% gewijzigd door Osiris op 24-05-2011 14:31]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jejking schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:21:
[...]

As far as I know, is het altijd zo geweest je een minimale t/m een maximale beoordeling kon invoeren met PW2.0 :)
Over het verleden weet ik zo even niets te zeggen maar op dit moment kan het in elk geval niet. Je kunt alleen filteren op 'score gelijk aan of beter dan X'.
[...]

Voor jou dan niet nee. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik kan in ieder geval prima reacties op waarde schatten, onafhankelijk van elkaar.
Ik zal er verder niet op in gaan, maar om goed te modereren en daarbij de richtlijnen in acht te nemen is het niet goed om hoger gemodereerde reacties weg te filteren. Dit komt omdat de score van een reactie afhankelijk kan zijn van de reacties op of rond die reactie. Als je daarin de betere reacties weg gaat filteren: nee dat is niet goed voor juiste moderatie.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:29:
[...]

Uiteraard proberen wij bij het bedenken en maken van features zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen van gebruikers. Echter moeten er op een gegeven moment keuzes en afwegingen gemaakt worden. Enerszijds tussen gebruiksgemak en features (teveel features kunnen het gebruiksgemak weer verminderen; vaak is KISS beter dan bloat), en anderszijds tussen behoefte en tijd die het kost om iets te maken (en beschikbare tijd versus andere wensen en requirements daarin meenemende).

en een poll is hier niet echt opportuun imo
KISS? :?

En daarnaast, hoe wilde je anders iets op een van de minst bezochte forumdelen op een betrouwbare manier nameten. Ik ga echt niet iedereen DM'en. Je weet net zo goed als ik dat dat 'm niet gaat worden. Je kan ervoor kiezen om 3 jaar te wachten totdat iedereen zich onafhankelijk heeft gemeld met een eigen topic, your call :)
Cloud schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:32:
[...]

Over het verleden weet ik zo even niets te zeggen maar op dit moment kan het in elk geval niet. Je kunt alleen filteren op 'score gelijk aan of beter dan X'.

[...]
Nu wel, vroeger was het volgens mij anders. Of ik word echt oud, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk :+
Ik zal er verder niet op in gaan, maar om goed te modereren en daarbij de richtlijnen in acht te nemen is het niet goed om hoger gemodereerde reacties weg te filteren. Dit komt omdat de score van een reactie afhankelijk kan zijn van de reacties op of rond die reactie. Als je daarin de betere reacties weg gaat filteren: nee dat is niet goed voor juiste moderatie.
Je hebt preciés hetzelfde met het huidige systeem! Een reactie op een 'nulletje', om maar iets te noemen, hoeft echt niet per definitie uit te draaien op een nul als score. Ik zie het vaak genoeg gebeuren in ieder geval dat het eindigt met een +1 en een +2 kan zelfs ook nog. Dat argument tegen kan dus overboord.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Als je er een komma in had gezet, dan had ik een TR gemaakt :P

Weten we dat ook weer :)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je als modder het huidige systeem op >=0 hebt gefilterd dan zul je inderdaad geen -1 reacties uit het slop trekken tenzij je daarvoor aanleiding ziet in de reacties die je wel ziet. Dat klopt. Maar je hebt díe reacties doorgaans niet nodig om alle reacties te modereren die op 0 of hoger staan. Andersom veel vaker wel. Maar goed, dit gaat zo wel wat offtopic. De meeste serieuze modders werken overigens met het filter op -1 en zien simpelweg alles. :) Ook voor het modereren zie ik er dus niets in. Sterker nog, ik heb zelfs liever dat het onmogelijk blijft om fouten te voorkomen.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:20

Zeror

Ik Henk 'm!

Het enige wat ik erg vervelend vind is dat wanneer ik filter op alle +1 posts (en beter) en dus alle 0 en -1 posts, die ik dus niet wil zien!!!, enkel worden ingeklapt. Had liever gezien dat deze gewoon verdwijnen en weer tevoorschijn komen wanneer ik dat zou wensen.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Rakkerzero schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:04:
Het enige wat ik erg vervelend vind is dat wanneer ik filter op alle +1 posts (en beter) en dus alle 0 en -1 posts, die ik dus niet wil zien!!!, enkel worden ingeklapt. Had liever gezien dat deze gewoon verdwijnen en weer tevoorschijn komen wanneer ik dat zou wensen.
Punt is natuurlijk dat er wel een makkelijke manier moet zijn om ze ook weer tevoorschijn te krijgen; uiteindelijk dragen ze wel bij aan de context van de andere reacties. We gaan overigens wel kijken naar manieren om dat compacter te doen (meerdere reacties inklappen tot 1 linkje oid).

Intentionally left blank

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:04

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een filter waarmee je alleen op een bepaald niveau kunt filteren gaat er niet komen. Het nut ervan is erg gering.

We hebben recentelijk een nieuwe reactieweergave en een nieuw reactiefilter uitgedacht waarmee de gebruiker met behulp van een slider in stappen van 0,25 punten kan filteren op de onafgeronde gemiddelde score van de reacties. Op die manier wordt het makkelijker om het aantal reacties op je persoonlijke voorkeur af te stemmen. Het filter zal standaard adaptief werken, dwz het niveau gaat automatisch omhoog als het aantal reacties toeneemt zodat er ongeveer zo'n vijftig reacties volledig worden weergegeven. Reacties met een gemiddelde van -1 worden helemaal niet getoond, tenzij ze een zichtbare reactie als nakomeling hebben. Ingeklapte reacties gaan beter gebundeld worden om ruimte te besparen.

Verder gaan we het makkelijker maken om nieuwe en ongemodereerde reacties terug te vinden.

Het aantal gebruikers dat behoefte heeft om aan een filter waarmee alleen reacties met een bepaalde score weergegeven kunnen worden is vermoedelijk kleiner dan 0,25 procent. Het heeft niet zoveel zin om daar rekening mee te houden. Het niveaufilter moet eenvoudig werken voor de meerderheid van de gebruikers.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Zie Femme ^^

Wontfix dus :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee