Toon posts:

Nieuwe laptop core i3

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:11

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een twijfelgeval waarover ik hier graag meer informatie wil vragen, ik ben aan rondkijken voor een nieuwe laptop met :

Minimaal eisen & Budget:

Core i3
4GB RAM
Redelijke videokaart ( laptop game ik verder niet op dus geen groot belang)
250GB HDD
Max budget: 600 euro

Nou is het probleem dat ik in mijn klas op ict opleiding veel hoor over core i3 laptops waarbij veel fouten zijn, ik weet niet of iemand mij hier mee over kan vertellen. Ook zit ik te twijfelen tussen merken zoals Acer, Toshiba, Asus. Ik heb zelf een Toshiba op dit moment en bevalt mij prima, alleen wil toch even weten wat jullie evaringen zijn met de andere merken.

Zelf had ik een gevonden die mij wel goed leek : http://www.redcoon.nl/ind...9/cid/60002/refId/tweak/#

Hoop dat ik veel advies of hulp krijg, iedereen alvast heel erg bedankt ! (Y)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:55

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik heb zelf de HP G62-b05sd met I3 350M 4GB ramm en ATI 5470, laptop is lekker vlot. (Ik had een AMD turion 1.6Ghz x2 2Gb ramm)

Minecraft draait goed
Portal 2 draait
Mw2 draait
COD4 draait
Burn out paradise draait

Alles op redelijk settings.

[Voor 15% gewijzigd door 42dpi op 24-05-2011 13:10]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat voor fouten? Technische fouten in het ontwerp van de laptop? In de processor? In de GPU?
Wat jij wilt is prima met de pricewatch uit te zoeken: http://tweakers.net/price...VGX2JXrX8k1f1H9pFztBymlLw
Hier gefilterd op 4GB of meer aan RAM, 256GB of meer aan HDD ruimte, Core i3 Sandy Bridge (zelf even oude modellen toevoegen als je dat wilt) en maximaal 600 euro. Ervaringen over merken is altijd lastig, iedereen heeft andere ervaringen en het verschilt echt per model. Ik heb nog niks over formaat gehoord, lijkt me wel dat zoiets ook relevant is, moet hij bijvoorbeeld eenvoudig mee te nemen zijn? Moet hij lang op de accu mee gaan?

Je moet voor jezelf wat specifieker zijn en dan kan je prima het aantal laptops nog verder terugdringen qua aantal tot er een paar over blijven, dan kan je zelf de keuze maken en reviews erbij vinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik hoorde dat er problemen waren met de core i3 cpu in laptops, dat deze laptops vaak stuk gingen of snel terug gestuurd moesten worden. Dat ik in pricewatch kan kijken snap ik ook wel, ben ook icter. Stel hier haast nooit een vraag en deze keer vraag ik even om evaringen van anderen en advies!

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ICT'er heb je dan ook vast Best Buy Guide overzichtstopic en *LET OP* - Wat moet ik kopen gevonden ;)
Daarnaast is 'vaak stuk gingen' nogal vaag, lag dat ook aan de processor? Ik heb zelf nog niks gehoord over een trend waarbij i3 laptops sneller stuk gaan.
Ervaringen zijn bovendien erg subjectief, meesten hebben geen vergelijkingsmateriaal en weten enkel of hun laptop bevalt of niet. Je kan het beste online reviews zoeken.

[Voor 21% gewijzigd door Tsurany op 24-05-2011 13:24]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Okee , het is mij al duidelijk dat ik hier dus niet even met een goede inhoud even advies en ervaringen kan vragen. er onstaat nu hele discussie terwijl dat niet nodig is, sluit het topic maar als aan mij ligt. heb hier geen zin in, had een duidelijk overzichtelijk begin topic waarop mensen gewoon konden reageren! :)..

Jij zegt ook je hebt daar niks over gehoord nou dat is toch wat ik vraag? :) gewoon je advies en ervaring ermee delen als icter met mij .. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:55
Als je eentje koopt, koop sowieso een Asus. Toch wel de degelijkste merk van allemaal. Weinig klachten en goede service. Ook veel (big) bang for bucks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 16328

Weg TS zoekt het maar zelf uit.

[Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 24-05-2011 15:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 07:32

Ed_L

Crew Council
G_Dragon schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:25:
Okee , het is mij al duidelijk dat ik hier dus niet even met een goede inhoud even advies en ervaringen kan vragen.
Dat klopt! :)
er onstaat nu hele discussie terwijl dat niet nodig is, sluit het topic maar als aan mij ligt. heb hier geen zin in
Dat slotje zet ik ook, maar niet omdat je er geen zin in hebt ;)

Het hele punt is dat we voor aankoopadvies speciale topics hebben geopend, zodat GoT niet vol loopt met dit soort vragen in losse topics. Hoe je dan wel aan je advies kunt komen op dit forum lees je in *LET OP* - Wat moet ik kopen

Veel succes met je zoektocht!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee