Toon posts:

Vliegtickets Azië

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig om mijn vakantie een beetje te boeken, afgelopen maanden heb ik de prijzen van de vliegtickets in de gaten gehouden en het scheelt niet veel. Als ik nu een maand geleden had geboekt dan was de prijs 120 euro lager geweest. De reden van het later boeken is dat ik het eea wilde combineren met wat vrienden en die waren er nogal traag mee.

Het plan is om naar Indonesië (Java) te gaan, daarna door te gaan naar Bali. Dit is allemaal haalbaar en ben ik voor het vliegticket zo'n 800 euro kwijt.

Nou lijkt mij Tokio ook erg tof en wilde ik er eigenlijk nog een weekje aan vastplakken. Ik neem dan een 60-dagen visum voor Indonesië en retour ticket op Jakarta. Vanaf Jakarta vlieg ik dan bijvoorbeeld naar Tokio.

Echter nu is het goedkoopste enkele reis ticket dat ik online kan vinden 130 euro tussen Jakarta en Bali. Toen ik een paar jaar geleden in Indonesië was heb ik iets van 75 euro betaald voor een return ticket (waren wel onmogelijke tijden). Dat risico wil ik dus wel nemen.

Maar als ik kijk naar het prijsverschil tussen Amsterdam-Japan (750) en Jakarta-Japan (700) dan is het maar 50 euro duurder in die periode -O- . En zelfs op een site als Asia air kan je dan voor 190 euro een enkele ticket krijgen van Jakarta-Japen, echter je retourticket kost dan weer minimaal 350 euro 8)7 ... Dus zit je nog steeds op dik 550 euro.

Dat het geld kost snap ik wel, maar ik zit nu te denken om gewoon in Jakarta naar een reisbureau te gaan en te kijken wat voor een tickets ze nog over hebben en dan een lastminute te pakken (iig voor naar Bali).

Wat is wijsheid?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:40
Van Indonesië kan ik het niet zeker zeggen, maar het wel de trend dat vliegtickets relatief goedkoper zijn in landen waar de inkomens lager liggen. Zo was een retourticket met een geldigheid van 1 jaar vanuit Oost-Azië naar Amsterdam structureel goedkoper dan een retourticket van Amsterdam naar dezelfde plaats in Azië (zelfde reisdata) in een veel lagere klasse (geldigheid, flexibiliteit, etc.).

Probeer anders een wat indonesische websites af te struinen voor tickets. Boeken op het laatste moment kan naar gelang het resterend aantal tickets voor die vlucht relatief duur uitvallen, als je flexibel bent met je reisdata kan je dus aardig wat besparen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Waarom zou je naar Bali vliegen als je toch gaat reizen op Java?
Neem lekker de boot!!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 14:31

mambo No5

Bad Apple?

Even nieuwsgierig: over welke periode hebben we 't nu? :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Huh? Tokio ligt niet in de buurt van Indonesië ofzo :? ( +- 5600km )

Het is dus niet zo; "Oh, ik ben toch in de buurt, laat ik ook maar even langs Tokio hoppen."

Snap de combinatie dus niet zo. Waarom ga je niet gewoon naar Maleisië, Thailand etc? En dan zelf rondreizen met taxi, bemo, brommertjes, etc. 10x zo leuk dan de hele tijd met vliegtuig (de reis zelf is ook het doel -- idee).

Ik zou Japan, Tokio, voor een andere keer bewaren, genoeg te zien in ZO-Azië om je maanden te vermaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Zit trouwens te denken; is het voor jouw situatie (los van dat Tokio inderdaad niet echt in de buurt ligt :P) niet handiger om bijvoorbeeld een retourtje AMS -> Singapore of Kuala Lumpur, een retourtje Singapore/KL --> Jakarta en een retourtje Singapore/KL --> Tokio te boeken? Even retour Jakarta -> Tokio om via Jakarta weer terug te gaan naar Nederland is ook nogal een eindje om namelijk; in dat opzicht liggen Singapore en KL veel logischer dan Jakarta . Op die manier kan je een goedkope vlucht Singapore <-> Jakarta regelen (kost +- 70 euro) en hoef je alleen nog maar Singapore <-> Tokio en Amsterdam <-> Singapore te regelen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je hoort 't vast niet graag maar dat soort dingen moet je niet zelf regelen, daarvoor moet je écht naar een reisbureau. Zoiets als vliegwinkel kan dat een stuk goedkoper regelen dan jij zelf. Een ex-collega van mij wilde ook zo'n soort tripje doen in die regio, had zelf wat bij elkaar gepuzzeld en bij vliegwinkel (wat overigens bij ons in de straat zit, dat scheelt dan weer wel) konden ze er nog zo 1200 euro af schaven.

[Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 24-05-2011 21:21]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
CeesKees schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:27:
Waarom zou je naar Bali vliegen als je toch gaat reizen op Java?
Neem lekker de boot!!
We gaan op de motor naar Bali, alleen terug (enkel) van Bali naar Jakarta ;)
mambo No5 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:27:
Even nieuwsgierig: over welke periode hebben we 't nu? :)
Juli
Bartjuh schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:37:
Snap de combinatie dus niet zo. Waarom ga je niet gewoon naar Maleisië, Thailand etc? En dan zelf rondreizen met taxi, bemo, brommertjes, etc. 10x zo leuk dan de hele tijd met vliegtuig (de reis zelf is ook het doel -- idee)
Ik heb niets met Thailand, en ik ben niet op vakantie voor seks :P . Ik vind het altijd maar dubieus die jongen die met vrienden naar Thailand gaan (Joran van de Sloot, hallo?). Maleisië heb ik ook niet zoveel mee, maar wie weet.

@mambo No5: Dat is idd een idee, ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

CyBeR schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:20:

Je hoort 't vast niet graag maar dat soort dingen moet je niet zelf regelen, daarvoor moet je écht naar een reisbureau.
Mee eens, echter ik moet het ook even zien te combineren met de rest van mijn activiteiten. En ik denk dat een maand in Indonesië dan wel ruim voldoende is, mogelijk dat ik Japan eind Augustus doe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Hahaha,Thailand sextoerisme en jij gaat naar Java en Bali (waar de hoertjes goedkoper zijn)... Als ik jou was zou ik mij eerst eens verdiepen in waar je naartoe gaat/ wat er in de rest van de wereld te koop is.

Enne.. Reisbureau? Iemand anders betalen voor "werk" dat je heel eenvoudig van achter je PC kunt doen....

Tickets naar Tokio zijn nu nogal duur omdat er minder vluchten naar Tokio gaan, de reden hiervan kun je zelf wel bedenken.

Oh ja, Indonesie is meer (heeeeeel veel meer) dan Java en Bali. Een maand (zelfs 3) is echt niet genoeg!
Ga naar de Gili's en doe een duikcursus, Komodo gezien? Sumatra, Borneo, Molukken, noem maar op... Van het geld dat je uitspaart door niet naar Tokio te vliegen kun je zo vreselijk veel leuke dingen doen!

[Voor 25% gewijzigd door CeesKees op 24-05-2011 21:49]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik ken Jalan Jaksar en Kuta ;) aan mij niet besteed...

Ben al reeds in bezit van Paddi en ga zeker duiken, maar dan ben je nog steeds mobieler op een motor. Als je met busjes/liften/lopen e.d. gaat dan kan je zeker maanden onderweg zijn. Sowieso heb ik mijn reis nu beperkt tot Java en Bali (en misschien wat directe Eilanden er omheen), ik heb maar 4 weken zoals gezegd.

Ik zal zeker reisgidsen aanschaffen en dat zeker gaan onderzoeken maar waarom moet alles via een reisbureau? Het enige dat ik vraag zijn ervaringen met tickets. En ik vind het raar dat een ticket vanaf Jakarta naar Japan (ok 5000 km) 700 euro is terwijl van Amsterdam naar Japan het 750 euro is. Dan heeft het dus geen meerwaarde om dat bij de reis te plakken.

Maar volgens mij komt het ook vooral omdat de een behoorlijke stroom mensen via Amsterdam naar Azië reist en die afstand dus betrekkelijk goedkoop kan worden aangeboden.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
LauPro schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:54:
Maar volgens mij komt het ook vooral omdat de een behoorlijke stroom mensen via Amsterdam naar Azië reist en die afstand dus betrekkelijk goedkoop kan worden aangeboden.
Of mee concurrentie vanuit Amsterdam -> Tokio.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:19
Ik heb niets met Thailand, en ik ben niet op vakantie voor seks :P . Ik vind het altijd maar dubieus die jongen die met vrienden naar Thailand gaan (Joran van de Sloot, hallo?). Maleisië heb ik ook niet zoveel mee, maar wie weet.
Beiden fantastische landen die oneindig veel meer te bieden hebben dat wat jij hier allemaal noemt. Bangkok is een schitterende stad waar je prachtige dingen kan zien, en Maleisie heeft ontzettend veel te bieden op het gebied van natuur.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Maar los daarvan.... 4 weken is al te kort om Java en Bali te doen, als je dan ook nog omliggende eilanden wilt en Dan ook nog Tokio.... Dan heb je maar heeeeel weinig vakantie.

Wbt duiken, niemand heeft z'n paddi. Padi is een organisatie, en zijn hebben een duiklevel programma. Eerste level, waar jij waarschijnlijk op doelt is openwater. Dus in de toekomst; je hebt je openwater.

• Bartjuh
  • Niet online
LauPro schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:54:
Ik ken Jalan Jaksar en Kuta ;) aan mij niet besteed...

Ben al reeds in bezit van Paddi en ga zeker duiken, maar dan ben je nog steeds mobieler op een motor. Als je met busjes/liften/lopen e.d. gaat dan kan je zeker maanden onderweg zijn. Sowieso heb ik mijn reis nu beperkt tot Java en Bali (en misschien wat directe Eilanden er omheen), ik heb maar 4 weken zoals gezegd.
Kuta kan je idd beter mijden, dat is gewoon een soort Salou voor 20 jarige Australiërs.

Ik had aan 5 weken niet genoeg aan Bali, maar goed, ik begaf me dan ook meer tussen de Indonesiërs zelf i.p.v. de toeristen, en kwam voornamelijk in minder toeristische gebieden. Omdat mijn vriendin daar 2 maanden heeft gezeten vanwege enkele projecten voor de opleiding, heb ik op verschillende plaatsen geslapen. Van een villa van de universiteit (gratis), tot een homestay met eigen kamer en badkamer (70.000 Roepiah per nacht, ongeveer € 6,50 voor twee personen incl. ontbijt :D ), en hotels. Bij Singaraja in de buurt heb je Lovina beach, daar is ook een mooi hotel met zwembad, voor ca €14 per nacht voor twee personen incl. ontbijt.

Wat betreft duiken; Menjangan island! (klein eilandje noordwest Bali). Biodiversiteit schijnt groter te zijn dan great-barrier reef. Mijn god, wat mooi. Allemaal vissen om je heen, koraaal, etc. Zelfs finding-nemo vissen (clownvissen) nog gezien, alleen zijn heel schichtig.

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Clownfish zijn niet zo heel speciaal hoor...

Bij Gili (eind april) zag ik Green Turtles, Hawksbill turtles, white tip reef sharks. (en zelfs groene zee schildpadden op 15 meter van het strand tijdens het snorkelen)

Bij Nusa penida gedoken met Manta roggen (4.5 tot 6 meter!!)

En b ij Tulamben het scheepswrak. Ook de (duik) moeite waard!!

• Bartjuh
  • Niet online
CeesKees schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:31:
Clownfish zijn niet zo heel speciaal hoor...
Voor mij, als duikleek, wel ;)

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
CeesKees schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:28:
Maar los daarvan.... 4 weken is al te kort om Java en Bali te doen, als je dan ook nog omliggende eilanden wilt en Dan ook nog Tokio.... Dan heb je maar heeeeel weinig vakantie.
Ik ben met je eens dat het krap is, overigens is het niet zo dat ik 2 weken rust oid nodig heb, ik plan mijn leven zo dat ik ook rond de normale werkzaamheden voldoende vrije tijd heb, de wens om dus een lange periode niets te doen is er bij mij niet :P . Overigens ben ik augustus ook nog weg, dus ik heb wel genoeg vakantie denk ik.

Tokio zou sowieso dan in augustus er achteraan geplakt worden, maar zoals ik het nu zie heeft dat geen zin. Misschien dat ik het in juni doe.

De bedoeling van de road trip is wel om een beetje het tempo erin te houden. Ik ben niet iemand die per se elke dag tot 14u in zijn bed hoeft te liggen, zeker in verband met de hitte zullen we niet al te laat vertrekken denk ik. Op een kaart zullen we de bezienswaardigheden die we zeker willen zien aankruisen en voor de rest zal het veel reizen zijn.

Tulamben ken ik, maar Menjangan island en Nusa penida zijn tips zie ik zoek! Waarvoor dank, die komen op het lijstje :) .

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Ok, kort samen gevat:

AMS - SIN (1/7 heen, 1/8 terug): 980 euro
SIN - Jakarta (2/7 heen, 20/7 terug): 132 euro. Kan goedkoper, maar dan moet je overnachten in Singapore aangezien een ochtendvlucht goedkoper is.
SIN - Tokio (20/7 heen, 31/7 terug): Een slordige 400 euro, afhankelijk van hoe je aansluiting is.. :)

Bovenstaande is overigens gebaseerd op giswerk qua data, daar zul je zelf nog wel wat meer kunnen schuiven. ;) De duurste leg is eigenlijk Amsterdam naar Singapore, maar aangezien je 't kort dag boekt is dat niet zo heel erg vreemd. Lufthansa is wel iets goedkoper als je door de week vliegt, maar dan moet je wel wat langer wachten op Munchen voor een vlucht naar Amsterdam.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
De reis die ik nu heb is 25-6 tot 27-7. Van zaterdag tot maandag was ook nog net iets goedkoper maar uiteindelijk dus 804 euro. Deze reis was 1,5 maand geleden 680 euro, dus het blijft belangrijk: boek vooral vroeg bij dit soort vluchten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 408260

Ik snap niet zo goed dat je nog een weekje Tokyo eraan vast wilt plakken, ligt niet echt in de buurt zeg maar. Daarnaast is het vliegticket hetgene waar je je het minst zorgen over hoeft te maken in Japan als het gaat om de kosten!
Maar goed, waarom niet vliegen vanuit Bali naar Tokyo met AirAsia (zo'n 250 euro).
Mijn advies: vergeet Tokyo, als je echt nog een land buiten Indonesie wilt zien kies voor de Filipijnen. Ik heb aardig wat gezien in die regio, maar dat land is met stip mijn favoriet! Zeker voor een duiker is het een paradijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 279033
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Tokyo een week aandoen is mijns inziens geldverspilling. Je kan veel te weinig zien en zal voornamelijk wensen dat je er langer kon blijven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
En vliegen rondom en binnen Indonesie hoeft echt niet duur te zijn! Kijk vooral naar AirAsia. Wat ik zou doen: retour Ams-Jakarta en dan binnen die periode (bijvoorbeeld de laatste twee weken) op en neer naar Bali met Airasia. Je kunt als je wilt dan nog vanaf Bali of Jakarta ook nog een uitstapje maken naar een andere bestemming in de buurt met Airasia.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:06

Exigence

dnkroz

Op websites als SkyScanner staan vaak lang niet alle binnenlandse vluchten aangegeven. Soms staan er complete kleine maatschappijen niet in, of met maar weinig vluchten.

Mijn tip is, als je weet waar je heen wilt, kijk op Wikipedia en zoek het vliegveld op. Kijk daar in het lijstje met maatschappijen of jouw huidige locatie er ook bij staat en zoek op de websites van de maatschappij zelf de prijs op. Vind je vaak betere resultaten.

Zo zocht ik op SkyScanner naar een vlucht van Manado (Sulawesi) naar Ternate (Molukken), dat leverde maar één maatschappij op. Als ik dan zocht op de luchthaven Ternate op Wikipedia, dan zag ik al 4 maatschappijen met Manado als bestemming. Eén daarvan is te duur, de ander vliegt niet meer daar maar de andere twee vlogen dagelijks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Anoniem: 408260 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:40:
Ik snap niet zo goed dat je nog een weekje Tokyo eraan vast wilt plakken, ligt niet echt in de buurt zeg maar. Daarnaast is het vliegticket hetgene waar je je het minst zorgen over hoeft te maken in Japan als het gaat om de kosten!
Omdat het kan :P Geld kost het sowieso wel... Natuurlijk kan je met een ticket van 800 euro ook 4 weken of een half jaar ergens rondhangen, maar ik heb nou eenmaal meer verplichtingen. Tokio lijkt mij een gave stad en daarom wil ik er graag heen. Maar het plan is inmiddels gewijzigd, ik ga een maand naar Indonesië :) .
MuisM4t schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:43:
En vliegen rondom en binnen Indonesie hoeft echt niet duur te zijn! Kijk vooral naar AirAsia. Wat ik zou doen: retour Ams-Jakarta en dan binnen die periode (bijvoorbeeld de laatste twee weken) op en neer naar Bali met Airasia. Je kunt als je wilt dan nog vanaf Bali of Jakarta ook nog een uitstapje maken naar een andere bestemming in de buurt met Airasia.
Mwa Jakarta-Bali in die periode is (online) nog altijd iets van 130 euro. Ik ben nog aan het kijken naar ik vrees het ergste. Beste is om een reisbureau in Jakarta te benaderen denk ik, maar dan is het weer de vraag in hoeverre je ze kan vertrouwen.

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 21:25
Hier ff een reply van een Indonesier en iemand die er langere tijd gewoond heeft:

Makkelijkste is gewoon op SKH (jakarta vliegen), alles wat je kan vinden onder de 1000E is goedkoop in het hoogseizoen. Tickets naar bali moet je voor 50E kunnen krijgen daar, mits je een beetje flexibel bent (bv. met RyanAir). Boot raad ik af, duurt bijna een halve dag en je wordt (zeker als blanke) heel veel lastig gevallen.

Vragen kan je me voor dm'en.

Compromises are for the weak

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Je zal waarschijnlijk Lion Air bedoelen :) ?

Die hebben inderdaad goedkope tickets, alleen je moet je CC wel bij inchecken tonen.

Bedoel je met de boot van Jakarta naar Bali? Onze bedoeling is dus om door Indonesië Java te gaan reizen en dan bij Bali uit te komen. Dat we een keertje aan de kant worden gezet kan ik mij voorstellen, houden we ook zeker rekening mee met wat gevarengeld e.d. ;) .

[Voor 5% gewijzigd door LauPro op 01-06-2011 13:55]

• Bartjuh
  • Niet online
LauPro schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:52:
Je zal waarschijnlijk Lion Air bedoelen :) ?

Die hebben inderdaad goedkope tickets, alleen je moet je CC wel bij inchecken tonen.

Bedoel je met de boot van Jakarta naar Bali? Onze bedoeling is dus om door Indonesië Java te gaan reizen en dan bij Bali uit te komen. Dat we een keertje aan de kant worden gezet kan ik mij voorstellen, houden we ook zeker rekening mee met wat gevarengeld e.d. ;) .
In principe hoef je maar een heel klein stukje met de boot dan (dat je bijna kan zwemmen)... van Ketapang naar Gilmanuk. Wat ik mij kan herinneren gingen er dagelijks veel bussen naar en van Gilmanuk op Bali (de wat luxere, voor toeristen ;) , geen bemo's dus ).

Ik denk trouwens dat Butcha met lastigvallen bedoelt dat iedereen je constant dingen proberen te verkopen e.d., en dan natuurlijk premium-price vragen (voor hun doen). En bovendien in het algemeen meer aandacht trekt. Je bent immers een bule, en dus rijk in hun ogen (en dat ben je ook wel..). Ik denk niet dat je elders bang voor hoeft te zijn, er is daar redelijk veel sociale controle heb ik het idee.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
De verkopers heb ik in Bali ook meegemaakt inderdaad, maar dat leer je wel mee om te gaan...

De boot is kort stukje idd, ik verwacht daar geen problemen als we net 1500 km hebben gereden :P . Ik begreep dat er gebieden waren met modderstromen, dus dat is wel wat om uit te zoeken.

De zaken die ik nu aan het uitzoeken ben ik hoe het beste aan een motor te komen. Huren of kopen. Huren kan maar is relatief duur, vooral ook omdat ze graag willen dat je ze weer brengt op de plek waar je ze huurt. Ik denk dus dat we een simpele motor gaan kopen (125cc oid), liefst een beetje crossmotor achter maar wel een beetje low profile. Van een simpele motor zijn sowieso overal onderdelen te vinden.

Ik begrijp dat er geen verzekering bestaat voor motorfietsen. Je kan alleen verzekeren tegen diefstal en soort WA als je andere mensen aan rijdt 'Third-party vehicle Insurance'. Op zich hoef ik de motorfiets zelf niet te verzekeren maar de WA lijkt mij noodzakelijk.

edit: lol :P
What a joke, and what a potential disaster.

You are about to arrive in Bali and rent a motor bike or motorcycle and go merrily on your way on the roads of Bali.

Your concern with third party liability insurance is almost laughable as this is not the event to which you are actuarially at greatest risk.
Zo te zien neemt vrijwel niemand dat ;) Ik zal eens informeren bij mijn verzekering.

[Voor 20% gewijzigd door LauPro op 01-06-2011 15:52]

• Bartjuh
  • Niet online
LauPro schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:50:
De zaken die ik nu aan het uitzoeken ben ik hoe het beste aan een motor te komen. Huren of kopen. Huren kan maar is relatief duur, vooral ook omdat ze graag willen dat je ze weer brengt op de plek waar je ze huurt. Ik denk dus dat we een simpele motor gaan kopen (125cc oid), liefst een beetje crossmotor achter maar wel een beetje low profile. Van een simpele motor zijn sowieso overal onderdelen te vinden.

Ik begrijp dat er geen verzekering bestaat voor motorfietsen. Je kan alleen verzekeren tegen diefstal en soort WA als je andere mensen aan rijdt 'Third-party vehicle Insurance'. Op zich hoef ik de motorfiets zelf niet te verzekeren maar de WA lijkt mij noodzakelijk.

edit: lol :P
[...]
Zo te zien neemt vrijwel niemand dat ;) Ik zal eens informeren bij mijn verzekering.
Crossmotor is niet nodig...

Je kan praktisch overal een 'opgevoerde' scooter huren. Dat zijn dus niet de Nederlandse dingen, maar met een stuk meer vermogen. Je kan daar wel 100 mee halen (niet dat je dat WIL proberen op Bali :D , maar in het Noordoosten zijn de wegen heel leeg en dunbevolkt, dus daar kan het nog een keer).
Reken op 30.000 - 50.000 ird, dus ruwweg 3-5 euro per dag zeg maar. Benzine kost geen drol, 45 eurocent per liter of iets dergelijks.

Verzekering zit (als het goed is) bij het huren inbegrepen. Je moet alleen wel een internationaal rijbewijs regelen voordat je op vakantie gaat.

Ik zou overigens absoluut niet gaan kopen... veel te veel gedoe, en je bespaart waarschijnlijk niets (of het kost meer) gezien de lage prijzen.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Nogmaals, we vertrekken uit Jakarta en komen aan op Bali. We zijn niet van plan om weer terug te gaan rijden.

Veel verhuurbedrijven willen dat je de gehuurde motor ook weer terug brengt op de plek waar je ze op haalt.

Een motor/scooter kopen en dan op Bali verkopen is dan nog niet eens een gek idee. Maar mochten we een bedrijf treffen dat twee vestigingen heeft dan is dat natuurlijk prima. Op internet heb ik echter huurprijzen van 25 dollar per dag gezien, dat is iets teveel van het goede.

Ik heb destijds ook voor 5 euro per dag een auto op Bali gehuurd, dus dat is het probleem niet :) .

De crossmotor kwam even kijken omdat er soms ook zandwegen zijn met kuilen. Op een crossmotor zit je dan net even wat gerieflijker. En zeker als het regent is het ook veiliger.

[Voor 12% gewijzigd door LauPro op 01-06-2011 18:30]

• Bartjuh
  • Niet online
LauPro schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:30:
Nogmaals, we vertrekken uit Jakarta en komen aan op Bali. We zijn niet van plan om weer terug te gaan rijden.

Veel verhuurbedrijven willen dat je de gehuurde motor ook weer terug brengt op de plek waar je ze op haalt.
Oh ja, niet aan gedacht.

Naja, die dingen zijn niet veel goedkoper daar dan hier, en het is voor hun ook een dikke investering (auto's zijn veel te duur voor de meesten).

Reken nieuw dus op 1000 euro+, en wellicht dat je 2de hands ergens iets leuks kunt optrommelen... maar ze zullen waarschijnlijk (relatief) premium prijzen vragen aan bule's t.o.v. landgenoten, en de slechtste meegeven, en als je op Bali aankomt krijg je er VEEL minder voor terug als je iemand vind die het wil (en financieel kan) opkopen. Reken je dus niet rijk.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Nieuw kopen was sowieso al niet het plan, in ieder geval 2de hands dan is de kop er al vanaf.

Dat we er wat geld op verliezen is niet erg. Maar stel dat we voor 600 euro kopen en voor 300 euro verkopen dan vind ik dat voor een maandje prima.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:06

Exigence

dnkroz

Tweedehands zijn de meeste motorscooters (110 tot 135cc) zo'n 8.000.000 tot 10.000.000 IDR hier (600 tot 800 euro). Maar hier is Noord-Sulawesi, weet niet hoe het zit in de rest van Indonesië, maar dat zal weinig verschillen.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
eBay Indonesië spreekt boekdelen, ik klik op 'EBay motors' en kom uit op de categorie antiek 8)7 :

http://buy.id.ebay.com/bu...0081_-1_-1_-1_-1_-1_-1_-1

En 'Sepeda motors' snapt hij niet :D .

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bartjuh schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:56:
[...]

Oh ja, niet aan gedacht.

Naja, die dingen zijn niet veel goedkoper daar dan hier, en het is voor hun ook een dikke investering (auto's zijn veel te duur voor de meesten).
Het is wel een flinke investering voor die mensen, maar die dingen worden ook daar gemaakt en daar in grote getallen afgezet. Hier zijn die 110/150 cc dingen een niche markt (Nederland, in Belgie is het iets populairder vanwege soepelere regels mbt rijbewijs).

Een Honda PCX kost in Thailand 1800/2000 euro en hier 2500. Dat scheelt toch 20/30 procent.
Reken nieuw dus op 1000 euro+, en wellicht dat je 2de hands ergens iets leuks kunt optrommelen... maar ze zullen waarschijnlijk (relatief) premium prijzen vragen aan bule's t.o.v. landgenoten, en de slechtste meegeven, en als je op Bali aankomt krijg je er VEEL minder voor terug als je iemand vind die het wil (en financieel kan) opkopen. Reken je dus niet rijk.
Buitenlanders moeten daar altijd meer betalen inderdaad. Bij alles (ook restaurants/hotels). Eigenlijk ook wel logisch als je ziet dat wat wij hier als fooi zien voor hun al een dagloon kan zijn.

[edit]sorry voor de kick, was even vergeten dat het topic niet uit active topics kwam maar uit een search naar 125 cc's :p

Hoe was de vakantie?

[Voor 4% gewijzigd door Marzman op 15-04-2012 08:58]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee