Toon posts:

Software voor presenteren op TV (narrowcasting?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10
Binnen ons bedrijf zijn we opzoek naar het volgende:

In ons bedrijf komen 3 schermen te hangen waarop we presentaties willen laten zien, maar ook de mogelijkheid tot het vertonen van bedrijfsfilmpjes etc. Een college van me is naar bij BIS geweest maar vond de offerte veel te duur.

Ik zoek software om een soort presentatie te maken en die te streamen naar de tv's. Om e.e.a. te testen wil wil het eerst gewoon op 1 tv gebruiken. De TV heeft een UTP aansluiting en is verbonden met het netwerk (Samsung). Is er software waar je je tv mee kan connecten om vervolgens presentaties/filmpjes te kunnen laten zien? Het liefst iets van een trailversie zodat ik e.e.a. kan testen. Bedoeling is dat een collega die zich bezighoudt met de presentaties het lcd scherm van Samsung kan aansturen via zijn pc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 19:01

DeTeraarist

#Boots2Asses

Zou je niet eerst even de handleiding van de TV doornemen om te kijken wat de TV met de netwerkaansluiting kan? Waarschijnlijk heeft de TV ondersteuning voor DLNA. Daar kun je vanaf een werkplek zo goed als niets mee. Sommige DLNA apparaten laten zich wel besturen vanaf een client(zo kan m'n mediaspeler bijvoorbeeld vanaf m'n werkplek worden aangestuurd(middels verkenner) om een bestand af te spelen). De DLNA servers die ik ken, zijn geen van allen geschikt om dynamische presentaties op een scherm te toveren.

Overigens kwam ik dit tegen tijdens het [search=Narrowcasting]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05 13:53
hele lange vga/dvi/hdmi kabels? :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:08
der ligt al utp dus pak dan
http://www.marmitek.com/nl/pdf/9875.pdf
;-)

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-05 17:42
Beste Binettie.
Hoe vaak wil je de prestatie veranderen?

Anders kan je mogelijk clients gebruiken met "Windows"+"Powerpoint Viewer" en dan gewoon tooltje als VNC erop. (om evt te beheren als dat nodig is)
Ik denk dat het licentie technisch mag, als je PowerpointViewer gebruikt.

De presentaties zelf deel je gewoon via een netwerk share.
Je kan ook je presentatie laten herhalen (zijn instellingen voor).
Met simpel scripten kan je vaak het gewenste resultaat halen zoals het starten van prestatie als de computer start (WOL voor aanzetten?) en automatisch afsluiten ;)

Ps er zijn betere oplossingen maar wel veel duurder, maar in kleine omgevingen leveren ze vaak niet genoeg geld op.

[Voor 25% gewijzigd door Erwinvz1 op 24-05-2011 20:27]

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-04 10:18
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee