Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Ik wil graag een server thuis hebben, voor een aantal taken. Alleen het probleem is dat ik niet weet welke software ik het beste kan gebruiken.
Ik wil de volgende functionaliteit op de server hebben:
- PC's in netwerk backuppen
- downloadservertje (ubuntu iso's)
- webserver
- gameserver
- mailserver
- NAS
- (eventueel Windows 7 of Ubuntu Desktop editie draaien in virtualbox, maar dit hangt van me hardware af)

Ik heb gewerkt met Cent-OS, Ubuntu Server Editie, en ben ook even aan het kijken naar FreeNAS.
FreeNAS heeft alle features die ik wil, behalve web-, mail- en gameserver. Ook backuppen ben ik nog niet tegengekomen.
De vraag is nu, wat is het makkelijkste om te bedienen, en voldoet aan mijn eisen (het liefst via een GUI), Ubuntu Server (met een control panel) of FreeNAS.
Zoiets lijkt me wel handig:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1305709142.png
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1305709144.png
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1305709146.png
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1305709147.png

[Voor 20% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 24-05-2011 11:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Het vermelden van je budget lijkt me essentieel. Verder is de vraag hoeveel opslag je nodig hebt.

Verder lijkt het me duidelijk dat dit topic niet past in dit subforum, maar meer in CSL.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 13:35
Je kan een bare-metal hypervisor gebruiken. ESXi bijvoorbeeld. Daarop dan FreeNAS draaien voor de NAS functionaliteiten en een aantal Ubuntu Server virtual machine's voor de rest van de functionaliteiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Welke os'en worden door de games (servers) die je wilt gaan hosten ondersteunt?
Alle ander taken die je noemt zijn op vrijwel alle os'en te realiseren, maar game-servers kunnen specifieke eisen hebben.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Geen idee, ik weet dat het werkt op Cent-OS, Debian en Ubuntu, dus zou het ook wel op andere distributies moeten werken.

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Synology NAS servers zijn ook erg goede en geschikte apparaten.
Kijk eens naar bijvoorbeeld de DS211 serie.

DS211J = minste geheugen / processorsnelheid
DS211 = standaard model
DS211+ = snelste variant

Alle 3 hebben ze dezelfde mogelijkheden.

http://www.synology.com/enu/products/DS211+/spec.php

Gebruik deze apparaten ook regelmatig bij klanten en werkt super!

NAS kost zo'n € 250 - 350,- excl. harddisks en ligt er natuurlijk aan welke variant je neemt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Het gaat me om de software, daarom staat het onder 'Serversoftware en Windows Servers'

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:52
Dit is een hele goeie...

Ik heb zelf ESXi draaien als OS draain server 2003 als nas.
Ubuntu met WEBMIN al Webserver... ik heb alleen geen mail server nodig omdat ik hiermee bezig ben om deze via exchange te laten lopen. En als extra os kan ik draaien wat ik wil dus eventueel in jou geval je game server.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee