Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 211075

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe geluidskaart gekocht en deze past niet goed in mijn PC. Het is precies alsof het moederbord 2 mm "te dicht" bij de achterkant van de case aanzit. Als ik de kaart op de poort wil steken, zit het uiteinde van de kaart al volledig tegen de case gedrukt, terwijl hij nog een 2-tal mm extra nodig heeft om hem aan te sluiten. Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:54
Maak eens een foto met de geluidskaart er zover mogelijk in. Ik snap zo niet helemaal wat je bedoelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:48

Coach4All

I'm a Coach 4 All

En merk/type pc/moederbord/geluidskaart geeft ons ook wat meer info...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:08
Ik denk dat je bedoelt dat je moederbord niet goed in de kast zit
(hoe die dan vast geschroefd zit is mij een raadsel)
Maar dan domweg de boel even goed monteren dan passen insteek kaartjes prima

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:27
Is dit je eerste/enige insteekkaart? Soms is de positie van het moederbord tov je kast niet helemaal goed, je kunt dit vaak oplossen door alle moederbord schroefjes een klein stukje los te draaien en de kaart er nog eens in te steken. Daarna weer de schroefjes aandraaien natuurlijk 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 211075

Topicstarter
Ik heb de producten toegevoegd aan het topic als het goed is:

- Antec Sonata Elite
- Club 3DTheatron Agrippa DTS 7.1
- MSI P45D3 Neo-F

Een fototoestel heb ik niet onmiddellijk beschikbaar, maar ik zal in de loop van deze dag nog een foto proberen uploaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jens VD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-05 12:51
Oké, het is gelukt! Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu nog een vraagje over de DTS en Dolby Digital decodering die normaal gezien door de speakers zelf gebeuren. De kaart werkt met het programma Xear 3D en daar kan je bij S/PDIF Output kiezen uit PCM, Dolby Digital Live, DTS Interactive en S/PDIF in loopback. Ik vind het vreemd dat je hier een keuze in moet maken? Ik dacht dat het signaal dat over de optische kabel gaat geen encodering ondergaat. Als ik bijvoorbeeld kies voor DTS Interactive, is dat dan ook voor films of enkel voor games? En als een film nu met Dolby Digital werkt, zou je dit dus moeten aanpassen? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
En hoe heb je het opgelost? Zou leuk zijn om dat ook te vermelden, dan hebben anderen er in de toekomst misschien ook wat aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jens VD
Vermoedelijk door het losmaken van het moederbord en de combinatie van een vriend die niet zoveel schrik heeft om dingen stuk te maken als ik ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:20
Ik vind het vreemd dat je hier een keuze in moet maken? Ik dacht dat het signaal dat over de optische kabel gaat geen encodering ondergaat.
Dat ligt er maar helemaal aan, kan het device waar jij raw-audio naar toe wil sturen de audio wel encoderen? En maakt het heel veel uit of je pc dat werk doet of de geluidsapparatuur? Het grote voordeel van encoden voordat je het geluid verstuurt is dat je vrijwel altijd geluid hebt, omdat software op de pc in principe met de juiste software geïnstalleerd alles moet kunnen weergeven... plus dat beeld en geluid ook meestal beter synchroon lopen. En uiteraard ondersteunen de meeste versterkers of andere afspeelapparatuur niet alle formaten...

Ik heb bijvoorbeeld ook een tijdje gedacht dat sommige mkv's die ik had niet goed waren omdat ze geen geluid afspeelden op mijn versterker... dit omdat ik alles raw naar mijn versterker stuurde. Nu blijkt mijn versterker vrijwel alle HD-audioformaten te ondersteunen, behalve die van wmvhd... Nu heb ik het dus gewoon omgedraaid, ik laat alles processen door mijn htpc en laat de versterker het eigenlijk alleen nog maar doorgeven...

Al het genoemde is uiteraard ook weer onderhevig aan de apparatuur die je gebruikt icm met de soorten video/audiobestanden. Ik heb bijvoorbeeld veel last van slechte synchronisatie als ik het geluid laat afhandelen door mijn versterker... daar zit soms tot een hele seconde vertraging in bij bepaalde files... en een andere file loopt weer perfect synchroon... om dan telkens maar met die vertragingen te gaan lopen spelen werd ik niet goed van. Daarom regel ik liever alles op de pc, dan hoef je als er (kwaliteits) problemen zijn met afspelen meestal maar op 1 plek te zoeken en af te stellen.

[Voor 22% gewijzigd door MicGlou op 24-05-2011 17:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jens VD
Het audio device kan gegarandeerd DTS/Dolby Digital decoderen. Het zou mij inderdaad niet echt iets uitmaken of mijn PC of het device dat doet, punt is een beetje dat ik nu niet het gevoel heb zeker te zijn dat alles klinkt zoals het bedoeld is. Door die instelling in Xear 3D aan te vinken zou het misschien kunnen dat hij dan wel een digitaal signaal doorstuurt, maar dit niet hetzelfde is dan dat in het audio-/videobestand.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee