Toon posts:

NAS review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AHBdV
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08-2018
In de conclusies missen er heel veel sterretjes bij de verschillende apparaten. reviews: Vier nas-systemen getest
Raar, want o.a. die sterren bepalen toch de eindscore?

Verder zou het wel aardig zijn als er, ter referentie, ook benchmarks van een interne disk, en eventueel een interne raid-1 config zou zijn opgenomen. Een pc gewoon aan laten staan is immers ook best een alternatief voor een NAS. Kost ietsje meer stroom, maar je bespaart wel een 200 euro voor de NAS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05 20:47
Mee eens.
Ook mis ik een vergelijking op specs: bij de QNAP worden een aantal kenmerken genoemd, en wat mij betreft enigszins als een USP gepresenteerd, die bijvoorbeeld ook allemaal bij de Netgear Ultra 2 aanwezig zijn (backup knop op front vd NAS, hot swappable disks, etc)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01-2022
Die andere indeling in de sterrenrating heeft te maken met de categorie-indeling in pricewatch (wel of geen disks meegeleverd), daar gaan we zeker naar kijken. Een vergelijking met een pc is een idee die we in ons achterhoofd houden.

Abort Retry Fail?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 18:20
Wel of geen disk meegeleverd verklaart een heleboel sterretjes, maar het verklaart lang niet alles...

Bij vormgeving missen bv ook sterretjes.
En waarom wordt vormgeving maar bij twee NASsen genoemd? En waarom wordt de categorie prestatie daar niet genoemd?

En zijn de sterretjes voor features afhankelijk van het soort disk dat je zelf kiest om in te bouwen?

[Voor 6% gewijzigd door mjtdevries op 24-05-2011 10:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De QNAP heeft een 1,6 GHz proc ipv de genoemde 1,2 GHz, zie reviews: Vier nas-systemen getest

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shlammod
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 22:57

shlammod

dus.... enzo....

Verder zag ik op pagina reviews: Vier nas-systemen getest dat er onder het filmpje de volgende tekst staat:

Iomega heeft de ReadyNAS Ultra 2
Moet dat niet Netgear zijn ipv Iomega?

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01-2022
Beide fixed, dank. Zoals gezegd gaan we bij de ratingcategorieën bekijken hoe dat beter kan.

Abort Retry Fail?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:58

donny007

Try the Nether!

Onderaan de 2e benchmarkpagina staat "Winnaar is de QNAP, gevolgd door de vrijwel even snelle Turbo NAS", het gaat hier over de "QNAP TS-219P+ Turbo NAS", hij overtreft zichzelf, of had daar wellicht een andere moeten staan?

Wat ik ook mis is een stukje over de modbaarheid, het is tenslotte Tweakers.net, is het mogelijk om andere os-en te installeren etc.?

[Voor 24% gewijzigd door donny007 op 24-05-2011 12:45]

/dev/null

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Leuk deze scorekaarten maar ze zorgen voor een kromme vergelijking. Als je scores aan 4 aparte apparaten toekent moet je dat voor alle 4 de apparaten op dezelfde punten doen. Ik mis nu in de bovenste tabel "Koelingsmogelijkheden" en"Vormgeving" in de onderste tabel "Features" en "Geluidsproductie".

Het lijkt me dat het de bedoeling is om voor alle 4 de apparaten dezelfde punten te beoordelen?

[Voor 2% gewijzigd door sypie op 24-05-2011 12:38. Reden: Kolom -> tabel]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 09:58
Is het mogelijk om de fysieke afmetingen in het overzicht van specs toe te voegen? Ik ben wel benieuwd of ze gaan passen in mijn (ondiepe) meterkast...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 14:48

JDVB

FP ProMod

✅ ⟵ vinkje

Is het mogelijk om de temperaturen van de schijven toe te voegen op sleep/idle en load?
Dit afgezet tegen geluidsproductie in decibellen?
Wellicht kan in dezelfde tabel ook het stroomverbruik dan toegevoegd worden voor een mooi overzicht.

Waarom is er overigens maar 1 budget nas beoordeeld?
Vergeleken met bijvoorbeeld de CH3HNAS is deze aanzienlijk duurder maar zullen ze wat prestaties betreft elkaar niet heel ver ontlopen. Een beoordeling van "De StorCenter is daarmee vooral geschikt voor mensen met een krap budget en het nodige geduld." is dan ook geen vergelijking met andere budget NAS apparaten.

Ook zou ik graag een vergelijk zien in categorieën:
graag veel opslag, snelheid boeit niet.
veel opslag + wat performance
veel opslag + veel performance
etc.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee