Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 389688

Topicstarter
Ik ben hier al een tijdje aan het rondsnuffelen i.v.m. met de aanschaf van een smartphone. Mijn oog is gevallen op de Wildfire S en de Desire S. Maar ik sluit andere toestellen die niet zo enorm groot zijn en passen in bijv. mijn broekzak niet uit. Heel belangrijk vind ik de geluidskwaliteit bij gesprekken en ik begrijp dat de HTC's daar niet zo denderend in zijn (ben niet meer zo piepjong en hoor dus niet zo heel goed).
Ik heb al op diverse manieren gezocht en tig reviews gelezen hier en elders, maar kom er niet uit wat op dat punt voor mij een goede smartphone is.
Aan mijn aanvankelijke keuze voor de Wildfire S en de Desire S kunnen jullie denk ik afleiden in welke richting ik het ongeveer zoek. Maar dan met een een goede verstaanbaarheid tijdens gesprekken. Want daar is toch ook een phone voor, meen ik ...
Wat zouden jullie mij kunnen adviseren op basis van eigen ervaring?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 23:56
Motorola Defy heeft heel goed geluid (m'n man is slechthorend en die is er ook erg over te spreken). Zeker nu Froyo uitgerold wordt zou ik daar ook naar kijken. Je zou kunnen zeggen: die heeft maar een 800MHz processor, maar in benchmarks blijkt dat die processor prima meekomt met de 1GHz processor uit de HTC Desire (en dan heb ik het ook nog niet over de makkelijke en veilige overclockbaarheid van de processor in de Defy). Gingerbread lijkt er ook te komen (er is een officiele developers rom gelekt, met nog wat bugs erin) en met custom roms is Gingerbread er zelfs al wat langer ook voor de Defy.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Fotogravinnetje schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:56:
Motorola Defy heeft heel goed geluid (m'n man is slechthorend en die is er ook erg over te spreken). Zeker nu Froyo uitgerold wordt zou ik daar ook naar kijken. Je zou kunnen zeggen: die heeft maar een 800MHz processor, maar in benchmarks blijkt dat die processor prima meekomt met de 1GHz processor uit de HTC Desire (en dan heb ik het ook nog niet over de makkelijke en veilige overclockbaarheid van de processor in de Defy). Gingerbread lijkt er ook te komen (er is een officiele developers rom gelekt, met nog wat bugs erin) en met custom roms is Gingerbread er zelfs al wat langer ook voor de Defy.
Dank je wel voor je reactie! Dit toestel had ik nog niet bekeken en voor zover ik nu zo snel na een paar reviews heb gezien, komt ie zeker op mijn voorkeurlijst. Ik heb gelukkig nog de tijd tot september om me verder te oriënteren en het toestel in een winkel in handen te nemen. Misschien dat er tegen de tijd een update beschikbaar is.
Ik heb nu een Nokia 6220 classic met een Vodafone basis abonnement. De Nokia is een fijn toestel om mee te bellen maar de gladde toetsen vind ik een ramp. Ik wandel veel met de honden, ook op onbekend terrein, en zou het fijn vinden als er een navigatieprogramma voor voetgangers beschikbaar is en goed werkt. Een relatief goede camera vind ik ook geen overbodige luxe omdat ik vaak mijn fototoestel vergeet mee te nemen.
Dat de Motorola Defy ook bestand lijkt te zijn tegen vallen en vochtigheid is zeker geen overbodige luxe met honden! ;)
Uiteraard lijkt het me een goede zet om t.z.t. mijn abonnement uit te breiden met een internetabonnement.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:38
Ik ben slechthorend (80dB verlies), maar vind met hoorapparaten de HTC Legend prima verstaanbaar. Al blijft wat mij betreft mijn telefoon van enkele generaties geleden (Sony-Ericsson K800i) daarin nog steeds het beste..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 14:12

Bullet NL

Eigen Wijs

topic titel iets aangepast.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Bullet NL schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:18:
[mbr] topic titel iets aangepast. [/]
Dank je wel! Zo is het iets duidelijker geworden van wat ik bedoel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
't Is, dat je blijkbaar een Android zoekt, anders past de Nokia N8 helemaal in het profiel : gratis navigatie, de beste camera, die momenteel in een telefoon verkrijgbaar is en de geluidskwaliteit, die je gewend bent.
Bij Android telefoons zou ik in dit geval inderdaad ook voor de Motorola Defy kiezen.

[Voor 0% gewijzigd door Marly op 25-05-2011 03:28. Reden: typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Een Andriod is niet perse een must. Ik ben me nog volop aan het inlezen over smartphones en hoe de systemen daarop in elkaar zitten. Het verschil in gebruik en de gehanteerde termen daarbij zijn me nog niet helemaal duidelijk, maar dit forum ligt wel een deel van de sluier op. Een kwestie van heeeeeeel veel lezen! Gelukkig heb ik wel wat tijd voordat ik een definitieve beslissing moet nemen.

Ook de Nokia N8 komt nu, na wat reviews bekeken te hebben, op mijn lijstje! Dank je wel Morly voor je advies.

[Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 389688 op 24-05-2011 23:19]

Topicstarter
Dank jullie wel voor jullie adviezen. Ik heb mijn keuze o.a. aan de hand daarvan gemaakt voor de Nokia N8. Als alles goed gaat, wordt die vandaag hier bezorgd. :)

Moderator, wat mij betreft mag er hier een slotje op.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je hebt al besloten, maar voor wie een Android zoekt, mijn Sony (ok, een X8, maar er zijn ook Sony's in een duurdere prijsklasse) is erg goed vergeleken met mijn HTC. Zowel de normale speaker als de speaker op de achterkant.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee