HoiHoi
Ik heb thuis een setup met een aantal externe hosts die met een tweetal interne hosts moeten praten.
Typsich geval van nat; als enige routing is er een netscreen 5gt van Juniper (puur ethernet geen adsl oid).
Ik heb aardig wat netwerkhardware gezien voor thuis maar dit stijgt me een beetje boven het hoofd
Het gaat hier om poorten 9102 en 9103 voor bacula.
Momenteel staat er al open : 22 en 80 naar 192.168.1.44. Dit heeft een vrindje van me gedaan die atm niet te bereiken is wegens studie.
De bacula machine is 192.168.1.45, maar adt is verder niet zo boeiend.
Uiteraard is de bacula machine prima lokaal op dat IP te bereiken.
Maar ik heb uitgevoerd:
Via de wizard.
Alternatief:
http://kb.juniper.net/Inf...ex?page=content&id=KB4740
Hierbij doe ik hetzelfde maar edit ik mijn untrusted nic. Dit faalt omdat ik geen extra IPs mag aanmaken voor mijn VIPs.... het is immers een consumer ADSL.
Die vriend van me heeft wel 2 polcies aangemaakt:
Grmbl.
Iemand een idee waar dit in zit?
Ik heb thuis een setup met een aantal externe hosts die met een tweetal interne hosts moeten praten.
Typsich geval van nat; als enige routing is er een netscreen 5gt van Juniper (puur ethernet geen adsl oid).
Ik heb aardig wat netwerkhardware gezien voor thuis maar dit stijgt me een beetje boven het hoofd

Het gaat hier om poorten 9102 en 9103 voor bacula.
Momenteel staat er al open : 22 en 80 naar 192.168.1.44. Dit heeft een vrindje van me gedaan die atm niet te bereiken is wegens studie.
De bacula machine is 192.168.1.45, maar adt is verder niet zo boeiend.
Uiteraard is de bacula machine prima lokaal op dat IP te bereiken.
Maar ik heb uitgevoerd:
Via de wizard.
Waarbij ik bij objects, services, custom een nieuw protocol heb gemaakt:Policy (6, Untrust->Trust, extern-ip->192.168.1.45/32,bacula-sd, nat src , Permit) was added by netscreen via web from host 192.168.1.99 to 192.168.1.1:443.
Dit werkt niet .bacula-sd TCP src port: 9102-9103, dst port: 9102-9103 30
Alternatief:
http://kb.juniper.net/Inf...ex?page=content&id=KB4740
Hierbij doe ik hetzelfde maar edit ik mijn untrusted nic. Dit faalt omdat ik geen extra IPs mag aanmaken voor mijn VIPs.... het is immers een consumer ADSL.
Die vriend van me heeft wel 2 polcies aangemaakt:
Deze werken prima, maar als ik ze clone en daarna edit doe en bij advanced in NAT "destination translation" op het ip van mijn interne bacula doos (192.168.1.45) zet werkt het niet.3 Any MIP(83.84.219.39) HTTP [Index: 3 Policy-based NAT NAT (Use interface IP) dst ip (192.168.1.44) application service: HTTP] Edit Clone Remove Disable policy Move policy Move policy
4 Any MIP(83.84.219.39) SSH [Index: 4 Policy-based NAT NAT dst ip (192.168.1.44) application service: IGNORE] Edit Clone Remove Disable policy Move policy Move policy
Grmbl.
Iemand een idee waar dit in zit?
offtopic:
Soms valt hardware toch nog tegen ondanks dat het veel kan
Soms valt hardware toch nog tegen ondanks dat het veel kan

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl