Toon posts:

Apple Cinema Display 23 " waarde

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 404447

Topicstarter
Hoi

(Sorry als dit in het verkeerde forum gedeelte staat, maar het leek mij hierbij het best passend)

Ik zou graag de tweede hands waarde weten van een Apple Cinema Display 23" ik zou er graag eentje kopen en heb één gevonden voor €400 maar mij lijkt dit teveel of ben ik mis? Het scherm verkeerd in goede staat, heeft geen dode pixels.

Het gaat dus om dit scherm:

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp.

Greetz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hoe oud is het scherm? als het ±4 jaar is vind ik de prijs nog wel erg scherp

39

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Fietsbel schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:22:
Hoe oud is het scherm? als het ±4 jaar is vind ik de prijs nog wel erg scherp
Geen idee, zou ik eens na moeten vragen. Bedoel je daarmee dat het een goede prijs is als deze ongeveer 4jaar oud is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 11:51
Het blijft een hoop geld. In mijn geval zou ik dan gelijk voor een nieuwe gaan, gezien dit ook gewoon een hoop geld is, waar je dus ook net zo goed 2 Samsung schermen voor kan krijgen met het zelfde formaat (niet de zelfde resolutie).

Voor jou is het dus gewoon nog even achter je oren krabben. Apple producten schrijven gewoon niet veel af, dus 400 euro is een vrij normale prijs. Maar juist daarom zou ik dan niet meer voor een 4 jaar oud scherm gaan.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik had ongeveer dezelfde gedachte als jou Froggle, ik dacht met €400 koop ik 2x dell U2311.. maar dat Apple scherm zou zo mooi bij men MacbookPro passen damn!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-03-2020
Anoniem: 404447 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:28:
Ik had ongeveer dezelfde gedachte als jou Froggle, ik dacht met €400 koop ik 2x dell U2311.. maar dat Apple scherm zou zo mooi bij men MacbookPro passen damn!
Ik ben zelf bezitter van 2x U2311h, ben er echt zeer tevreden over, en zoals je kan zien in deze link, ziet het er ook nog is stijlvol uit, net als de ACD's :)
plaatje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 18:17
moet toch wel toegeven dat ik de dells wat zakelijker vind door de hoekige voet. en dat vind ik juist niet zo mooi. ik heb het liefst een mooie matte alu voet of een zwarte matte ronde. dat staat het mooist in mij kamer vind ik.

maar 400 is een mooi prijsje voor een scherm wat eerst bijna 5000 euro kostte. alleen is hij het nu niet meer waard. gezien het feit dat je voor iets meer dan het dubbele een grotere resolutie, een betere camera, een groter oppervlak en betere kleuren met een hogere efficiency krijgt is dit opzich niet zo'n hele dure koop :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 11:51
Uuhh... 5000 euro? 7(8)7

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 18:17
grapje :D :D de 30" was eerst een tijdje 3000 euro. maar das toch wat minder dan 5000 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
@rbbrouwers: die dell's zijn inderdaad deftig.

@supernathan: wat kan jij overdrijven zeg =) betere camera???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:55
Ik vind ze juist minder mooi staan bij de Macbook Pro's. Door de zwarte rand is de nieuwe LED ACD wel meer bijpassend. Volgens mij is een 2e hands 24" LED ACD rond de 550 a 600 op marktplaats. Als je toch al zoveel uitgeeft aan een scherm, koop die dan. Die is sowieso een stuk nieuwer dan de oude 23".

Ikzelf heb een Macbook Air met een grijze bezel. Dan past de 24" LED weer niet zo goed bij. Daar zou de oude 23" ACD beter bij passen. Maar die hebben een gewone aansluiting, niet eens HDMI. Dus dan maar een goedkope Dell. Werkt net zo goed en scheelt me vele honderd euro's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 13:24
Ik snap inderdaad dat de oudere ACD's hun charmes hebben, zeker gezien de technologie (IPS) voor die tijd. Wat ik tevens wel afraadt is om voor 400+ een 23" ACD op de kop te tikken terwijl je voor minder bijvoorbeeld een U2311, U24 serie Dell scherm kunt kopen wat evengoed of zelfs beter presteert.

De 20/23/30" serie was goed, maar na verloop van tijd zul je zien dat de backlight van het scherm minder goed, wat resulteert in een wat slechtere kleurenweergave. Mocht je het voor de looks doen, zou ik sterk overwegen om na te denken of het niet slim is om toch voor een 'neutralere' zwarte TFT te gaan met de hedendaagse LED backlight en IPS of S-IPS paneel.

offtopic:
Zelf heb ik ook pas 2 20" ACD's gekocht bij mijn MBP, maar dat was gewoon vanwege de asociale lage prijs en natuurlijk de looks :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 17:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat een scherm nog waard is hangt niet van een topic op GoT af. Sterker nog, met een beetje moeite kan je ook zelf de gangbare prijzen vinden (denk aan tweedehandsmac, marktplaats, V&A). Daarnaast is het een kwestie van 'wat vind jij het waard?' Er zijn mensen die een 23" Alu ACD misschien nog wel 800 euro waard vinden. Of jij dat ook vindt is aan jou.

Dit topic voegt weinig toe, en ik ga het daarom ook sluiten.

Launching containers into space

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee