Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cimbomlu
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-05 14:03
Hallo allemaal,

Ik ben pas verhuisd en ben momenteel op zoek naar een leuke set waar ik mooi geluid uit zou moeten krijgen. Ik zit nou in de "ik weet het niet meer" fase. Ik hoop dat jullie mij wat adviezen of voorbeelden kunnen geven van wat ik eventueel zou kunnen kopen. Alvast excuses als ik hieronder domme dingen ga zeggen, ik ben namelijk niet erg bekend met alle hifi systemen.

Het voornaamste probleem is dat de versterkers totaal niet passen in het interieur, omdat ze allemaal zo groot zijn. Ik ben dus op zoek naar een mooi en minimalistisch design (soort van Bose systemen, maar ik lees teveel slechte dingen over Bose dat ik daarvan afgestapt ben)

Budget: rond de 1000 euro
Televisie wat er bij komt is de Sony Bravia 46HX820 met soundbar (waar dus geen sound uit gaat komen :) )

Vereisten:
Een mooi design!! Het mag niet van die hoge versterkers zijn
Het liefst surround 2.1, met luidsprekers van maximaal 100cm hoog
Het hoeft geen cd/dvd speler te hebben, alles is gedigitaliseerd.
Daarnaast natuurlijk prachtig geluid.

Aansluitingen:
Laptop
Media Player
Beamer/Projector
Ik wil alles in de versterker gooien, waarvan vervolgens 1 aansluiting naar de tv moet, het moet dus video ondersteunen?
Dus minimaal 3x HDMI in, en 1x HDMI out?

Kom je nou ineens bij een geweldig idee (merk of samenstelling), aub laat het me weten want ik weet het niet meer!! :))

Mijn dank is groot!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maar, als je even snel zoekt op mini home cinema set of micro home cinema set dan kom je heus wel iets tegen.

Dus:
Wat heb je zelf al gevonden?
Welke merken staan er op je shortlist?
Welke types hebben die in het assortiment?
Wat zijn daar de specs van.

Zo, genoeg huiswerk denk ik zo :)

[Voor 7% gewijzigd door teacher op 23-05-2011 23:04]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:30
Kijk eens op ebay voor een versterker uit bijvoorbeeld China vandaan? Volgens mij maken die ook veel klein spul wat er wel goed uit ziet.

De luidsprekers kun je wel gewoon kopen? De eis tot 100 cm hoog is nogal ruim en daar heb je 2 mooie vloerstaanders voor, waar niet eens een subwoofer bij zou hoeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een aantal dingen hier gaan jammer genoeg niet samen. Klein en laag gaat gewoon niet door 1 deur met een zee aansluitingen en geweldig geluid in je prijsklasse. Wat je eigenlijk wil is een alles in 1 setje maar met de prestatie van losse componenten. Bestaat wel, maar dan gaat je budget een keer over de kop:
http://www.arcam.co.uk/products,,,SoloMovie51.htm

Ik neem aan dat je budget inclusief speakers moet zijn? Met alles in 1 setjes ga je de HDMI eis niet halen, dus je zult sowieso bij losse versterkers moeten kijken. Begin hier eens:
http://us.marantz.com/us/...bCatId=0&ProductId=NR1601

Aangezien je het in je post over 2.1 hebt, begin eens met kijken wat je precies aanstaat. Standmounts, boekenkast, vloerstaanders, of meer iets zoals de Bose pakjes of Kef eitjes? Kijk ook eens naar deze fabrikanten:
http://www.teufelaudio.com/
http://www.canton.de/en/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cimbomlu
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-05 14:03
Bedankt voor de antwoorden!

Tot nu toe vind ik die Marantz 1601 eigenlijk nog niet zo slecht! Ik had hier van de week bij de mediamarkt ook al wat over gehoord, maar volgens de verkoper zou het nog wel even duren voordat deze op de markt kwam? Ik zie hem nu overal te koop staan... Ziet er mooi compact uit, en heeft lekker veel aansluitingen. Met een paar mooie luidsprekers zou dat hem wel eens kunnen worden..

Vwb de luidsprekers, ik heb geen muur bij de televisie, dus ophangen gaat hem niet worden. Ik ga ze op mijn dressoir zetten. De Kef eitjes vallen niet helemaal in mijn smaak. Ik zoek inderdaad meer iets in de richting van de Bose Gemstones, of zelfs de cubes.. Jamo heeft ook wel een paar mooie. Voor 600 euro?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-04 21:40
Cimbomlu schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:47:
...
Vwb de luidsprekers, ik heb geen muur bij de televisie, dus ophangen gaat hem niet worden. Ik ga ze op mijn dressoir zetten. De Kef eitjes vallen niet helemaal in mijn smaak. Ik zoek inderdaad meer iets in de richting van de Bose Gemstones, of zelfs de cubes.. Jamo heeft ook wel een paar mooie. Voor 600 euro?
Zijn de Mordaunt Short Alumni 2 niet iets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Klein en in je prijsklasse, wel 5.1:
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/949544/#prijzen

Krijgt goede reviews her en der. Mordaunt Short is ook een goede, past qua geluid goed bij Marantz.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

*knip* (laat maar, is al gezegd) :)

[Voor 121% gewijzigd door Fireshade op 26-05-2011 16:33]

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 19:30
als je een beetje handig bent is dit ook wel wat: http://www.speakerland.nl...ekers.php/vifa-premium-11

moet je alleen nog zelf in elkaar zetten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee