Toon posts:

gtx 280 en hoge piep... am ende?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 10:25
Wappie probleem,

setup:
2600k
p67 msi
4gb ddr3
600 watt zalman
win7 x64

probleem:
bij crysis warhead en atitool 3d cubic geeft de videokaart (zoals het nu klinkt, lastig te pinpointen) een hele hoge harde piep. bij het spel crash de pc na enkele seconden. Hij geeft overigens de piep ook als ik bv win 7 x64 testscore laat lopen. Die windows index score.

Wat heb je zelf al ondernomen:
gegoogled. Daarna heb ik heel veel cpu en gpu testen gedaan, geen van alle gaf me de piep weer. Ook heb ik meerdere andere spelletjes geïnstalleerd. Alle draaien als een zonnetje.

wat kan het probleem nu nog zijn? en waar kan ik nu zoeken en verder testen?

no comment

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

ati3d en een GTX280?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinus

no comment

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het niet aan de voeding ligt zit het waarschijnlijk in de kaart. Andere voeding zou ik sowieso even proberen. Verder weet ik niet precies wat je bedoelt met hoge piep. Als je er geen voedingsstekkers in doet en je start de PC op krijg je een hoge piep. Wat het ook kan zijn is een coil-whine. Dit is een piep waar een hoop kaarten last van hebben zodra ze belast worden, alleen is dit nooit een probleen. Als het wel die soort piep is kan het zijn dat er iets op de kaart kapot/half kapot is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinus
PilatuS schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:19:
Als het niet aan de voeding ligt zit het waarschijnlijk in de kaart. Andere voeding zou ik sowieso even proberen. Verder weet ik niet precies wat je bedoelt met hoge piep. Als je er geen voedingsstekkers in doet en je start de PC op krijg je een hoge piep. Wat het ook kan zijn is een coil-whine. Dit is een piep waar een hoop kaarten last van hebben zodra ze belast worden, alleen is dit nooit een probleen. Als het wel die soort piep is kan het zijn dat er iets op de kaart kapot/half kapot is.
tis idd wel een soort coil wine, als ik dat her en der lees. Maar waarom crashed de pc dan, en bij andere games en zware belasting niet. Ik kan de logica niet vinden.

no comment

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Martinus schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:23:
[...]

tis idd wel een soort coil wine, als ik dat her en der lees. Maar waarom crashed de pc dan, en bij andere games en zware belasting niet. Ik kan de logica niet vinden.
Dan lijkt het mij dat Crysis een deel van de videokaart aanspreekt waar het probleem zit en dat andere programma's dat deel niet aanspreken. Meer kan ik er ook niet van maken.

De kaart in een andere PC testen zou ik sowieso even doen, misschien is het gewoon een simpel driver probleem. Mocht de kaart in een andere PC precies hetzelfde doen wordt het tijd een een RMA of andere kaart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05 13:28
Heb je de piep en/of crash ook als je Vsync aan hebt staan? En wat is de GPU temp?

Coil-whine komt ook vaak uit de voeding, vooral als de gpu belast wordt of bij hoge fps. Bij mij verdwijnt de coil-whine grotendeels als ik Vsync aan zet.

Maar als het 1 of andere warning-beep is van de GPU of MoBo, en het spel crasht.....dat lijkt meer op een hardware fout. Slechte voeding of hoge temps misschien?

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinus
VSA100_victim schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:01:
Heb je de piep en/of crash ook als je Vsync aan hebt staan? En wat is de GPU temp?

Coil-whine komt ook vaak uit de voeding, vooral als de gpu belast wordt of bij hoge fps. Bij mij verdwijnt de coil-whine grotendeels als ik Vsync aan zet.

Maar als het 1 of andere warning-beep is van de GPU of MoBo, en het spel crasht.....dat lijkt meer op een hardware fout. Slechte voeding of hoge temps misschien?
Vanmorgen toch nog maar eens wezen testen met mijn oude mobo en geheugen. Draait xp op. Ook een milde coil wine, maar spel crashte niet. Ook vaag. GPU en voeding hetzelfde.

Daarna mijn nieuwe setje weer ingebouwd, en je tip geprobeerd. Wonder boven wonder het werkt, vsync aan geeft geen coil wine en geen crash. Steady 30 min gespeeld.

Blijf het curieus vinden, dat een spel zonder vsync je hele pc omver trekt. Maar goed had al gegoogled dat meer het probleem met crysis warhead hebben.

voorlopig dus weer uit de brand.

thxs everybody.

no comment

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 19:38

Sm0k3r

cough...cough...

Hoef je geen zorgen over te maken, hier een GTX580 en met ATItool ook een piep en dawn of war 2 ook, verschillende frequenties, heb jij een andere koeler erop zitten, ik wel dus je hoort het duidelijk bij mij.

Het zijn de VRM's, naast mij nog andere, mensen met een GTX570 ook zelfde piep.

Dit komt door de belasting en zoals iemand anders ook zei, welk deel er wordt geactiveerd van de GPU.

Is jouw PC geoverclocked, Crysis 1 en Warhead zijn hele goede apps om te checken of je systeem stabiel is, zij zijn erg gevoelig voor een beetje onstabiliteit.

[Voor 17% gewijzigd door Sm0k3r op 24-05-2011 12:54]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Het feit dat ie gaat piepen zonder Vsync, komt gewoon doordat de kaart dan alle fps eruit perst wat hij maar kan, hierdoor zal de kaart zwaarder belast worden en dus harder gaan piepen, want meer stroom door circuits.

Vsync is nl niets meer dan het aantal fps gelijk zetten met je refreshrate van je monitor en dus knijp je je kaart dan in feite af.

[Voor 23% gewijzigd door DaLoona op 24-05-2011 12:56]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinus
Sm0k3r schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:53:
Hoef je geen zorgen over te maken, hier een GTX580 en met ATItool ook een piep en dawn of war 2 ook, verschillende frequenties, heb jij een andere koeler erop zitten, ik wel dus je hoort het duidelijk bij mij.

Het zijn de VRM's, naast mij nog andere, mensen met een GTX570 ook zelfde piep.

Dit komt door de belasting en zoals iemand anders ook zei, welk deel er wordt geactiveerd van de GPU.

Is jouw PC geoverclocked, Crysis 1 en Warhead zijn hele goede apps om te checken of je systeem stabiel is, zij zijn erg gevoelig voor een beetje onstabiliteit.
nope, niks overclokked. Moet nog gebeuren heb net een nieuw systeem, waar wrs de gpu de bottleneck is en dus max info krijgt uit het systeem.

@ de andere reply: goed dat vsync knijpt, is mij gezegend :) scheelt me weer een nieuwe videokaart.

no comment

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee