Na het nodige zoekwerk, bij deze graag jullie visie op het volgende probleem gewenst:
Ik heb een probleem met het kopiëren van bestanden naar een externe HD.
Aangezien mijn Netgear EVA9150 mediaplayer zich traag via het netwerk laat vullen maak ik al een geruime tijd gebruik van de volgende workaround;
Wat ik geprobeerd heb (helaas zonder resultaat);
[edit]
Ik heb een probleem met het kopiëren van bestanden naar een externe HD.
Aangezien mijn Netgear EVA9150 mediaplayer zich traag via het netwerk laat vullen maak ik al een geruime tijd gebruik van de volgende workaround;
- de hd haal ik uit mijn mediaplayer en hang ik via een externe behuizing aan mijn pc om op deze manier data uit te wisselen. Aangezien deze hd ext2 als file system heeft, maak ik ook gebruik van het programma Ext2 Volume Manager. Tot op heden heeft dit altijd gewerkt en heb ik data kunnen overbrengen met usb2 snelheid.
- Omdat mijn computer aan vervanging toe was, is onder andere het volgende aangeschaft; Coolermaster CM690 II Advanced behuizing (met ingebouwde dock zodat ik sneller kan kopiëren en niet meer met een losse externe hd-behuizing hoef te werken) en als moederbord de Gigabyte ga-p67a-ud3-b3.

Wat ik geprobeerd heb (helaas zonder resultaat);
- Diverse hd's uitgeprobeerd, als ik de data heb overgebracht is de hd wat betreft volume kleiner geworden. De data is dus wel degelijk aanwezig.
- De hd's via Windows opnieuw (snel) geformatteerd en ook nog eens via de mediaplayer (deze formatteert de hd en zet deze om naar ext2) Maar ook na het formatteren krijg ik doodleuk een film te zien die ik zeker een half jaar geleden verwijderd heb.
- Op de manier kopiëren zoals ik eerder deed, dus met de externe hd-behuizing gekoppeld aan de pc. Verbazingwekkend gaat kopiëren met het nieuwe moederbord i.c.m. usb2.0 een stuk sneller (gemiddeld met 105MB/s) Waarschijnlijk een feature van het moederbord (kan dit ook niet uitzetten?)
- Een film kopiëren via het netwerk rechtstreeks naar de mediaplayer (met maar 3MB/s) werkt wel en de mediaplayer speelt dan dus wel netjes de film af.
[edit]
- De mediaplayer herstelt naar de fabrieksinstellingen heeft ook niet geholpen.
- Eén van de hd's terug gezet naar ntfs en nogmaals data gekopieerd. De film is nu wel afspeelbaar op de pc, wat in het geval van Ext2 niet was. De hd is natuurlijk op deze manier niet bruikbaar voor de mediaplayer, maar kan ik hieruit concluderen dat het niet aan de hardware ligt maar aan Ext2?
Gek genoeg heeft het altijd wel gewerkt.
[ Voor 8% gewijzigd door DonDadda op 25-05-2011 20:03 . Reden: toevoeging ]