Toon posts:

Router login probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LorDofLoL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 14:18
Mensen,
Mijn internet loopt via de Sitecom WL-340. Tot voor kort had ik altijd prima connecties en had dan ook enkele porten geforward.
Maar van de ene op de andere dag was mijn internet ineens een stuk slechter. Dat lag aan het feit dat ik met Modern Warfare 2 eerst altijd een open NAT had, maar toen plotseling een 'stricte' NAT.
Ik probeerde toen in te loggen op de router, maar ik kon niet meer connecten.
Dit controleerde ik met een ping in CMD, maar daar kreeg ik een algemene error.
Ik heb ook nog proxy uitgeschakeld, de router gereset en mijn firewall gedisabeld.
De andere personen in mijn huis hebben allemaal wel 'goed' internet en kunnen wel connecten met de router.
Ik heb dus het vermoeden dat het aan mijn computer ligt, maar ik heb geen flauw benul waaraan.
Voor de duidelijkheid, ik heb nog wel internet (sites bezoeken enz.), maar kan niet meer inloggen op de router.
Jullie nog ideeën?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met inloggen op de router bedoel je de webinterface? Lukt dat ook niet vanaf een andere computer? Probeer het eens met een (Ubuntu) LiveCD (met het oog op een mogelijk virusinfectie).

Geef verder nog wat info over je omgeving en systeem waar het probleem speelt.

En wat is in godsnaam die "algemene fout" van ping :?

[Voor 9% gewijzigd door Room42 op 23-05-2011 19:31]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LorDofLoL
Bedankt voor je reactie!
Ik bedoel inderdaad inloggen op de webinterface. Hij kan gewoonweg geen verbinding meer maken.
Zoals er in mijn verhaal staat kunnen mijn huisgenoten wel inloggen, vandaar dat ik denk dat het aan mijn PC ligt.
Het kan bijna geen virus zijn. Ik ben niet het persoon dat op dubbelzinnige links klikt of rare programma's probeert te downloaden. Ik heb ook NoScript om te illustreren dat ik echt wel uitkijk op het web. O-)
Die algemene fout is echt raar.

Microsoft Windows [versie 6.1.7600]

Pingen naar 192.168.0.1 met 32 bytes aan gegevens:
Algemene fout.
Algemene fout.
Algemene fout.
Algemene fout.

Ping-statistieken voor 192.168.0.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0,
verloren = 4
(100% verlies).

Wat je met omgeving bedoelt begrijp ik niet precies, maar ik zal proberen een antwoord te geven:
Op de router zijn vijf computers aangesloten: 3 bedraad, 2 draadloos.
Dit alles met behulp van een switch of iets dergelijks (naar ik aanneem).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 19:17
ipconfig /all graag even posten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LorDofLoL
Excuses voor mijn late reactie.
Ipconfig/all:

Microsoft Windows [versie 6.1.7600]

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : XXX
(Bewerkt)
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : gemengd
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter voor Local Area Connection:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : *-*-1D-CF-*-DB
(Bewerkt)
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::3969:2b79:a0d0:5159%11(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.111(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 234890269
DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-13-94-9C-B2-00-24-1D-CF-94-DB

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 8.8.8.8
8.8.4.4
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Tunnel-adapter voor isatap.{D3606837-69EA-4BB9-89EF-983ADBE4CF9A}:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0

Tunnel-adapter voor Local Area Connection* 11:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fd:34a4:1773:3f57:ff90(voor
keur)
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::34a4:1773:3f57:ff90%12(voorkeur)
Standaardgateway. . . . . . . . . : ::
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld

Ik heb het nog steeds niet opgelost. Ik hoop dat jullie nog suggesties hebben!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:18

lier

MikroTik nerd

LorDofLoL schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:12:
Ik heb het nog steeds niet opgelost. Ik hoop dat jullie nog suggesties hebben!
Probeer het eens met een (Ubuntu) LiveCD (met het oog op een mogelijk virusinfectie).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LorDofLoL
Oke, ik heb mijn router gereset naar factory settings. Alles weer opnieuw ingesteld en ik kom nu eindelijk weer in de router via de webinterface.
Maar dat gaat niet via de standaard gateway: 192 .168.0.1. Ik moet inloggen via: http://77.250.50.112/. Dit is raar omdat mijn ipconfig nog hetzelfde is als hierboven en mijn huisgenoten wel kunnen inloggen via de standaard gateway.
Het probleem is dat mijn internet nog steeds niet goed werkt. Ik krijg met Modern Warfare 2 nog steeds een Stricte NAT-melding.
Iemand nog ideeën?

ps. dat met die Live CD heeft geen resultaat opgeleverd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 19:51

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

verandere je dns server je gebruikt een of andere publieke van google vandaar dat je je router niet via de gateway kan gebruiken. Je kan hem veranderen in het adres van je gateway

Dat COD stricte NAT heeft is best normaal ik heb dat ik nooit kunnen wijzigen al zette ik alle wegen naar rome open

[Voor 8% gewijzigd door NLKornolio op 27-05-2011 15:40]

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LorDofLoL
Waar haal ik die DNS vandaan dan?
Vanuit de router?

Stom, staat in het bericht.
Thanks!

[Voor 30% gewijzigd door LorDofLoL op 27-05-2011 15:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LorDofLoL
Oke, ik heb nu mijn DNS veranderd in mijn standaard gateway 192.168.0.1
Maar dan krijg ik helemaal geen internet meer en ik krijg een DNS-fout.
Dus nu de boel weer terug veranderd naar de DNS van Google.
Deed ik iets verkeerd? Moet ik niet de standaard gateway hebben?
Ook heb ik mijn Static connection veranderd, zodat de router mij een IP + DNS toewijst.
Ook dit alles mag niet baten. Ik blijf dit: 77.250.50.112 als IP houden.. :|

[Voor 23% gewijzigd door LorDofLoL op 27-05-2011 16:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 19:51

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

heb je toevallig al is je ip vernieuwt ? ipconfig /release en dan ipconfig /renew met je connection instellingen gewoon op automatic, dit gebeurt ook met repair je connectie trouwens in windows.

Anders zou ik de ip gegevens van jouw en je huisgenoten is vergelijken hebben hun ook dezelfde dnsserver

Je dns behoort je router te zijn die routeerd je prive ip adres 192.168. naar het internet.
Denk dat een van je huisgenoten jullie heeft omgezet ofzo door die dns van google in te stellen

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
caanova1984 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:39:
verandere je dns server je gebruikt een of andere publieke van google vandaar dat je je router niet via de gateway kan gebruiken. Je kan hem veranderen in het adres van je gateway
Sorry maar dit is complete onzin. De DNS heeft totaal niets te maken met het bereiken van je router via zijn interne ip adres. Ga anders maar eens lezen wat DNS doet.

@TS: Hebben je huisgenoten ook allemaal een static ip ingesteld staan? Of gebruiken die gewoon DHCP. Is die Sitecom de enige router in het netwerk? En wat voor modem heb je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-04 22:00
caanova1984 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:39:
Je dns behoort je router te zijn die routeerd je prive ip adres 192.168. naar het internet.
Denk dat een van je huisgenoten jullie heeft omgezet ofzo door die dns van google in te stellen
BS! DNS hoeft helemaal niet je router te zijn netzoals je DHCP server niet je router hoeft te zijn. Als je er geen verstand van hebt, zeg dan niks.

@TS: Kan het zijn dat je huisgenoten toegang vanaf WLAN hebben uitgezety en jij draadloos probeert te verbinden met router?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• LorDofLoL
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben de enige die een static IP heeft. Daarom ging ik ook terug naar een dynamic IP om te kijken of dat werkte, maar nee dus. Iedereen gebruikt dus de DHCP, die ingesteld staat op 192.168.0.100 - 192.168.0.200. Ik gebruik 192.168.0.111 dus dat moet goed zitten.
Sitecom is inderdaad de enige router in het netwerk, maar we gebruiken wel een HUB.
Ik ben bedraad verbonden met de router en de WLAN staat wel aan, omdat 2 huisgenoten van mij wel draadloos verbonden zijn.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 19:17
Als je een hub hebt zou ik die eerst maar eens vervangen door een switch

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 18:40

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Het kan niet anders dan dat je huisgenoten aan die router hebben gerommeld; je kan nu immers alleen nog op de webinterface komen met een pub ip adres.
Ik zou die router zo even van het netwerk halen, daarna met je pctje rechtstreeks die router helemaal opnieuw configureren en dan een flink password erin zetten.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sowieso is het niet handig om static een ip in te stellen wat je DHCP server ook nog uit kan delen. Dat heeft waarschijnlijk hier niks mee te maken maar kan wel een ip conflict opleveren.

Voor de rest als het echt alleen jou pc is, en op andere pc's alles met dezelfde instellingen wel werkt dan zou ik toch even een herinstall van je pc overwegen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee