Toon posts:

verbinding tussen locaties

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 253395

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand welke specifieke problemen je kunt tegenkomen bij het ontwerpen van een infrastructuur als er verbindingen moeten komen tussen bij- en hoofdkantoren?

Ik ben bezig met een onderzoek voor een bedrijf en moet alle problemen opsommen die je tegen zou kunnen komen. Iemand een idee? Ik zat iig te denken aan VPN verbinding, maar kan verder weinig vinden.
Mijn ICT kennis is ook niet zo groot.

gr.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 253395 op 23-05-2011 19:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crashoverride
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 15:13

crashoverride

Security-Override

Uhmmmm niet om het een of ander, maar je geeft al zelf aan dat je kennis niet bijzonder groot is, wat betreft dit soort zaken.

Laat je voorlichten door bijv. een ICT dienstverlener, deze zullen ook zorg dragen voor je VPN connecties, eventueel advies geven over verbindingen etc.

Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met crashoverride. Leg dat lekker bij iemand neer die er verstand van heeft en doe zelf gewoon waar jij goed in bent. Of leid jezelf op. Dat red je niet met een topicje op een forum :)

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik snap de reactie. Maar wat betreft de vraag hoopte ik dat iemand wat punten kon op noemen. Dit is ook het engiste van met IT te maken heeft. De rest van het onderzoek heeft meer te maken met bedrijfskunde waar mijn kennis ligt :) Maar bedankt iig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Specifieke problemen zijn er legio, dat hangt samen met de specifieke oplossing. Leg dus eerst de vraag vor aan het bedrijf wat voor oplossing hun voorkeur heeft, en dan kun je pas over problemen gaan denken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
• Beveiliging (hoe zorg je dat er niemand mee gaat kijken?)
• Wat zet je waar? (Directory/File synchronisatie of alles aan één kant van het WAN?)
• Snelheid (hoeveel bandbreedte heb je nodig?)
• Datavolume (hoeveel data verstook je?)

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
bedankt sjaakduhuuhl,
hier heb ik wat aan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Hoe voorkom je storingen?
Hoe zorg je voor backups?
Wie moet met wie kunnen communiceren (en wie niet)?
Wie neem je in dienst(vraag je voor advies)
Kostenplaatje (wat mag alles kosten) (niet echt een probleem maar wel belangrijk)
Wie heeft welke rechten?

zoiets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zomaar een random lijstje, 1ste hit "sito to site checklist"

http://technet.microsoft....rary/ff687867(WS.10).aspx

Je kan echt zat problemen tegen komen.

Maar begin eerst eens te defineren voor jezelf wat je nu nodig hebt (waar de verbinding aan moet voldoen)
Zodra een van die voorwaarden verbroken kan worden is dat een item voor je lijstje

[Voor 51% gewijzigd door Fish op 23-05-2011 20:36]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
dankje allen, dit heeft me wel geholpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het bedenken van mogelijke problemen is best lastig, maar goed te doen. Probeer voor jezelf allerlei rampscenario's te bedenken en ga deze categoriseren.
Dan kom je vanzelf op de meeste basic zaken:

Beschikbaarheid
Beveiliging
Bandbreedte
..

Daarmee kan je verschillende tastbare problemen herleiden waar je goed over na moet denken. Een VPN is natuurlijk geen probleem, maar een mogelijke oplossing voor het probleem "Hoe voorkom ik dat derden mijn communicatie afluisteren" uit de categorie "Beveiliging"

Hoe dan ook, het heeft verder weinig met Netwerken te maken. Bovendien heb ik niet het idee dat je uberhaubt veel hebt gedaan om je eigen vraag te beantwoorden.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee