Toon posts:

DC en TS en Rechten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48
Ik zit met het volgend probleem...

Ik ben niet de beste op het gebied van systeembeheer maar kom midels google en de tweakers zoekfunctie een heel eind... maar een ding kan ik maar niet begrijpen .

Ik heb een losse Domain Controller en een Losse Terminal Server. Server 2008

Deze werken..
Ik heb een TS_User aangemaakt op de DC
Ik heb een Security group aangemaakt op de DC, en de user toegevoegd.
De Security group is aangemeld bij de TS, en nu kan de user inloggen.
Perfect.

Stap 2
Het zetten van rechten op de users..
Ik heb de securitygroup de naam Users meegeven.. de bedoeling is ook dat alle users in deze groep dezelfde rechten krijgen op de TS.

Aangezien ik het allemaal nog niet super begrijp, is de enigste manier die ik kan bedenken:
Een Group policy aanmaken op de DC, en die koppelen aan de Security Group "Users", Binnen deze GP scherm ik dan af wat ze wel en niet mogen op de TS...

Want het lijkt me dat ik geen policy moet maken op de TS...

Dus de vraag... Zie ik het goed? en Hoe maak ik zo een policy aan?

Thanks... ik google al serieus 3 dagen, en krijg veel voor elkaar... maar dit snap ik denk ik gewoon niet.
Ik hoop dat het topic op zijn plek is hier, en als de startpost te weinig info geeft, geef ik het graag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Policy kan je op de TS aanmaken , maar makkelijker te managen als je het vanuit je DC doet(met 1 TS niet , maar wel als je bijvoorbeeld 100TS'en van dezelfde configuratie moet voorzien)
Via start->uitvoeren->gpmc.msc kan je policies aanmaken. Als je zaken op je TS wilt afschermen , moet je op de OU waar de TS instaat een policy aanmaken.

Tip: zoek ook eens op Loopback Policy , daar moet je wel wat verder mee komen

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48
degroot schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:17:
Policy kan je op de TS aanmaken , maar makkelijker te managen als je het vanuit je DC doet(met 1 TS niet , maar wel als je bijvoorbeeld 100TS'en van dezelfde configuratie moet voorzien)
Via start->uitvoeren->gpmc.msc kan je policies aanmaken. Als je zaken op je TS wilt afschermen , moet je op de OU waar de TS instaat een policy aanmaken.

Tip: zoek ook eens op Loopback Policy , daar moet je wel wat verder mee komen
Thanks,

Ik was zelf bezig met een policy op de DC per OU.
Dus een OU met users, en die dan via group policy manager een eigen policy te geven..

Maar ik kijk zeker even naar loop back, meerdere mensen hebben het aangehaald.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee