Ik zit met het volgend probleem...
Ik ben niet de beste op het gebied van systeembeheer maar kom midels google en de tweakers zoekfunctie een heel eind... maar een ding kan ik maar niet begrijpen .
Ik heb een losse Domain Controller en een Losse Terminal Server. Server 2008
Deze werken..
Ik heb een TS_User aangemaakt op de DC
Ik heb een Security group aangemaakt op de DC, en de user toegevoegd.
De Security group is aangemeld bij de TS, en nu kan de user inloggen.
Perfect.
Stap 2
Het zetten van rechten op de users..
Ik heb de securitygroup de naam Users meegeven.. de bedoeling is ook dat alle users in deze groep dezelfde rechten krijgen op de TS.
Aangezien ik het allemaal nog niet super begrijp, is de enigste manier die ik kan bedenken:
Een Group policy aanmaken op de DC, en die koppelen aan de Security Group "Users", Binnen deze GP scherm ik dan af wat ze wel en niet mogen op de TS...
Want het lijkt me dat ik geen policy moet maken op de TS...
Dus de vraag... Zie ik het goed? en Hoe maak ik zo een policy aan?
Thanks... ik google al serieus 3 dagen, en krijg veel voor elkaar... maar dit snap ik denk ik gewoon niet.
Ik hoop dat het topic op zijn plek is hier, en als de startpost te weinig info geeft, geef ik het graag.
Ik ben niet de beste op het gebied van systeembeheer maar kom midels google en de tweakers zoekfunctie een heel eind... maar een ding kan ik maar niet begrijpen .
Ik heb een losse Domain Controller en een Losse Terminal Server. Server 2008
Deze werken..
Ik heb een TS_User aangemaakt op de DC
Ik heb een Security group aangemaakt op de DC, en de user toegevoegd.
De Security group is aangemeld bij de TS, en nu kan de user inloggen.
Perfect.
Stap 2
Het zetten van rechten op de users..
Ik heb de securitygroup de naam Users meegeven.. de bedoeling is ook dat alle users in deze groep dezelfde rechten krijgen op de TS.
Aangezien ik het allemaal nog niet super begrijp, is de enigste manier die ik kan bedenken:
Een Group policy aanmaken op de DC, en die koppelen aan de Security Group "Users", Binnen deze GP scherm ik dan af wat ze wel en niet mogen op de TS...
Want het lijkt me dat ik geen policy moet maken op de TS...
Dus de vraag... Zie ik het goed? en Hoe maak ik zo een policy aan?
Thanks... ik google al serieus 3 dagen, en krijg veel voor elkaar... maar dit snap ik denk ik gewoon niet.
Ik hoop dat het topic op zijn plek is hier, en als de startpost te weinig info geeft, geef ik het graag.