Acties:
  • 0Henk 'm!

• tbro
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-05 14:46
Hallo,

Ik heb thuis nog enkele onderdelen liggen waarvan ik een complete pc wil maken:
- Asrock P43ME
- Gigabyte Superb 550P
- MSI HD4350
- 2x2GB PC2-6400 geheugen

Ik vraag me echter af of de Intel Pentium Dual-core E5800 goed zal werken op dit moederbord. Ik heb gekeken in de Cpu-support list, en daar staat hij niet, maar volgens de FSB specificaties e.d. zou hij wel moeten werken. Toen ik de vraag stelde aan de Asrock helpdesk, zeiden ze dat ze het niet getest hadden, en dat ik het zelf moest uitproberen. Heeft iemand hier misschien ervaring met deze processor op dit (of een soortgelijk) moederbord, of sowieso met een processor die niet in de CPU-supportlist stond op een Asrock Mobo? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 23:29
Ik zou zeggen, zet de boel in elkaar en kijk of het POST?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tbro
Zou ik kunnen doen, maar aangezien ik de processor nog niet heb, zou het jammer zijn om hem te kopen en dan erachter te komen dat het niet werkt.

Ik denk trouwens ook wel dat tie POST, alleen heb ik ook een keer gehad met een moederbord (alweer een tijdje geleden, pentium III ofzo) dat hij wel werkt, maar dat je elke keer als de computer opstart een melding krijgt dat hij niet herkent wordt, en dat betekent dus dat je elke keer op F1 moet drukken ofzo, of zit deze (belachelijke) optie niet meer op nieuwe mobo's?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09-2022

0scar

MacIJver

Kijk gewoon even op de "cpu supported" list, staat ie erbij dan werkt het (zie http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=P43ME)

Welke processor bedoel je overigens, de Core 2 Duo E8500 is mij bekend, maar de "Intel Pentium Dual-core E8500" ken ik niet. Die lijn stopt dacht ik bij de E6500 (zie http://www.intel.com/prod...ntium_dual-core/specs.htm)

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tbro
Hij staat niet in de cpu-support list, en bij asrock zeggen ze dat ik het moet proberen om te weten of het werkt, daarom wou ik even weten of iemand ervaring heeft met een soortgelijk iets (E5800 op dit mobo, of een cpu die niet in de cpu-supportlist staat op een ander asrock mobo.

Wat betreft de processor, heb ik het hier over de Intel pentium E5800 (niet E8500): http://ark.intel.com/Prod...or=E5800&spec-codes=SLGTG

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
tbro schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:46:
Zou ik kunnen doen, maar aangezien ik de processor nog niet heb, zou het jammer zijn om hem te kopen en dan erachter te komen dat het niet werkt.
Als je 'm nog niet hebt, waarom haal je dan geen cpu die wel op de cpu support list staat? Wat maakt de E5800 zo speciaal?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik denk dat hij wel gaat werken.
gaat om bijna practisch zeflde product als die wel in de cpu support list staan hoor.
Staan aardig wat conroe's in, dus deze moet ook wel werken.

Maar het lijkt mij handiger om een E8400 oid via vraag en aanbod op te pikken :).
Is ook nog eens sneller.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tbro
Ok bedankt, dan denk ik dat ik hem binnenkort een keertje bestel, en waarom ik de E8400 niet neem, de laagste prijs van de E8400 in de pricewatch is (gebruikt) 70 euro, deze kan ik nieuw krijgen voor 54 euro, en omdat ik het gewoon als een testsysteempje/HTPC gebruik, zal ik toch niet een hele goeie processor nodig hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
Dan zou je ook voor de E6500 kunnen gaan, praktisch even duur, iets langzamer maar wordt ws weer gedeeltelijk gecompenseerd door de iets hogere fsb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-02 23:08
tbro schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:37:
Ok bedankt, dan denk ik dat ik hem binnenkort een keertje bestel, en waarom ik de E8400 niet neem, de laagste prijs van de E8400 in de pricewatch is (gebruikt) 70 euro, deze kan ik nieuw krijgen voor 54 euro, en omdat ik het gewoon als een testsysteempje/HTPC gebruik, zal ik toch niet een hele goeie processor nodig hebben.
Ik zou dan zeker geen P4-based CPU aanschaffen, die VRETEN stroom als je vergelijkt met wat ze doen (en kosten). Ik zou een goedkope C2D kopen (in V&A?), dat bespaart bakken energie (en je moederbord ondersteunt het).

Vergeet niet nooit dat C2D's bijna 2x zo veel doen per hertz dan P4's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
Huismus schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:58:
Ik zou dan zeker geen P4-based CPU aanschaffen, die VRETEN stroom als je vergelijkt met wat ze doen (en kosten).
Waar haal jij vandaan dat het om een P4 gaat? Deze Intel Pentium (en Celeron) modellen zijn gewoon C2D afgeleides, alleen dan iets aangepast voor het instapsegment.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Die gaat vrijwel zeker werken, die lijst van de P43ME is nooit meer geupdate nadat er allemaal nieuwe varianten Wolfdales zijn uitgekomen, ze hebben alleen deze staan:
Pentium Dual Core E6500
Pentium Dual Core E6300
Pentium Dual Core E5400
Pentium Dual Core E5300
Pentium Dual Core E5200
Inmiddels zijn er telkens nieuwe Wolfdale Pentiums uitgekomen (E5500-5800, E6600-6800), met alleen iets hogere multipliers. 99% kans dat die gewoon werken, er is buiten de hogere multiplier (16x) geen verschil tussen een E5400 en een E5800 (of alle ander Wolfdale Celerons, Pentiums en Core 2 Duo's). De P43 chipset ondersteunt die dingen gewoon. Maar ja, niet getest dus geen 100% garantie. Misschien kan je wel checken of het bord een 16x multiplier ondersteunt?

[Voor 106% gewijzigd door Dreamvoid op 25-05-2011 10:58]

specs

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik weet wel waarom hij niet op de cpu support list staat.

Launch Date

Q4'10

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=42802

Dus ik denk niet dat Asrock de processor rond die tijd getest heeft omdat het moederbord gewoon 'oud' is.

Edit: Was als aanvulling op Dreamvoid.

[Voor 8% gewijzigd door Quad op 25-05-2011 10:44]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee