Toon posts:

Windows 7 administrator rights

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
Ik heb vanochtend opnieuw windows 7 ultimate geinstalleerd. Net als de vorige keer kreeg ik opeens weer het gezeik met administrator rights. Ik had drivers gedownload en wilde dit op de D schijf opslaan, gaf win7 aan dat ik geen rechten had om op de Dschijf te laten opslaan en of ik wilde dat de download op de standaard download map op de C schijf wilde hebben.

Na het googlen heb ik de administrator account enabled (dit leidde tot aanmeldschrem met mijn eigen account of de administrator account inloggen en dat wilde ik niet) En later weer disabled, toen was de melding verdwenen en ik kon alles met mijn aangemaakte account doen.

Ik vind dit echt vreemd, want dit gebeurde me pas de laatste 2 keren install. De keren ervoor nooit (ja ja, ik herinstalleer nogal vaak). Ik zal bijna denken dat het aan de versie win7 die ik gebruikte, maar dit is steeds dezelfde exemplaar. Heb ik tijdens install iets verkeerds gedaan of niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nerz101
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 00:01
Formatteer jij de volledige schijf of juist niet bij herinstallatie? Of zijn de partities of schijven waar jij geen toegang tot hebt nog van voorgaande windows installaties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 330d
Formatteer de volledige schijf ja. De D schijf die ik hierboven noemde had ik bij de vorige installatie precies zelfde probleem, had toen ook het zelfde gedaan van admin enablen en disablen.

Ik wel had ik bij de D schijf met mappen delen wat problemen, waarbij mijn Oplay niet de volledige inhoud lied zien van de gedeelde map op de D schijf. Mede daardoor heb ik opnieuw geinstalleerd, heb de sharing weggehaald en toen pas opnieuw geinstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05 22:02

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Als dat niet werkt neem je gewoon de takeownership registervermelding, overal te download, wel oppassen voor virussen! Voegt een optie toe om mappen die je niet kunt bewerken(bijv van windows) toch te bewerken, heeft mij ook een onschrijfbare hd schrijfbaar gemaakt.

[Voor 17% gewijzigd door Achilles op 23-05-2011 17:56]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 330d
In principe heb ik altijd toegang tot die mappen met mijn aangemaakte account. Het probleem speelde zich alleen voor bij de laatste 2 keren verse install zoals boven beschreven. Het sharen van mappen gebruik ik gewoon everyone, en het vreemde is dat Oplay de enige is die problemen mee heeft (zie Probleem met mappen delen met Asus O'Play), XP en andere win7 comp krijgt echter wel volledige toegang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 08:49
geen rechten hebben is 9 van de 10 keer take ownership als het je eigen pc is. In het ergste geval een format van je d partitie.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee